שתף קטע נבחר

רנו טווינגו 3 (2016־2018)

מכונית תאומה לסמארט פור-פור ומיוצרת לצידה במפעל רנו בסלובניה. תוכננה עם מבנה ייחודי כיום, מנוע אחורי (כמו בחיפושית) והנעה אחורית (כמו בפרארי, נגיד). דו"ח רכישת רכב משומש

קטגוריה: מכוניות מיני.

דגמים: האצ'בק, חמש דלתות, ארבעה מקומות ישיבה.

טווח מחירים: מ-48.5 אלף שקלים לידנית מ-2016 ועד 87 אלף שקלים לאוטומטית רובוטית חדשה ומאובזרת מ-2018 (לוי יצחק).

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

תעודת זהות: מכונית תאומה לסמארט פור-פור ומיוצרת לצידה במפעל רנו בסלובניה. תוכננה עם מבנה ייחודי כיום, מנוע אחורי (כמו בחיפושית) והנעה אחורית (כמו בפרארי, נגיד).

פרטים טכניים: מנועי בנזין, שלושה צילינדרים. 1.0 ליטר (70 כ"ס) עם גיר ידני (חמישה הילוכים), 0.9 ליטר טורבו (90 כ"ס) וגיר רובוטי כפול-מצמדים (שישה הילוכים).

זיהום אוויר: 112-108 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 4 מ-15. אין עוד מכונית הנעה אחורית שמזהמת כל כך מעט.

בטיחות: 4 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, רק ארבע כריות אוויר. יש בקרת סטייה מנתיב מפס הייצור, אבל אין בלימת חירום אוטונומית החשובה יותר.

שמירת ערך: מאבדת 20% בשנה הראשונה לפי לוי יצחק. קצב המכירות האיטי לא מסייע כאן.

מה לבדוק לפני שקונים: מתגלית בינתיים כמכונית פשוטה ואמינה.

למי היא מתאימה: למי שמחפש מכונית מיני ויודע שאין באמת חוק שמחייב לקנות רק פיקנטו או i10.

למה כן: מלאת אופי, עם צליל מנוע נעים. מרווח טוב לארבעה, תא נוסעים צבעוני המשתמש בסמארטפון של הנהג כמסך מולטימידיה (לפחות ככה יש waze), גג מתקפל וחישוקים קלים ברמת האבזור הבכירה. זריזה, חסכונית, כושר תמרון עירוני כמעט כמו של קטנוע.

למה לא: נוחות נסיעה של מכונית קטנה. מושב אחורי לשניים בלבד מגביל בתורנות ההסעות של הילדים לחוגים. התנהגות הכביש אינה מהנה כפי שאפשר היה לצפות מההנעה האחורית.

למחפשי מציאות: פיקנטו מרווחת ובטוחה יותר, אך פחות חסכונית ומיוחדת.

שורה תחתונה: לא המיני הטובה ביותר, אבל עם הרבה אופי.

ציון: ****

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר בן זקן
רנו טווינגו
צילום: ניר בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים