שתף קטע נבחר

פורד מוסטנג, כהומאז' למטוס קרב בריטי

יצרנית הרכב האמריקאית מציגה גרסה ייחודית למוסטנג, בהשראת מטוס הקרב העתיק ספיטפייר, כמחווה לחיל האוויר המלכותי. עם 700 כ"ס חסרות לה רק כנפיים כדי להמריא

פורד מציגה מוסטנג תחת השם "טייסת הנשר" (Eagle Squadron), כמחווה ליחידת הטייסים שהתנדבו להילחם בקרב על אנגליה לפני כניסת ארה"ב למלחמת העולם השנייה, וכמחווה לחגיגות 100 שנים לחיל האוויר המלכותי הבריטי. את הופעת הבכורה ערכה המכונית הייחודית בפסטיבל המהירות של גודווד.


 

המוסטנג נולדה כפרויקט נוסף בין יצרנית הרכב האמריקאית לאגודת EAA (ר"ת Experimental Aircraft Association) המעודדת צעירים להצטרף לעולם התעופה. בעוד שבשנה שעברה הציגה פורד את ה-F150 ראפטור עם מראה בהשראת מטוס הקרב האמריקאי F22 (המכונה גם ראפטור), המטוס ששימש לעיצוב המוסטאנג הוא דווקא הספיטפייר הבריטי.

פורד מוסטנג RAF ()

פורד מוסטנג RAF ()

מדובר באחד ממטוסי הקרב המפורסמים בעולם, שנחשב בתקופת מלחמת העולם השניה לאחד הטובים ביותר בקרבות אוויר-אוויר ולגיבור הקרב על בריטניה. הספטיפייר גם היה אחד ממטוסי הקרב הראשונים של חיל האוויר הישראלי, ואחד אף מוצג במצב טיסה במוזיאון חיל האוויר.

פורד מוסטנג RAF ()
המוסטנג זוכה לסכמת צביעה זהה למטוס הקרב הבריטי, באפור וירוק כהים וצהוב, סמלי חיל האוויר המלכותי, סמל הטייסת ואפילו מספר זנב. חלקי מרכב כמו בתי הגלגלים המורחבים הוצמדו למרכב באמצעות מסמור, בדומה לחלקי האלומיניום בגוף הספיטפייר.


פורד מוסטנג RAF ()
 

המוסטנג הזו מצוידת במנוע V8 בנפח 5.0 ליטר שבסיוע מגדש-על מפיק 700 כ"ס, 240 כ"ס יותר ממוסטנג GT רגילה. הוא משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית עם יחסי העברה מקוצרים, ולהנעה אחורית עם דיפרנציאל מוגבל-החלקה מחוזק.

פורד מוסטנג RAF ()

המיתלים קשיחים ומונמכים לעומת מוסטאנג רגילה ונתמכים על-ידי בולמי זעזועים אדפטיביים ומוטות מייצבים מתכווננים (ידנית). על האחיזה מופקדים צמיגי ניטרו NT555 (במידה 285/30 מלפנים ו-305/30 מאחור) על חישוקי "20 ייחודיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים