שתף קטע נבחר

רכבים מומלצים לסטודנטים

התקציב קטן, הדילמה גדולה. רכב משומש מקרטע או רכב קטן חדש באותו המחיר כמעט? ואולי לא צריך בכלל להוציא המון כסף

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

פעם, בדרך לאוניברסיטה נהגו ללכת לצעוד ברגל. היום כמובן שהמצב שונה: היום נוסעים כי מצבה הכלכלי של ישראל טוב מאי פעם. אך במה לנסוע? התשובה הקלאסית היא: "במכונית סטודנטים", שם גנאי למכונית ישנה, כזו שלפעמים מתקלקלת, כזו שאפשר לזרוק אם היא לא עושה את העבודה. בקיצור גרוטאה שתלויה על בלימה בין הכביש למגרסת המתכות. הבעיה היא שגרוטאה באמת מתקלקלת: לא מניעה, אין חימום, נתקעים איתה וגם מפסידים לימודים. אך יש גם אופציות אחרות. הנה כמה אפשרויות מודרניות ונגישות לסטודנטים:

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

מיצובישי ספייס סטאר: מיועדת לסטודנטים שזקוקים לאמצעי תחבורה בסיסי אך מאוד מאובזר שיקח אותם כל יום אל האוניברסיטה בשקט ובשלווה. הקטע של מיצובישי היה מאז ומתמיד "ויש בה הכול" והספייס סטאר אינה שונה: גולת הכותרת היא מערכת מולטימדיה משוכללת יחסית בעלת רמת קישוריות גבוהה, אבל לא רק: הגה כוח, חישמול מלא, תיבה רציפה ומנוע 1.2 שמפיק 80 כ"ס, מספיק בהחלט כדי להתנהל בעיר וגם בחוץ. מעבר לכך, מדובר במכונית מרווחת ומותג עם מוניטין אמינות טוב.

 

 

סיאט איביזה: נחשבת לאחת ממכוניות המיני היותר מרווחות שנמכרות בישראל. הסוד הוא בפלטפורמה, כלומר בשלדה: מדובר במכונית שחולקת הרבה חלקים עם דגמים אחרים במשפחת פולקסווגן, וזה אומר שיש לה מנוע טורבו יעיל וחזק ותא נוסעים מרווח. אבל יותר חשוב מכך: לסיאט איביזה יש מערכת בטיחות מקורית שבולמת אותה בשעת סכנה. וגם מערכת סטריאו לא רעה בכלל. ומלבד זאת, יש לה התנהגות כביש יחסית ספורטיבית עם יכולת טובה מאוד לבלוע מהמורות ושיבושים בכביש. מבין מכוניות הסטודנטים, באיביזה שווה לבחור אם נוסעים הרבה מחוץ לעיר, או סתם רוצים מכונית מדליקה.

 

פיאט 500: מיועדת לסטודנט או סטודנטית בעלי חוש אופנה מפותח. הסיבה היא כמובן המראה: היא מכונית רטרו, כלומר כזו שהמראה שלה עושה מחווה לעיצוב של פיאט 500 שהייתה בשנות השישים, אך מבוסס על מכלולים מודרניים לחלוטין של המכוניות החדישות של פיאט. תא הנוסעים שופע קסם, הודות לפאנלים גדולים שמכסים את רובו וצבועים בצבע החיצוני של המכונית. וכמובן השעון המרכזי הגדול של המהירות, משענות הראש החמודות וגם העובדה שלמרות שמדובר ברכב שמצויד במנועים בסיסיים יחסית, מדובר גם ברכב מאוד זריז ומהנה.

 

רנו טווינגו: המקורית הייתה הפתרון הגאוני של חברת רנו לבירות אירופה העמוסות: אריזה קטנה יחסית שטמנה בפנים מרווח פנימי אדיר, שטחים זכוכית גדולים וספסלים שזזים קדימה ואחורה לטובת תוספת מקום לנוסעים. טווינגו החדשה היא מכונית לא פחות מגניבה ושימושית. הפעם, המנוע שלה נמצא דווקא מאחור. זה חשוב מכיוון שהחלק הקדמי שלה מעוצב כך שיוכל להכיל הרבה יותר פריטים בגלל ה"אין מנוע". מידותיה קטנות, ההיגוי מאפשר תימרון כשל מלגזה והיא נכנסת לכל מקום. ויש לה מנוע טורבו זעיר, כלומר היא מאוד חסכונית. וגם יש לה חן. תא הנוסעים מדליק שכולל אפשרויות מתקדמות יחסית לקטגוריה לקישוריות, כלומר לחיבורים של סמארטפונים.

 

רנו זואי: לתשומת לב הסטודנטים שלא רוצים לשרוף אפילו טיפה אחת של דלק: במדינת ישראל נמכרת מכונית חשמלית אמיתית שלא שורפת בכלל דלק. קוראים לה רנו זואי. היא חמודה להפליא ומרווחת למדי. ויש לה מנוע חשמלי חזק שיכול לאפשר לה לנסוע גם במהירות 130 קמ"ש. טווח הנסיעה הרשמי שלה הוא 300 ק"מ כך שלנסוע למשל מדי יום 50 ק"נ לאחר טעינה בבית בלילה כלל לא מהווה בעיה. ומעבר לכך, מדובר במכונית שבאמת שומרת על הסביבה.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים