שתף קטע נבחר

שוב בעיות מחשב במשרד התחבורה: אלפים מחכים לרכב

דווקא בחודש המסירות החזק ביותר: קשיי תקשורת בין מערכת חדשה של רשות המסים למשרד התחבורה עצרו הנפקת רישיונות למכוניות חדשות. משרד התחבורה: "יש תקלות שלא היינו יכולים לצפות"

זה שוב קורה: מערכות המחשוב של משרד התחבורה אינן מתפקדות כמתוכנן ולכן מתעכבת כבר מספר ימים מסירתן של אלפי מכוניות חדשות ללקוחות שכבר שילמו עליהן. יש לציין כי על העיכוב הצפוי הודיעו היבואניות לבעלי רכב כבר לפני מספר שבועות אך כעת מסתבר כי הוא ארוך יותר מכפי שהעריכו.

 

אלפים לא יקבלו את הרכב החדש (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
אלפים לא יקבלו את הרכב החדש(צילום: רויטרס)

 

בשבוע שעבר השיקה רשות המסים את מערכת "שער עולמי", פלטפורמת מחשוב חדשה לניהול סחר החוץ של ישראל. המערכת, שנועדה לפי רשות המסים "לפשט את תהליכי הסחר", מתקשה בינתיים לתקשר עם מערכת "רכבית" של משרד הרישוי, כך שאי אפשר להוציא רישיונות נהיגה ולהעלות לכביש מכוניות חדשות. כל זאת בחודש ינואר, חודש שיא במסירות רכב בו נמסרו אשתקד 45 אלף מכוניות חדשות. גם ינואר 2018 אמור להיות חודש מסירות חזק אצל יבואני הרכב.

 

הפקת רישיונות הרכב החדשים הוקפאה עוד ביום חמישי שעבר לקראת המעבר למערכת החדשה, והייתה אמורה להתחדש בתחילת השבוע אך זה לא קרה. "אנחנו עובדים על פתרון הבעיה. יש תקלות שלא היינו יכולים לצפות. אגף המחשוב עובד על הבעיה בתקווה שהתקלה תיפתר עד הבוקר", אומרים במשרד התחבורה.

 

מרשות המסים נמסר: "מבדיקתנו עולה כי התקלה אינה נובעת מבעיה בתהליכים של המכס, אלא בתהליך שקשור בממשק ה'רכבית', שהוא הממשק שבין משרד הרישוי ובין היבואנים. כל השותפים פועלים נמרצות ועושים מאמץ גדול מאוד כדי לפתור את העניין כבר בשעות הקרובות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
אלפי מכוניות לא יימסרו
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים