שתף קטע נבחר

אופנוע עירום עם 208 כ"ס - דוקאטי משתוללת ב-2020

בצל קיפאון במכירות ותסכול במירוצים, אך כרגיל עם המון אופטימיות ותשוקה, חשפה דוקאטי את דגמיה המסעירים לשנה הבאה

"אנחנו בדוקאטי מעדיפים לראות את חצי הכוס המלאה, אנחנו אופטימיים". כך פתח המנכ"ל הכול יכול של דוקאטי, קלאודיו דומיניקאלי, את אירוע חשיפת דגמי 2020 של היצרנית. והחברים בבורגו פאניגאלה בולוניה, אכן זקוקים כעת לאופטימיות. המכירות והכנסות דוקאטי דורכות במקום מאז שיאי 2017. נתוני מחצית 2019 אף מראים ירידה נוספת של כ-1% שעלולה להתבטא בפחות מ-50 אלף יחידות לשנה, לראשונה מאז 2015.

 

דוקאטי סטריפייטר V4 ()
דוקאטי סטריפייטר V4
 

בנוסף כשלה השנה דוקאטי שוב בניסונה להשיג תואר בשתי אליפויות העולם המובילות, מוטו-GP וסופרבייק. הוסיפו לכך את התחבטות יצרנית הרכב הגרמנית אודי באשר לעתיד החזקתם בלמבורגיני, באמצעותה שולטים הגרמנים גם בדוקאטי, ויש מקום לדאגה. מאידך מתנחמים בדוקאטי בדגם הסופר-ספורט הנמכר בעולם מזה שנתיים ברציפות, פאניגאלה V4 שאף זכה באליפות בריטניה ואיטליה הנחשבות, וכדרכם מנצלים את המנוע והשילדה לדגמים נוספים בעיצוב שונה.

 

את החידושים ל-2020 מוביל כמובן הסטריטפייטר V4 שנחשף לפני מספר חודשים בנסיבות טרגיות במירוץ פייקס פיק. הדגם הציבורי שנחשף היום אינו נופל בקיצוניות המראה והנתונים מאופנוע המירוץ. מדובר במוטציה חולנית נוספת של אופנועי העירום, שכן מנוע פאניגאלה V4 מותקן כאן בגרסה כמעט לא מצונזרת, עם 208 כ"ס בעירום (לעומת 214 בסופרבייק) בצירוף משקל זעום של 178 ק"ג יבשים.

 

דוקאטי פאניגלה V2 ()
דוקאטי פאניגלה V2
 

השילדה והמיתלים גם הם באיכות העל של פאניגאלה נטו, ואפילו את הכנפונים החדשים שמרו בסטריטפייטר הזה. גם הפאניגאלה V4 עצמו זוכה לחידושים ל-2020, אם כי קלים - בעיקר אווירודינמיקה וכנפונים שלקוחים מגרסת ה-R, שינוי שילדה להקל על הרוכב ולשפר את הפידבק, ואלקטרוניקה משופרת בעיקר לטובת אחיזה.

 

דוקאטי חדשים נוספים ל-2020 הם הסקרמבלר 800 "אייקון" בגרסת דארק שחורה ומאובזרת כולל ב-ABS קורנרינג, בנוסף לשני אבי טיפוס: סקרמבלר מוטארד ודזרט אקס 1100. חידוש נוסף הוא מולטיסטרדה GT, גרסת תיור מושקעת ומאובזרת בפרטי קטלוג התוספות, שכאן "כלולים במחיר".

 

דוקאטי אופניים ()
האופניים של דוקאטי
 

בתחום הספורט נחשף פאניגאלה V2, דגם חדש של 959 המיועד להיות עדיין ספורט קיצוני, אך שימושי יותר ממפלצות הליטר-פלוס, עם מנוע V-טווין המייצר 155 כ"ס על משקל נמוך, מראה סקסי במיוחד בצביעה אדומה, זרוע אחורית חד-צידית, חבילת אלקטרוניקה עשירה ומשופרת במיוחד בבקרת אחיזה.

 

ולסיום, אופני השטח החשמליים של דוקאטי מתחדשים בשלושה דגמים: "מיג S" הבסיסי שמחירו 3,800 אירו באירופה, פחות ממחצית ממחירו של דגם העל "לימיטד", החדש אף הוא ל-2020, אשר מיוצר ב-50 יחידות בלבד. ויש גם אופני "סקרמבלר" חשמליים חדשים המיועדים לשימוש עירוני.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים