שתף קטע נבחר

יד שניה לנצח

למכור מכונית משומשת היא אומנות, חמקנות ומזל עיוור. בשוק מוצף, כשסוחרי רכב גדולים מציעים אלפי מכוניות מושבחות, ממומנות ועם אחריות, למוכר הפרטי קשה להתמודד

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

יש אנשים שיודעים כיצד למכור מכוניות יד שניה, וכל הכבוד להם. אני מעריץ אותם. הם ממש נהנים מההתמקחות, עבורם זה ספורט, הם מכינים את המכונית בבוקר לקונה, מצחצחים אותה, מחזיקים ספר שלם של קבלות ומסמכים והם יודעים כיצד לקבל על המכונית מחיר מלא - ואפילו לא שקל אחד פחות. הבעיה היא שמדובר בקומץ. אם נודה על האמת, אולי פרט לסוחרי מכוניות משומשות מדופלמים, רוב האנשים לא ממש יודעים כיצד למכור מכונית יד שנייה ולכן נקלעים לפשרות כואבות. ואין פלא, מה לעשות שיש סוחרים, ויש לא-סוחרים.

 

משומשת (צילום: גבי מנשה)
(צילום: גבי מנשה)

 

רובנו, חובה להודות בכך, איננו סוחרים ולא מומחים גדולים למכירות של מכוניות משומשת. אז אנחנו מפרסמים את המכונית באחד הלוחות המקוונים הגדולים ומחכים למבול של טלפונים. הבעיה היא שאין לנו מכונית אספנות מיוחדת או נדירה אז מבול של טלפונים לא מגיע.

 

מי שכן מתקשרים הם סוחרי המכוניות. אם תהיו מוכנים להתעסק איתם תגלו שסוחרי מכוניות צריכים להרוויח כסף אך חלקם צריכים להרוויח הרבה מאוד כסף, ולכן הדבר הראשון שהם עושים הוא להוריד ביטחון. ואז להוריד במחיר. ואז לדרוש לראות את המכונית בשעות שלא נוחות לנו, ואז להגיע פיזית ולהיכנס אלינו הביתה ולגמור את הקפסולה האחרונה של האספרסו ושוב לנסות להוריד לנו במחיר.

 

כאן קבור הכלב. עובדה היא שבכבישי ישראל נוסעות מיליוני מכוניות ועל כל מכונית שאנחנו שמים למכירה בשוק המכוניות המשומשות יש עוד כמה מאות כאלה שעומדות למכירה במגרשים. וגם זו נקודה בעייתית, בגלל שהמגרשים נותנים אחריות. והמגרשים נותנים תכניות מימון ותשלומים. וזה אומר שגם אם המגרשים מורידים במחיר, או שבוחרים לא להוריד במחיר, אז אנחנו אוכלים אותה כי למגרשים יש גם מנגנוני שיווק ופרסום מאוד אגרסיביים. בקיצור, הלקוחות הולכים למגרשים שיתנו להם אחריות ומימון וכמובן גם יפרסמו את המכונית במרץ. ולא יגיעו אלינו.

 

אז אנחנו מתייבשים עם המכונית. חודש, חודשיים, ובסוף מגיע הקונה המיוחל. וכמובן שהקונה מחפש כל ליקוי אפשרי וקשה להחזיק אותו בצווארון כי יש עוד מאות מכוניות כמו שלנו. וצריכים כמובן להוריד במחיר, ואז מתחיל ויכוח בינינו ובין הקונה על כמה מורידים, וזה עוד לפני היום שאנחנו שורפים על בדיקות מכון. וגם יום עבודה שלנו שווה כמובן כסף. אז יש לנו כסף שלא יורד לנו ממחיר המכונית אך כן יורד לנו מן העלות הכוללת של המחיה שלנו.

 

כל העסק הזה די נפוץ ומבהיר היטב שכדי למכור מכונית משומשת בישראל צריך להיות סוג של אומן סגירת עסקאות או לחילופין סוחר מכוניות משומשות. אם לא, אז המכירה לוקחת זמן ודורשת הרבה סבלנות כי מה לעשות שלא כולנו מומחים לענף הרכב. בכל מקרה, צריך הרבה זמן ונכונות להבין שהמכונית לא תיחטף תוך 24 שעות. שנות השבעים נגמרו ואנשים לא עומדים מתחת לבית של המוכר כדי לריב על סובארו משומשת.

 

מטבע הדברים, יש דרך חכמה להתמודד עם המצב: בליסינג פרטי תפעולי אין בעיה של מכירת הרכב: משלמים תשלום ראשון שגובהו נקבע על ידי הלקוח. לאחר מכן משלמים תשלומים חודשיים שגובהם נקבע על פי גובה המקדמה, כלומר אפשר לתמרן את התשלום החודשי כך שיהיה יותר נוח ומתאים, ובסוף התקופה משלמים תשלום סופי או ממירים אותו למקדמה למכונית חדשה.

 

כאן אין צורך למכור את המכונית לסוחרים, להתמודד עם קונים, זוהי כבר חובתה של חברת הליסינג. ויש עוד יתרונות: כל נושא התחזוקה מטופל על ידי חברת הליסינג, כלומר אין צורך לשלם על טסטים, טיפולים, אפילו צמיגים. ומעבר לכך אפשר להחליף באמצע: אם מכונית המיני שחכרתם כזוג צעיר כבר לא מתאימה, אין שום בעיה. אפשר לבצע חישוב מסלול מחדש ולבחור למשל ברכב כביש שטח.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בשיתוף שלמה
צילום: גבי מנשה
מחליפים ידיים
צילום: גבי מנשה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים