שתף קטע נבחר

פולקסווגן טרסנפורטר ביזנס (מבחן בזק) - ברוכים הבאים לחוג הסילון

הגרסה הבכירה במשפחת הטרנספורטר המסחרי כוללת תא נוסעים שנראה כמו חדר ישיבות מפואר, המרשים ביותר שניתן לרכוש בארץ באופן מסודר. נהיגת בכורה מקומית

 

 

פולקסווגן טרנספורטר מולטיוואן ביזנס, הגרסה הבכירה במשפחת הדגמים המסחריים המפורסמת של היצרנית הגרמנית. וגם היקרה ביותר, עם תג-מחיר שמגרד את ה-700 אלף שקלים, יקר פי 3 מטרנספורטר T6 בסיסי. הסיבה לכך נעוצה בעיקר בחדר הישיבות המפואר ביותר על גלגלים שניתן לרכוש כיום, שאמור להנעים את זמנו של צוות ההנהלה בדרכו למטוס הפרטי או ישיבה חשובה.

 

פולקסווגן טרנספורטר מולטיוואן ביזנס (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

מה שונה: קל מאוד להגיע לחלקו האחורי של תא הנוסעים בזכות צמד דלתות נפתחות חשמלית (ממפתח ההתנעה או מעמדת הנהג) וליהנות שם מסביבת עבודה סופר-נוחה לארבעה נוסעים. השורה השנייה כוללת צמד מושבי קפטן בעלי אפשרות הפניה לאחור (כנגד כיוון הנסיעה), אולי עבור עוזרים אישיים.

 

הצמד בשורה השלישית מזכיר יותר כורסאות טלוויזיה מפנקות, עם אפשרויות כיוון חשמלי למרחק, לזווית וגובה המשענת ואורך המסעד, כמו-גם חימום ליום סגרירי. ביניהם יש מקרר לשני בקבוקי המשקה ומתקן לצמד כוסות זכוכית ייעודיות. בין השורה השנייה לשלישית יש שולחן מתקפל אפשרות כיוון למרחק, תא לעיתונים וצמד מחזיקי כוסות נוספים.

פולקסווגן טרנספורטר מולטיוואן ביזנס (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

יש כמובן ווי תלייה ייעודיים לחלקה העליון של חליפת העסקים, תאורה אישית לכל נוסע, קישוריות רשת מלאה ווילונות הצללה לחלונות הצד האחוריים (בהפעלה ידנית). גם לצורך דיסקרטיות, גם כדי למנוע פגיעת קרני השמש במסכי המחשב הנייד. ואפרופו, מאכזב לגלות שחדר הישיבות כולל שקע 12V בודד. כל המושבים מרופדי עור משובח אך במפתיע, איכות החומרים - למשל דיפוני הפלסטיק וגימורי העץ - אינה מרשימה עבור תג מחיר שכזה. לטעמנו לפחות, ראוי היה לצייד רכב שכזה בחלון שמש גם ליושבים מאחור.

מה נשאר: למרות צבע שחור, חישוקי "17 קלים ותאורת לד מלאה, הטרנספורטר הזה נראה תמים לגמרי למראה וכמעט שאינו מושך תשומת לב מיותרת - יתרון משמעותי עבור רבים.

 

עמדת הנהג מוכרת מגרסאות הנוסעים הרגילות עם מושב נוח ותומך והגה בזווית אופקית מדי, אך בניגוד למכוניות יוקרה, הנהג ושומר הראש שלצידו אינם זוכים לפינוקים מיוחדים. יש כיוון ידני בלבד למושבים ומסך המגע צנוע - "6.3 עם צימוד Apple CarPlay אבל עם שקע USB בודד. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטח מת ומערכת מובילאיי להתראה על סטייה מנתיב.

 

ציון בטיחות מולטיוואן ביזנס ()

יחידת ההנעה היא החזקה בהיצע הטרנספורטר – טווין-טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר עם 204 כ"ס שמחוברת לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. לתיבה אופי פעולה חלק ונעים יחסית לתיבות מסוגה ותגובות טובות, אך בעומס מלא ותא מטען גדוש, הגלגלים הקדמיים מאבדים אחיזה גם בהאצה עדינה על אספלט חלקלק. מערכת הנעה כפולה קבועה מוצעת כאופציה ושווה לסמן עליה V.

 

הביצועים טובים כולל יכולת שיוט מרשימה גם בתפוסה מלאה, אם אתם חייבים לחפות על איחור בזמן לאיסוף מנקודת היעד. אבל אין כמובן מה להשוות מבחינה דינמית למכוניות יוקרה. ואם נקודת האיסוף נמצאת בראש הר, למשל מנחת מסוקים בהרי יהודה הגליל או הגולן וכביש מפותל בתפריט, כדאי שתודיעו מראש על איחור או צאו מוקדם יותר. למרות שהוא מציע איכות דינמית גבוהה ממתחרים מסחריים, אי אפשר להתעלם ממרכז כובד גבוה ומשקל של 2.5 טון עם הספק צנוע. 

פולקסווגן טרנספורטר מולטיוואן ביזנס (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

הביזנס מצויד אומנם בבולמי זעזועים אדפטיביים המאפשרים שלושה מצבי קשיחות, אבל מצב ספורט קשה מדי ומצב נוחות רך מדי, כך שעדיף מצב הביניים המעניק נוחות טובה ביחס לרכב מסחרי, אבל לא כזו שיכולה להתמודד עם מרבד הקסמים שמציעות ספינות דגל במותגי יוקרה. קוטר הסיבוב מצוין (11.9 מטר, קטן במטר שלם מאודי A8 למשל) ותנוחת נהיגה גבוהה עם חלונות גדולים, מקנים שדה ראיה מצוין ומקלים על תמרונים באזורים צפופים.

פולקסווגן טרנספורטר מולטיוואן ביזנס (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)
 

סיכום: אם אתם לקוחות של מכוניות פאר וגם נוהגים בהן, הטרנספורטר מולטיוואן ביזנס לא מיועד עבורכם. הוא פשוט לא מסוגל לספק את אותן איכויות דינמיות. מאידך, אם אתם יושבים רק מאחור זה כבר סיפור אחר. הוא אמנם אינו נוח כאודי A8, אבל מרחב המחיה והעבודה שהוא מציע לארבעה נוסעים ברמת אבזור גבוהה, אינה ברת תחליף. הוסיפו לכך בונוס של מראה-מסחרי שאינו מושך תשומת לב והיתרונות הופכים למשמעותיים יותר. לטעמנו מדובר בחדר הישיבות האולטימטיבי על גלגלים. כמה לקוחות ישראלים חשבו כמונו? פחות מאצבעות כף יד.

 


פולקסווגן טרנספורטר מולטיוואן ביזנס

פולקסווגן טרנספורטר מולטיוואן ביזנס
מנוע 4 צילינדרים, טווין-טורבו
נפח / סוג דלק 1,968 סמ"ק / דיזל
הספק מרבי 199 כ"ס ב-4,000 סל"ד
מומנט מרבי 45.9 קג"מ ב-1,400 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / כפולת מצמד, 7 יחסים
אורך 490.4 ס"מ
רוחב 190.4 ס"מ
גובה 195 ס"מ
בסיס גלגלים

300 ס"מ

משקל 2,486 ק"ג
100-0 קמ"ש 9.3 שניות
מהירות מרבית 199 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 14.2 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 179 גרם לק"מ
מחיר 673 אלף שקל
כריות אוויר 6
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) לא בוצע

 

תודה לחברת עייט תעופה ותיירות על הסיוע בצילומים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר בן זקן
פולקסווגן טרנספורטר מולטיוואן ביזנס
צילום: ניר בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים