שתף קטע נבחר

החגיגה נגמרה: רוכבי קורקינט ואופניים חשמליים? גשו לתיאוריה

החל מה-1 בינואר יידרשו רוכבי קורקינט ואופניים עם מנועים חשמליים שאינם מחזיקים ברישיון נהיגה, לגשת למבחן תיאורטי. 45 מרכזי בחינה ממתינים לרוכבים בסיומו של תהליך הכולל תשלום של 61 שקלים

שימו לב: תוך פחות מחודש ימים תדרשו להציג היתר רכיבה על אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי, שיוענק רק לעוברים בהצלחה מבחן תיאוריה. במשרד התחבורה מעדכנים כי כבר היום (א') נערכו מבחני תיאוריה ראשונים לאופניים חשמליים וקורקינטים מונעי חשמל, העומדים במרכז מהפיכת רישוי. עוד אומרים במשרד כי המבחן מותאם לרוכבים ומזכירים כי החל מ-1 בינואר 2019, רכיבה על קורקינט חשמלי ואופניים חשמליים תהיה אסורה למי שאינו מחזיק באישור כשירות לרכיבה (A3), ולא עבר מבחן תיאוריה רגיל. מחיר המבחן: 61 שקלים, או 54 שקלים באילת.

 

ראיון עם ראשת הרשות הלאומית בנושא סכנות האופניים החשמליים 

 

מבחן התיאוריה כולל 30 שאלות מקצועיות הקשורות לרכיבה נכונה, שימוש בדרך וחוקי תעבורה. אל המבחן ניתן לגשות רק לאחר הנפקה של כרטיס תלמיד (טופס ירוק) בתחנות צילום ייעודיות. לאחר צילום הנבחן ומילוי טופס מתאים, ניתן יהיה לגשת לבחינה בכל אחד מ-45 מרכזי בחינות התיאוריה אשר רשימה חלקית של 20 מהם פורסמה על-ידי משרד התחבורה. תלמידי נהיגה שיעדיפו לבצע מבחן עיוני "רגיל", יכולים לגשת למבחן התיאוריה כבר מגיל 15 וחצי. עלות המבחן עומדת על 61 שקלים (54 שקלים באילת).

 

אינפו גרפיקה אופניים חשמליים ()
 

יש להזכיר כי לפני כחודש וחצי אישרה הממשלה הצעה שהוגשה על-ידי ראש הממשלה ושר התחבורה, המאמצת את התכנית הלאומית להגברת בטיחות הרוכבים ומשתמשי דרך. התכנית כוללת לפעילות כל המשרדים והגופים העוסקים בנושא ומתייחסת לכשירות הרוכב והכשרתו, החמרת אכיפה וענישה. בין היתר ישולבו תקנות המחייבות חבישת קסדה ושימוש באפוד זוהר, דחיית אפשרות להוצאת רישיון הנהיגה בשנה לרוכב בניגוד לחוק, הגדלה משמעותית של קנסות, החרמה וגריטה של אופניים וקורקינטים חשמליים לא-תיקניים, וכן הרחבת סמכויות הפקחים גם לבתי עסק, כמו-גם רישום אופניים חשמליים.

 

אינפו גרפיקה שאלות מערכי שיעור אופניים חשמליים תאונה תאונת דרכים ()
 

"מבחן התיאוריה נועד להקנות לצעירים ידע והתמצאות מוקדמים בחוקי התעבורה, הן כרוכבי אופניים והן כהולכי רגל" אמר השר כץ. מתחילת השנה ועד עתה נהרגו על כבישי ישראל 17 רוכבי אופניים חשמליים לעומת שבעה בלבד במהלך כל 2017 - עלייה חדה של כ-150%. לכך יש להוסיף 16 רוכבי אופניים "רגילים" שנהרגו השנה, לעומת 11 רוכבים בכל 2017 - עלייה של קרוב ל-50%.

 

קמפיין חבישת הקסדה של הרשות עם נועה קירל

 

מחר יעלה גם קמפיין חדש לעידוד חבישת קסדה על-ידי ילדים ונוער בעת רכיבה, שהופק על- ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. במסגרת הקמפיין הופק קליפ בו מככבת נועה קירל המבצעת שיר בשם "קסדה זה החיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
אופניים חשמליים - קטלניים
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים