שתף קטע נבחר

ימאהה טנרה 700 בדרך ארצה, ועוד חדשות דו-גלגליות

אופנוע הכביש-שטח החדש של ימאהה אוטוטו מגיע, דוקאטי עושה אדוונצ'ר ויש בכל זאת עתיד ל-600 סופר-ספורט. וגם, וספה חשמלית (אולי), ב.מ.וו עם שלדת קרבון (לא בטוח) ופיז'ו רוצה קטנוע חשמלי. גיא בן ברק מסכם את חדשות התעשייה

עד לסיום השנה נותרו כחודשיים בלבד, וכמות המידע על דגמי אופנועים וקטנועים חדשה מציפה את המערכות, בהתאם להשלמת ארסנל הדגמים החדש של היצרניות השונות. ואם בתערוכת קלן החולפת נחשפה המנה הראשונה, הרי שתערוכת מילאנו שתיערך בתחילת נובמבר אמורה להשלים את הפאזל. קבלו מקבץ חדשות רלוונטיות על שניים (ושלושה) לשוק הישראלי:

 

ימאהה  ()
אחד האופנועים החשובים בשנה הקרובה - ימאהה טנרה 700

 

ימאהה טנרה 700: חשיפה ראשונה: אופנוע הרפתקה קרבי חדש שמעורר עניין רב בעולם ובישראל צפוי להחשף בגרסת ייצור כבר בתערוכת מילאנו הקרובה שתיערך בעוד שבועות ספורים. בשנתיים האחרונות העולם כבר נחשף לגרסאות אב-טיפוס שונות, חלקן אפילו הוצמדו לרוכבים ולקוחות נבחרים במייזם סובב עולם שנקרא "ימאהה רייד". כעת צפוי האופנוע לעבור לשלב הסדרתי ולראשונה ולנחות בישראל כבר בפברואר 2019, עם מנוע מוכר (MT07), בעיצוב קרבי ויומרות שטח בסגנון האב הקדום, סופר-טנרה 750 המיתולוגי.

 

 

דוקאטי מולטיסטרדה 1260 "אנדורו": גרסת הרפתקה מעודכנת לאופנוע הרב-שימושי של דוקאטי, עם הבטחה לביצועי שטח טובים יותר, מנוע שגדל ל-1,262 סמ"ק (158 כ"ס), תזמון שסתומים משתנה ועקומת מומנט שטוחה במיוחד בגרסה זו לשיפור הכוח בסל"ד נמוך ובינוני. לטובת רכיבה חלקה ויעילה יותר בשטח מותקנים מנגנון החלפת הילוכים ללא מצמד (קוויק שיפטר), אלקטרוניקה עשירה, ארגונומיה נוחה. יש מרכז כובד נמוך, מתלים ארוכי מהלך חצי-אקטיביים, חישוקי שפיצים, ומיכל דלק ענק עם 30 ליטר. יש גם מסך TFT גדול לתצוגת נתונים ותקשורת, כולל חיבור בלוטות'. אצלנו באביב 2019 במחיר של כ-140 אלף שקלים.

 

 

ימאהה YZF-R3: דגם הסופרספורט לצעירים שמצליח גם בישראל - כולל במירוצי קטגוריית ה-SSP300 - זוכה ל-2019 לעיצוב קרבי בסגנון ה-R1. שדרוג משמעותי למיתלים עם מזלג 37 מ"מ הפוך מתוצרת קאייבה, משולשי היגוי חדשים, ידיות כידון חדשות מאלומיניום, תאורת לד חדשה ומסך LCD. אצלנו באביב 2019 במחיר של כ-35 אלף שקלים.

 

ימאהה  ()
 

קאוואסאקי נינג'ה ZX-6R: קטגוריית ה-600 סופרספורט סובלת מזה מספר שנים מביקוש נמוך, ובהתאם הקטינו היצרניות את ההשקעה בה. אולם השנה המצב משתנה. ימאהה הציגה אשתקד YZF-R6 כל-חדש הזוכה להצלחה שיווקית, ובעקבותיה הולכת גם קאוואסאקי עם גרסה חדשה ל-ZX-6R. העיצוב החדש מיישר קו עם ZX01R ונינג'ה 400, יש מנוע 636 סמ"ק ששודרג ל-136 כ"ס, אלקטרוניקה חדשה עם בורר מצבי רכיבה, בקרת אחיזה, מערכת ABS משודרגת, מיתלים חדשים עם מזלג שואה דור-חדש, לוח מחוונים חדש שכולל שקע 12v לטעינה ועוד. יגיע לישראל במחצית הראשונה של 2019 במחיר של כ-100 אלף שקלים.

 

 

פיז'ו בדרך לשני דגמים חשמליים: יצרנית הרכב הצרפתית חוזרת להשקיע בתחום הדו-גלגלי, וחשפה בתערוכת פריז האחרונה שני אבות טיפוס חשמליים האמורים להגיע לייצור סדרתי עד סוף 2019. המשמעותי שבהם הוא ה-E-Metropolis, תלת-גלגל מצליח שיזכה גם לגרסה חשמלית (הראשון מסוגו), עם מנוע חזק שיאיץ את הכלי למהירות מרבית של 135 קמ"ש, טווח סוללה של 200 ק"מ ושקע טעינה בין הפנסים הקדמיים. השני עונה לשם "לודיקס", דגם 50 סמ"ק שזכה להצלחה גדולה בתחילת שנות ה-2000 וחוזר כעת בגרסה נקיה מזיהום. הממדים והביצועים צנועים במיוחד, מתאימים לשימוש עירוני בלבד ולבעלי רישיון "טוסטוס" הנהוג באירופה (מגיל 15). המשקל קל והמהירות המרבית מוגבלת ל-45 קמ"ש.

 

קטנוע חשמלי פיז'ו ()
 

וספה חשמלית באירופה, ומה עם ישראל? פיאג'ו היא יצרנית הקטנועים הגדולה בעולם המערבי, ובעוד ימים ספורים תתחיל לשווק באירופה והודו גם וספה חשמלית תחת השם הלא-ממש-מקורי, e-vespa. ניתן יהיה להזמין אותה באתר ייעודי, להפקיד מקדמה של 200 אירו ולקבל אותה עד מרץ 2019. אלא שהכלי יהיה יקר - 6,350 אירו, כפליים ממחיר וספה רגילה - וחלש, ומכוון לבעלי רישיון "מופד" (טוסטוס) באירופה, המגביל את הכלים למהירות מרבית של 50 קמ"ש בלבד. הספק המנוע עומד על 5.2 כ"ס, טווח הנסיעה על 100 ק"מ. וזו גם הסיבה שבגללה מתלבטים עדיין בעופר אבניר, יבואנית המותג לישראל, האם לייבא אותה או לא. שכן מחירה כאן עלול להגיע לפי הערכות לעשרות אלפי שקלים.

 

ב.מ.וו S1000RR חדש, עם שלדת קרבון: אופנוע הסופרבייק המצליח של ב.מ.וו יציג שינויים משמעותיים ל-2019, ארבע שנים לאחר הצגת הדגם הנוכחי. מה בתכנית? שינויי עיצוב מתבקשים, שיפור בביצועים, שדרוג מערכות השליטה האלקטרוניות באופנוע  ושינויי גיאומטריה שיגיעו כציוד סטנדרטי לדגם הסדרתי - היישר מגרסת העל (HP4) ומקטלוג התוספות העשיר של הדגם. מעבר לכך עשויה היצרנית הגרמנית להציג גרסת כביש ל-HP4 Race האקזוטי עם שלדת קרבון, שמאז 2017 יוצר למסלול המירוצים בלבד ב-750 יחידות לשנה. עם 220 כ"ס ו-170 ק"ג.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ימאהה טנרה 700 - אחד המעניינים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים