שתף קטע נבחר

בייג'ינג מחשמלת: עמוד טעינה כל חמישה קילומטר

העיר הסינית העצומה הפכה לשדה ניסוי אדיר להטמעת רכב חשמלי, פרסה למעלה מ-100 אלף עמדות טעינה ופיתחה אפליקציה ייעודית שתספק מידע בזמן אמת

סין מאמינה כי ב-2020 ינועו על כבישי המדינה העצומה כחמישה מיליון כלי רכב חשמליים, וההיערכות לכך בעיצומה. העיר בייג'ינג שבסין הודיעה במהלך סוף השבוע כי הקימה מאז חודש נובמבר לא פחות מ-112,600 עמדות טעינה לרכב חשמלי בתחומה, במרחק שאינו עולה על חמישה קילומטרים האחת מהאחרת. בכך תאפשר העיר המונה למעלה מ-22 מיליון תושבים טעינה מהירה וזמינה לבעלי רכב חשמלי המוטרדים מבעיית הטווח - הנחשבת עדיין למשמעותית ביותר בתהליך קבלת ההחלטות בעת רכישת רכב חדש.

 

זיהום אוויר בבייג'ינג - העיר נלחמת (צילום: EPA) (צילום: EPA)
זיהום אוויר בבייג'ינג - העיר נלחמת(צילום: EPA)

 

לפי סוכנות הידיעות הסינית, עלות טעינת סוללה בכל אחת מעמדות הטעינה המהירה תעמוד על כ-6 דולר אמריקאי (כ-20 שקלים), וזמן הטעינה מסוללה ריקה למלאה יעמוד על כשעה אחת בממוצע. עוד אומרים הסינים כי עמדות הטעינה שיתווספו מעתה יהיו בטוחות יותר לשימוש. עיריית בייג'ינג פיתחה גם אפליקציה ייעודית לשימוש בעמדות הטעינה, אשר תציע מידע מלא על העמדות הזמינות ותאפשר תשלום על טעינות.

 

כדאי להזכיר כי סין שהפכה זה מכבר ליצרנית ומשווקת הרכב הגדולה בעולם, רשאית להתהדר מאז 2015 גם בתואר שוק הרכב החשמלי הגדול מכולם, תוך שהיא חולפת על-פני ארה"ב. במהלך השנה החולפת נמכרו כ-700 אלף כלי רכב חשמליים והיברידיים-נטענים, וב-2018 צפוי השוק הסיני לחצות את רף המיליון.

 

בניגוד לדגמים "רגילים" מאירופה וארה"ב, התופסים נתח לא קטן משוק הרכב הסיני, הרוב המוחלט של כלי הרכב החשמליים וההיברידים נטענים המשווקים במדינה מיוצרים בסין עצמה. הממשל הסיני הצהיר זה מכבר כי היעד ל-2025 עומד על 7 מיליון כלי רכב מסוג זה.

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
בייג'ינג רוצה רכב חשמלי ואפשר להבין למה
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים