שתף קטע נבחר

פורד ריינג'ר ראפטור - טנדר מירוץ לכביש

פורד חושפת גרסת שטח קיצונית לטנדר הקטן בהיצע. יצויד במערכת הנעה ומיתלים ההופכים אותו לדבר הקרוב ביותר לטנדר מרוצי שטח עם רישוי חוקי לכביש

פורד חושפת את הריינג'ר ראפטור, גרסת שטח קיצונית לטנדר הקטן במשפחה, כל זאת כחמישה חודשים לאחר שהצהירה לראשונה כי היא מפתחת גרסה זו לאור ההצלחה לה זכה אחיו הגדול, ה-F150 ראפטור.


הראפטור יצויד במנוע טורבו-דיזל חדש בנפח 2.0 ליטר עם הספק מרבי נאה של 213 כ"ס ולא פחות מ-52 קג"מ שיעברו לכל הגלגלים בעת הצורך דרך תיבת עשרה הילוכים אוטומטית. ההנעה כפולה (לא קבועה) עם הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל אחורי. יחידת ההנעה נשלטת על-ידי בורר עם שישה מצבי כיול מערכות קבועים מראש, שניים לכביש ("רגיל" ו"ספורט"), שלושה לשטח ("סלעים", "כורכר-שלג", "בוץ-חול") ומצב המיועד לנהיגה מהירה בשטח ומכונה "באחה" על שם מרוץ השטח היוקרתי.

 

מעשית, עיקר השינוי לעומת דגמים "רגילים" הוא במיתלים ייעודיים (עדיין בתצורת עצמות עצה כפולות מלפנים וסרן חי מאחור) הנתמכים על-ידי בולמי זעזועים של פוקס. מלבד יכולת ספיגה טובה משמעותית הם מאפשרים הגדלת מפסק הסרנים לטובת יציבות כיוונית ובעיקר מהלך מתלה ארוך במיוחד ומרווח גחון מרשים של 28.3 ס"מ (4.6 ס"מ יותר מהריינג'ר הרגיל).

גם זוויות הגישה והנטישה (24/32.5 מעלות לעומת 21/29 בריינג'ר הרגיל) שופרו תודות להגבהת המרכב ופגושים שונים. על הקשר לקרקע אחראים צמיגי BFGoodrich דו-שימושיים (AT) במידה 285/70 המולבשים על חישוקי "17 ייחודיים. גם הבלמים שופרו עם דיסקים מאווררים בקוטר 332 מ"מ מלפנים ומאחור (תופים מאחור בגרסה הרגילה).

עיצובית נבדל הראפטור בסבכה קדמית מושחרת, פגושים שונים עם יריעת מיגון לגחון וכנפונים בולטים סביב בתי הגלגלים. השינויים בפנים צנועים יותר וכוללים בעיקר הגה דומה לזה המותקן במכונית מירוץ ומושבים קדמיים בעלי תמיכה משופרת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים