שתף קטע נבחר

הישג אדיר: אלון דאי השלים ניצחון כפול בנסקאר

בספרד השלים אלון דאי ניצחון כפול באליפות הנסקאר האירופית. באיטליה רשם ירין שטרן ניצחון ראשון באליפות החדשה והראשונה אי פעם שבה מתחרות מכוניות פורמולה בפיתוח ישראלי

בעוד כוחות צה"ל מסיימים אטימת מנהרת טרור לא הרחק מביתו בכפר עזה, השלים היום (א') אלון דאי ניצחון כפול באליפות הנסקאר האירופית בספרד. למרות שזינק מהמקום השני הצליח דאי לחצות גם היום ראשון את קו הסיום במסלול ריקרדו טורמו שבוולנסיה, 0.628 שניות לפני יריבו הוותיק אנתוני קומפן.

 

אלון דאי (Stephane Azemard )
אלון דאי - ניצחון כפול ומרשים(Stephane Azemard )

 

דאי זינק היטב ועקף בזינוק את מארק גוסן הבלגי, אך בהמשך ההקפה הראשונה ירד למקום השלישי. אלא שתאונה בין שני המובילים הותירה רק אחד מהם על המסלול ואותו עקף דאי. משם ועד הסיום הוביל הישראלי למרות לחץ כבד מצד קומפן. "לפעמים צריך גם מזל", סיפר דאי ל-ynet בסיום. "קומפן באמת לחץ חזק, אבל החזקתי בשיניים, למרות שהאוטו שלי לא היה הכי מהיר על המסלול. נהגתי עם רעל בעיניים".

 

פתיחת העונה החזקה מתבטאת באווירה בקבוצת קאל, שדאי הוא האלוף הראשון שלה אי פעם בסדרה. "כולם באקסטזה, אחד המכונאים אפילו קעקע את המספר של המכונית שלי, 54, על הרגל". למירוץ הבא באיטליה, במאי, כבר יגיע דאי כפייבוריט, לאחר שניצח בו פעמיים בשנה שעברה. הוא מקווה שעד אז יירגע גם המצב בגבול הרצועה.

 

"הבוקר לפני המירוץ ראיתי מבזק ב-ynet על איתור ואטימת המנהרה ליד הבית שלי בכפר עזה. זה שם דברים בפרופורציות, וגם מגביר את המוטיבציה לעמוד בראש הפודיום, עם דגל ישראל והתקווה ברקע. אני מקווה להמשיך את המומנטום גם במירוץ הבא, ולהמשיך לצבור נקודות אליפות".

 

הצלחה רשם היום גם ירין שטרן, במירוץ הראשון באליפות סדרת ה-G1 במסלול וראנו שבאיטליה, אליפות מכוניות הפורמולה הראשונה שמבוססת כולה על המכונית החד-מושבית הפתוחה שפיתחה Griiip הישראלית. שטרן השיג את המקום השני במבחני הדירוג, איטי ב-6 אלפיות השנייה ממיגל מאטוס הפורטוגלי שסיים ראשון.

 

ירין שטרן (Max fifer )
ירין שטרן - ניצחון מתוק(Max fifer )

 

במירוץ זינק שטרן מצוין, היישר אל תוך קרב צמוד מאוד עם מאטוס ואל הפניה הראשונה במסלול כשירין נמצא בקו החיצוני והחלק יותר. למרות זאת הצליח הנהג הישראלי להשלים את העקיפה ולעבור למקום הראשון, ושמר את ההובלה עד לניצחון הראשון במירוץ הראשון אי פעם שמבוסס כולו על מכונית ישראלית.

 

"זה היה רגע היסטורי לספורט המוטורי הישראלי, לראות את כל רכבי ה-G1 מזנקים בבת אחת. פשוט מחמם את הלב, ומתנה מדהימה לחגיגות ה-70 של המדינה", אמר שטרן בסיום. המכונית של גריפ, המצוידת במנוע אופנוע של חברת אפריליה, פותחה בידי תמיר פלצ'ינסקי וגיל זכאי, שצברו את ניסיון כשתכננו כסטודנטים מכוניות בקבוצת המירוצים של אוניברסיטת בן גוריון בנגב, לתחרויות הפורמולה SAE.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
Stephane Azemard
אלון דאי - ניצחון כפול
Stephane Azemard
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים