שתף קטע נבחר

סקודה סופרב דור 3 (2015-2019)

כמו בדורותיה הקודמים, חולקת עם פולקסווגן פאסאט מנועים, תיבות הילוכים ורכיבים נוספים. ושוב, מוצלחת יותר, בעיקר במרווח הפנימי ובתג המחיר. פופולארית כרכב צמוד בקרב חברי כנסת ושרים

קבוצה: משפחתיות גדולות.

טווח מחירים: מ-79 אלף שקל ל-1.4 ליטר מ-2015, עד 265 אלף שקל ל-2.0 ליטר מ-2019 (מחירון לוי יצחק).

תעודת זהות: כמו בדורותיה הקודמים, חולקת עם פולקסווגן פאסאט מנועים, תיבות הילוכים ורכיבים נוספים. ושוב, מוצלחת יותר, בעיקר במרווח הפנימי ובתג המחיר. גרסה עדכנית נחשפה, כולל יחידה היברידית נטענת, ותגיע לארץ לקראת סוף השנה. פופולארית כרכב צמוד בקרב חברי כנסת ושרים.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

פרטים טכניים: מנועים מוגדשים. בנזין 1.4 ליטר עד 2019 ו-1.5 ליטר (150 כ"ס בשניהם), 1.8 ליטר (180 כ"ס) ו-2.0 ליטר בשתי רמות הספק (220 כ"ס או 272 כ"ס). דיזל 2.0 ליטר (150 או 190 כ"ס). תיבה אוטומטית כפול מצמדים, עם שישה או שבעה יחסים בהתאם לגרסה. הנעה קדמית או כפולה קבועה בגרסה החזקה ביותר.

זיהום אוויר: 125 עד 160 גרם CO2 לק"מ, קבוצות זיהום מ-5 עד 12 (מתוך 15). פעם אלה היו נתונים טובים, עד שהגיעו ההיברידיות.

בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. שבע או תשע כריות אוויר, ABS, בקרת יציבות (ESP), בלימה אוטונומית והתראת ערנות נהג. בקרת שיוט אדפטיבית הוצעה ברמת הגימור הגבוהה ובכל הגרסאות, כולל שמירה על נתיב והתראת שטחים מתים החל מ-2018.

שמירת ערך: דגמי הבנזין מאבדים בממוצע כ-15% לשנה, הדיזל 20%. השוק ערני ומכוניות שמורות נמכרות במחירון, עניין נדיר בשוק היום.

מה לבדוק לפני שקונים: התקלות בתיבת DSG שבעה הילוכים עדיין לא נפתרו לגמרי. החלפות מצמדים (3,000 שקל) כל כמה עשרות אלפי ק"מ לא נדירות, וגם מחשבי הגיר (30 אלף שקל לפני מיקוח) לא חיים לנצח. בעקבות תביעה ייצוגית יחזיר היבואן לבעלי דגמי 2015-2016 כספים על תיקונים שביצעו בגיר, ולכל המכוניות תוארך האחריות בשנה. האחריות הסטנדרטית לרכב היא שנתיים ומ-2018 ניתן לרכוש בעת הקנייה שנה שלישית באלף שקל. תיבת שישה הילוכים במנועים החזקים אמין יותר.

למי היא מתאימה: כל מי שמחפש מכונית מנהלים מרשימה וזולה יחסית לתמורה, או מכונית שתקלוט בקלות שלושה מושבי תינוקות מאחור.

למה כן: מכובדת, מרווחת, תא מטען ענק ושימושי עם דלת חמישית. אבזור נדיב החל בגרסת הבסיס. זריזה וחסכונית יחסית (14 קמ"ל במשולב במנועי הבסיס).

למה לא: יש מי שמעדיף מכונית מנהלים עם יותר נוכחות. הגרסה החזקה פופולרית גם בקרב פרצופים ממדורי הפלילים. בתגובה גם משטרת התנועה הצטיידה בסופרב.

למחפשי מציאות: גרסת סטייל מציעה תמורה טובה מאוד לכסף. הגרסה החזקה והסופר מאובזרת כבר ברמה של מכונית סאלון ובעלויות נמוכות משמעותית. אבל מאזדה 6 יותר מהנה לנהיגה ואמינה יותר, והמחירים של ב.מ.וו 330e היוצאת מפתים.

השורה התחתונה: מכונית המנהלים הנמכרת בארץ, ולשם שינוי – בצדק.

ציון: 4.5 כוכבים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
סקודה סופרב
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים