שתף קטע נבחר

יש לכם טויוטה אוריס היברידית או פריוס משומשת? גשו למוסך

יצרנית הרכב היפנית הכריזה על ריקול ענק של כ-2.5 מיליון מכוניות היברידיות. בישראל יוזמנו למוסך למעלה מ-10,000 מכוניות שיוצרו בין 2009 ל-2014

טויוטה פריוס ואוריס היברידית יוזמנו למוסך עקב תקלה העלולה להשפיע על פעולת המנוע במצבים קיצוניים. בהודעה שפרסמה יבואנית המותג לישראל, חברת יוניון מוטורס, הובהר כי יש לעדכן את "תוכנת ניהול העברת המערכת ההיברידית ל'מצב בטוח' כשנדרש, עקב החשש שבמקום לבצע זאת היא עלולה במקרי קיצון להפסיק את פעולתה.

 

טויוטה פריוס - למוסך (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
טויוטה פריוס - למוסך(צילום: רועי צוקרמן)

 

הסבר מדויק יותר מעניקה הודעתה של טויוטה יפן, לפיה מנוע הרכב עשוי להפסיק לחלוטין את פעולתו במהלך נסיעה כאשר המערכת מעבירה מסיבה כלשהי את יחידת ההנעה ל'מצב בטוח'. "למרות שניתן יהיה לתפעל את ההגה והבלמים, כיבוי המנוע תוך כדי נסיעה במהירות גבוהה עלול להגדיל את הסיכוי לתאונה", כך טויוטה.

 

בישראל יוזמנו כלי הרכב הבאים לתיקון:

2,787 אוריס היברידיות שיוצרו בין התאריכים 10.02.2011 ו-02.05.2014

7,644 פריוס שיוצרו בין התאריכים 17.04.2009 ל-31.10.2014

 

לפי יוניון מוטורס, עדכון התוכנה יסתיים תוך כ-40 דקות, אך רק בעוד מספר ימים יוכלו בעלי המכוניות המוזכרות לבדוק באזור הריקולים באתר היבואנית האם גם הם צפויים לקבל הזמנה למוסך.

 

יש להזכיר כי תקנות הרכב בישראל קובעות כי בעל הרכב לא יישא בכל הוצאה הקשורה לקריאה חוזרת לתיקון. עוד קובעת התקנה כי חובה לבצע את התיקון תוך שישה חודשים, וכי מי שלא יעשה זאת לא יורשה לחדש את רישיון הרכב או להעביר עליו בעלות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
מחזיקים בטויוטה פריוס? גשו למוסך
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים