שתף קטע נבחר

דאצ'יה דאסטר דור שני (2018-2019)

דור שני לג'יפון מחטיבת הלואו-קוסט של רנו. מבוסס על פלטפורמת הדור הראשון, עם שדרוג משמעותי בעיצוב ובאיכות תא הנוסעים ומעט גם בבטיחות. באחרונה איבד את הגרסה הנמכרת ביותר בארץ, דיזל-אוטומטי, שייצורה הופסק בגלל המעבר לתקינת זיהום מחמירה. דו"ח רכישת רכב משומש

קטגוריה: ג'יפונים שפויים.

דגמים: 5 דלתות, 5 מקומות ישיבה.

טווח מחירים: מ-70 אלף שקל ל-1.2 ליטר ידני משומש מ-2018 ועד 123 אלף שקל ל-1.5 ליטר דיזל ידני מאובזר חדש מ-2019 (מחירון לוי יצחק).

 

דאצ'יה דאסטר TCe150 4WD (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

תעודת זהות: דור שני לג'יפון מחטיבת הלואו-קוסט של רנו. מבוסס על פלטפורמת הדור הראשון, עם שדרוג משמעותי בעיצוב ובאיכות תא הנוסעים ומעט גם בבטיחות. באחרונה איבד את הגרסה הנמכרת ביותר בארץ, דיזל-אוטומטי, שייצורה הופסק בגלל המעבר לתקינת הזיהום המחמירה באירופה (WLTP) והקושי לעמוד במבחנים שנתיים לכל גרסה. ייתכן שהייצור יחודש כחלק ממתיחת הפנים המתוכננת ל-2021.

פרטים טכניים: מנועי טורבו-בנזין, 1.2 ליטר (125 כ"ס), שכבר הוחלף במנוע 1.33 ליטר מפיתוח משותף של רנו ומרצדס (130 או 150 כ"ס), וטורבו-דיזל (109 כ"ס במקור, 116 כ"ס מאמצע 2019). תיבה ידנית 6 הילוכים, או רובוטית כפולת-מצמדים, 6 הילוכים (רק בדיזל הנעה קדמית). הנעה קדמית או כפולה.

זיהום אוויר: 115-145 גרם CO2 לק"מ, קבוצות זיהום 9 עד 13 מ-15. ספורטאז' ירוק מקנאה.

בטיחות: ציון נמוך של 3 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי בשל היעדר מערכות בטיחות אקטיביות, והגנה גרועה על ראש הנהג בתאונה חזיתית מלאה. 6 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות כסטנדרט. התרעת רכב בשטח מת בדגם פרסטיז' המאובזר.

שמירת ערך: ירידה של 20% בשנה הראשונה לפי לוי יצחק. קצת מעל לממוצע, אבל לדאסטר יש שוק יד שנייה עירני הודות למחיריו הנמוכים. בעיקר בדיזל.

מה לבדוק לפני שקונים: האבזור הנדיב של הדאסטר לא כולל חוש הומור, ולכן הוא מפגין אמינות גבוהה ומחסל בדיחות דאצ'יה מהעבר. רבים מהדגמים עם הנעה כפולה זכו להגבהות, מיגונים ואפילו החלפה לצמיגי שטח אגרסיביים. בדקו הביצוע ושימו לב שאלה נרשמו ברישיון הרכב, כדי לא להיתקע בטסט. רבים שדרגו את מערכת המולטימדיה המקורית, בדקו היטב את איכות המערכת וההתקנה.

למי הוא מתאים: לכל מי שרוצה לשבת גבוה או לרדת לשטח עם המשפחה בעלויות שלא מחייבות מכירת כליה.

למה כן: נאה מבחוץ ומבפנים ומרווח. נוחות נסיעה טובה, צריכת דלק נמוכה יחסית לג'יפונים אחרים בממדים שלו, בעיקר בדיזל. יכולת שטח טובה בגרסאות ההנעה הכפולה, יכולת שבילים גבוהה באלה עם ההנעה הקדמית. ויותר מהכל, זול לא רק ברכישה אלא גם בעלויות השוטפות, כולל ביטוח וטיפולים.

למה לא: האיכות עדיין לא קוריאנית-יפנית, וגם לא הנדסת האנוש. פחות בטוח מג'יפונים משומשים. דורש קצת ידע ותרגול בנהיגת רכב ידני בשטח.

למחפשי אלטרנטיבות: סובארו XV בטוח יותר ומאפשר נהיגה קלה יותר בשטח בזכות השילוב עם תיבה אוטומטית, אך הרבה פחות חסכוני, דורש יותר זהירות מפגיעות בחרטום ויקר יותר לאחזקה. סווקי ג'ימני לא רואה את שניהם ממטר בשטח, אבל מתקשה להכיל משפחה. סוזוקי גרנד ויטארה מציע גם כן שילוב טוב בין מחיר ליכולת שטח, אך מחייב ירידה במספר שנתונים, מה שמייקר את האחזקה ומכניס בלתמ"ים.

השורה התחתונה: הרבה אופי במעט כסף, אבל מתפשר מדי בבטיחות וגם הגיר הידני לא לכולם.

ציון: ***

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אריאל בן זקן
דאצ'יה דאסטר 4WD
צילום: אריאל בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים