שתף קטע נבחר

יונדאי קונה עם טווח חשמלי עצום. אולי תגיע ארצה

יצרנית הרכב הקוריאנית מציגה גרסה חשמלית לרכב הפנאי הקטן, עם זינוק מרשים וטווח נסיעה מוצהר של 470 ק"מ. היבואנית כלמוביל: "בוחנים אפשרות ייבוא"

יונדאי תחשוף גרסה החשמלית לקונה, רכב הפנאי שלה, בתערוכת הרכב הבינלאומית הקרובה בז'נבה. לדברי כלמוביל, יבואנית המותג, שיווק הגרסה החשמלית נמצא בתהליכי בחינה.


 

הקונה החשמלי יוצע בשתי גרסאות. בסיסית עם מנוע חשמלי שממוקם בחרטום, מפיק 135 כ"ס וניזון ממצברי ליתיום-יון - ברצפת המכונית - בעלי קיבולת של 39.2kWh הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-9.3 שניות וטווח נסיעה תיאורטי של 300 ק"מ.

מנוע הגרסה הבכירה מפיק 204 כ"ס וניזון ממצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת גדולה משמעותית - 64kWh. אלה מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.6 שניות (לשם השוואה, מהר יותר מה-1.6 טורבו המשווק כאן) וטווח נסיעה של 470 ק"מ. בשתי הגרסאות ההנעה היא לגלגלים הקדמיים בלבד. זמן הטעינה עומד על 6 שעות ו-10 דקות בגרסת הבסיס ו-9 שעות ו-40 דקות בגרסה הבכירה, עם זאת, טעינה מהירה של 80% אורכת בשני המקרים 54 דקות.


הקונה החשמלי מבוסס על פלטפורמת הדגם הרגיל (בסיס גלגלים זהה של 260 ס"מ), לאורך נוספו 1.5 ס"מ (418 ס"מ) לגובה חצי ס"מ (157 ס"מ) והרוחב נותר זהה (180 ס"מ). תא המטען מציע נפח של 373 ליטר (12 ליטר יותר מגרסת הבנזין) ללא כבל ההטענה, או 332 ליטר עימו.

 

מראה הקונה החשמלי שונה מעט מעמיתו ה"רגיל" שכן הוא מוותר על פתחי אוורור בסבכה הקדמית שאינה נדרשת ברכב חשמלי, וכוללת שקע טעינה, הפגוש הקדמי שונה שכן הוא חסר מגני פלסטיק שחור וקרבי סביב יחידות התאורה, ואילו חישוקי ה-"17 זכו לעיצוב שונה. לוח המחוונים שונה עם מסך תצוגת נתונים בגודל "7, תצוגת נתונים עלית ומתגים לבחירת הילוך הנסיעה במקום בורר מסורתי.

 

מערכת הבטיחות המתקדמות של יונדאי, לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטחים מתים (כולל תנועה חוצה מאחור) וערנות נהג ותאורה דינמית, יוצעו כציוד תקני.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים