שתף קטע נבחר

הטנדר של מרצדס יגיע השנה לישראל

יצרנית מכוניות היוקרה תשווק גם בישראל טנדר חדש, למעשה ניסאן נבארה עם לוגו גרמני. אלינו הוא צפוי להגיע עד סוף השנה הנוכחית

מרצדס חושפת את ה-X קלאס, טנדר ראשון מתוצרתה שהוצג בגרסת אב-טיפוס לפני תשעה חודשים. ה-X הוא חלק משיתוף פעולה עם קונצרן רנו-ניסאן, למעשה טנדר נאברה עם לוגו של מרצדס, חרטום שונה ותא נוסעים אחר. בהתאם, אף הוא ירד מפס הייצור בברצלונה עבור השוק האירופאי, או בזה הממוקם בקורדובה שבארגנטינה, עבור אמריקה הלטינית. לישראל הוא צפוי להגיע בסוף השנה, כך נמסר מכלמוביל, יבואנית המותג. המתחרה הישיר צפוי להיות פולקסווגן אמארוק ששיווקו הופסק, אך הוא צפוי לחזור לאולמות תצוגה מקומיים.

 


ה-X קלאס עושה שימוש בשלדת סולם עם בסיס גלגלים של 315 ס"מ וסרן חי עם קפיצי סליל מאחור (במקום קפיצי עלים), תצורה ייחודית בקטגוריה. כמו הנבארה, הוא יהיה מהבודדים בקטגוריה שמציע בלמי דיסק מאחור במקום תופים.

 

 

כצפוי, היצע המנועים בגרסאות הבסיס זהה - 2.3 ליטר טורבו-דיזל עם 163 כ"ס ב-X220d, וטווין-טורבו-דיזל עם 190 כ"ס ב-X250d, בשידוך לתיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה אוטומטית במנוע החזק. ההנעה היא 4X4 בסיסית - אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח כתוספת. בהמשך יוצע גם מנוע V6 טורבו-דיזל מוכר מבית מרצדס המפיק 258 כ"ס. זה האחרון כן ישודך להנעה כפולה-קבועה.


 

ה-X קלאס יוצע עם אופציה למתלים ייעודיים לשטח המגביהים את המרכב, משפרים את מרווח הגחון (22.1 ס"מ לעומת 20.2) ואת זוויות הגישה והנטישה (26/30 מעלות לעומת 24/29) ומאריכים את המהלך. נעילת דיפרנציאל אחורית מוצעת כאופציה בתוספת תשלום. יכולת הגרירה עומדת על 3.5 טון ויכולת העמסה על טון. הארגז יוצע עם אמבטיה מקורית, יחד עם נקודות עיגון נעות על מסילה, שקע V12 ותאורה ייעודית.


 

מרכב ה-X קלאס דומה אמנם לנאברה, אך החזית שונה ומציגה שלא במפתיע סבכה אחרת עם סמל הכוכב המפורסם. תא הנוסעים וסביבת הנהג שונים לחלוטין מהטנדר היפני, עם הגה שלוש צלעות בשרני, לוח מחוונים בעיצוב צמד מנהרות עם צג נתונים במרכז, פתחי אוורור עגולים ומסך תצוגה בגודל "8.4 נשלט מחוגה ומערכת מצלמות היקפיות. בנוסף הוא יוצע עם מערכות בטיחות אקטיביות הנדירות בקטגוריה כמו בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, זיהוי תמרורים ובקרת יציבות עם סיוע בגרירה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים