שתף קטע נבחר

כסף מתחת לחלון

מה אם אספר לכם שלמטה בחניה שוכבת ערימה של כמה עשרות אלפי שקלים. לא הייתם רצים?

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

"אחרי החגים" הוא כבר זיכרון רחוק ואנחנו עמוק בשיגרה. מזל טוב לכל עם ישראל. הגיע הזמן להכין את הילדים לבית הספר, להתחיל לעבוד על דיאטה להורדת המשקל העודף, לחזור לעבודה ולנסות ולחשוב מה הלאה, כלומר מה אנחנו עושים עד חנוכה. עקרונית, מה שנעשה יקבע על-ידי הרבה גורמים אך אחד החשובים שבהם הוא כמובן הנושא הכלכלי - כלומר כמה כסף יש לנו כדי להשקיע בדברים שאנחנו רוצים לעשות.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

הרבה כסף פירושו שיש לנו הרבה כסף להשקיע, לא צריך להיות בשביל זה בנקאי. בכל אופן, תתפלאו לשמוע, גם ברגע זה יש לכם עשרות אלפי שקלים ביד. עשרות אלפי שקלים שבהם אתם יכולים לשפץ את הבית. לשלוח ילד ללמוד. אולי אפילו לנסות למצוא איזו חופשה במחיר מצוין שאליה תצאו בתחילת החורף, כאשר העונה עדיין אינה מאוד תיירותית והמחירים זולים יחסית.

 

כיצד יש לכם עשרות אלפי שקלים שעל קיומם לא ידעתם? ובכן זה מאוד פשוט: הם נמצאים בחניה שלכם, ממש מתחת לקצה האף. ובניגוד לעשרות אלפי שקלים שיושבים בשמחה בבנק שלכם, עשרות אלפי השקלים שמושקעים במכונית שלכם הם ערימה שהולכת ומתכווצת. כי הערך של המכונית כל הזמן יורד. זו עובדה, אם תסתכלו במשך שנה אתם תגלו ששום מכונית עלי אדמות לא שומרת על ערכה. זו עובדה. אבל איפה פה החוכמה? אם תמכרו את המכונית שלכם ותקבלו עבורה אפילו מאה אלף שקלים, איך תגיעו ממקום למקום?

 

הפתרון פשוט: ליסינג פרטי תפעולי. מה זה בעצם ליסינג פרטי תפעולי? מאוד פשוט: החוכר מגיע אל חברת הליסינג כשבידיו המקדמה עבור הרכב. כאן מתחיל בעצם ההבדל: גובהה של המקדמה על הרכב אינו גבוה. מדובר במקדמה שבטח שאינה מגיעה לגובה של עשרות אלפי שקלים אם הלקוח מתנהל נכון וחכם.

 

לאחר מכן הלקוח קובע את גובהו של התשלום החודשי. גובהו של התשלום החודשי נגזר ישירות מגובהה של המקדמה. מעבר לכך, גובהם של התשלומים החודשיים אינו רובץ על האובליגו, הוא לא גורם לבנק להתקשר. מדובר במימון חוץ בנקאי שהרבה יותר פשוט לעכל. ובסוף התקופה החוכר משלם לחברת הליסינג את יתרת הסכום.

 

אך יש גם אפשרות נוספת: החוכר יכול להשתמש ביתרת התשלום כמקדמה עבור המכונית הבאה ובכך להישאר תמיד עם מכונית חדישה. אז אוקיי, יש לנו כאן בעצם סוג של הלוואה, אבל זה כמובן לא מדויק מכיוון שליסינג פרטי תפעולי הוא יותר מהלוואה, כי חברת הליסינג אחראית על תחזוקת המכונית. אחראית הכוונה להכל, כמעט. את הטיפולים ברכב חברת הליסינג מבצעת מכיוון שהיא צריכה לוודא שבבוא היום הרכב יימכר במחיר גבוה, מה שאגב גם אינו דאגה של הלקוח. חברת הליסינג אחראית גם לטסטים. והיא גם אחראית אפילו לצמיגים. כלומר יש כאן חיסכון נוסף, אבל לא רק.

 

חברת הליסינג מטפלת בעוד נקודה שנחשבת בעייתית: הביטוחים. מחירי הביטוח בליסינג פרטי תפעולי נמוכים יותר מאלה שברכב רגיל שלקוח פרטי קונה. כי חברת הליסינג מבטחת עשרות אלפי מכוניות ופשוט מקבלת מחברת הביטוח דיל יותר טוב. אז נחזור להתחלה: לכם יש מכונית שיושבת בחניה. המכונית הזו שווה עשרות אלפי שקלים וכל חודש היא מבקשת: היא מבקשת טיפולים. היא מבקשת טסט. היא מבקשת עלויות גבוהות לביטוחים. כלכלי זה לא. וכסף פנוי לתקופה של אחרי החגים כנראה שלא ממש נשאר לכם בכיס, וזאת למרות שעשרות אלפי שקלים חונים אצלכם בחניה. עוד מעט גם ירד עליהם גשם.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים