שתף קטע נבחר

מה שלא מספרים לך כשאתה קונה רכב חדש

מכונית חדשה היא חלום של רבים ולהחנות אחת בחניה שלך קל היום יותר מתמיד. רק שאז צריך להתמודד עם עלויות נוספות, לעיתים כאלה שלא צפית מראש

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

איזה כיף, מכונית חדשה מגיעה למשפחה. כולם מתרגשים ויורדים לחניה לטקס קריעת הניילונים המסורתי. גאווה למשפחה, שהרי כולם עבדו כל-כך קשה כדי להגיע ליום הזה. ואם נרצה לשמור על ההון שהושקע, צריך לעשות שני ביטוחים: ביטוח חובה המחויב בחוק ומכסה פגיעה של נזקי גוף, וביטוח מקיף המכסה סכנת נזקים לרכב ובמקרים רבים מבטיח "השבה לקדמות" או פיצוי כספי הולם.

 

 (צילום: יריב כץ) (צילום: יריב כץ)
(צילום: יריב כץ)

 

אין חובה אמנם לעשות ביטוח מקיף, אבל אם אתם רוצים להגן על ההשקעה - או צריכים לעמוד בתנאי מקדים של גוף מממן - יהיה עליכם לרכוש אותו. ובכוונה אנחנו משתמשים במילה "לרכוש", מכיוון שביטוח הוא "מוצר" ועליכם כצרכנים נבונים לעשות שופינג, לקבל מספר הצעות ולבחור מזו הנותנת את התמורה הטובה ביותר. במקרה זה משמעות התמורה הוא כיסוי מירבי בתשלום קטן ככל הניתן.

 

אלא שאם נדמה לכם שהדרך סלולה, זה לא תמיד כך. נסו למשל לקבל הצעת מחיר מכמה חברות ביטוח או מגופים הפעילים באינטרנט, ותגלו שאולי אינכם כה אטרקטיביים בעיני חברות הביטוח. בעיקר אם יש לכם נהג חדש, או צעיר, או צעיר וחדש בבית. אם חסר להם רצף של שלוש שנים נטולי תאונות, מתועד כמובן. אם איתרע מזלכם ואתם חיים בעיר הנחשבת ליעד לגניבות רכב, עוד בעיה שתשפיע  על מחיר ההפרמיה. כמה? המון.

 

ברכב עממי ומוכר עשוי ביטוח מקיף להיות יקר כפליים לעומת נהג ותיק עם עבר ביטוחי נקי. ולא רק המקיף, גם ביטוח החובה יהיה יקר במאות שקלים בשנה אם המבוטח הוא נהג חדש. הפער בביטוח אגב יכול להיות אפילו גבוה יותר מהתשלומים החודשיים על הרכב עצמו!

 

גם את עלות ומרווח הטיפולים השוטפים שכחתם כנראה במעמד מסירת הרכב החדש. כך למשל תגלו שיונדאי i30 צריכה טיפול כל 20 אלף ק"מ וכי עלות טיפול 40 אלף עומדת על 1,500 שקלים. לעומתה, מאזדה צריכה טיפול כל 15 אלף ק"מ וטיפול 30 אלף יעלה רק 740 שקלים. עכשיו קחו את כל הדברים והכפילו בשלוש שנות בעלות, עם נהג צעיר או חדש. ההוצאה השוטפת (ללא דלק כמובן) יכולה להגיע לכ-20 אלף שקלים בשנה, בקלות. איך עוקפים את המכשול העצום הזה?

 

התשובה: בליסינג פרטי תפעולי, ליסינג שבמסגרתו עלויות הביטוח והתחזוקה מגולמות בעלות החודשית הקבועה והלא מעיקה על הלקוח. כך שלא צריך לשבור את הראש על דברים כמו מרווחי טיפולים או לסבול מהתקף חרדה במוסך כשמגיע הרגע שמגישים לך את החשבון.

 

ואם יש לכם בבית נהג צעיר או חדש, אפשר לצרף אותו לביטוח במסגרת הליסינג הפרטי התפעולי ובעלות הרבה יותר נמוכה: 49 שקלים לחודש לנהג חדש ו-178 שקלים בחודש לנהג שהוא צעיר וחדש. על-פני שלוש שנים מדובר בחסכון של אלפי שקלים אשר יכולים להיות מופנים לדברים חשובים הרבה יותר - כמו למשל חוג רכיבה על סוסים או חופשת סקי מאתגרת.

 

  • הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בשיתוף שלמה
צילום: יריב כץ
נהג חדש נהגת חדשה
צילום: יריב כץ
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים