שתף קטע נבחר

מכירות רכב חדש: רבעון ראשון במגמת שיפור

שנת 2018 החלה באיטיות יחסית בשוק הרכב המקומי אך הרבעון הראשון הסתיים טוב מהצפוי, עם ירידה קלה לעומת אשתקד. כוכבות הרבעון: יונדאי וקיה. בקטגוריית היוקרה מובילה מרצדס

דו"ח איגוד יבואני הרכב המפרט את מכירות הרכב החדש לרבעון הראשון מתפרסם היום (ב') ומאשר הערכות מוקדמות, תוך שהוא מציג מגמת התאוששות לאחר פתיחת שנה מהוססת. בסך הכל נמכרו 94,340 מכוניות חדשות מינואר ועד סוף חודש מרץ, בדיוק 4,327 מכוניות חדשות פחות מתקופה המקבילה אשתקד. נקודת האור הייתה חודש מרץ בו נרשמה דווקא עלייה קלה לעומת החודש המקביל אשתקד.

 

הנמכרת ביותר - יונדאי איוניק ()
הנמכרת ביותר - יונדאי איוניק

 

לדברי בכירים בתעשיית הרכב, נתוני הרבעון הראשון מוכיחים כי הערכות מוקדמות באשר למגמות עתידיות בשוק היו מדויקות. בעיקר בכל הנוגע להמשך צמיחתן של שתי קטגוריות - היברידיות ורכבי פנאי - והמשך הירידה בקטגוריית המשפחתיות. ההיברידיות זינקו מעלה מבחינת אחוזים מכלל השוק ומסירות בכלל, ואילו רכבי פנאי לסוגיהם ממשיכים את מגמת הצמיחה הקיצונית שנרשמת בכל העולם כבר מספר שנים. לעומת התקופה המקבילה אשתקד נרשם אצלנו זינוק אדיר של 27% במכירותיהם בכל רמות המחיר והגדלים.

 

בקטגוריית המשפחתיות שמתמודדת כבר שנתיים-שלוש עם ירידה חדה במכירות, נרשם ברבעון הראשון נתון נמוך ביותר מ-15% לעומת הרבעון הראשון ב-2017. יש גם לקחת בחשבון כי הצלחתה של יונדאי איוניק ההיברידית (הרכב הנמכר ביותר ברבעון) אשר סייעה כמובן לשיפור בנתון מכירת מכוניות עם הנעה אלטרנטיבית, האטה משמעותית את הירידה במכירות משפחתיות קומפקטיות. בהתאם, גם לעלייה המרשימה בנתוני המכירות של המותגים ניסאן, מאזדה ומיצובישי אחראית באופן ישיר וכמעט-בלעדי הצלחתם של דגמי פנאי שונים.

 

מי מכר כמה?

ארבעת המותגים המובילים את טבלת המכירות נותרו במקומם למרות שרשמו ירידות קלות. יונדאי ממשיכה להוביל את השוק עם כמעט 15 אלף מכוניות חדשות בשלושה חודשים, לפני קיה שקרובה ל-12 אלף מכוניות באותה תקופה. טויוטה החמיצה את ה-10,000 ברבעון במעט וממוקמת שלישית.

 

עשרת המותגים הנמכרים רבעון 1 2018  ()

 

סקודה מסרה בשלושה חודשים כ-6,500 מכוניות וניסאן עברה את ה-6,000 ועלתה כך למקום החמישי על חשבונה של מאזדה שירדה לשישי (5,624), למרות שמסרה יותר מאשתקד. סוזוקי שביעית עם כ-4,500 מכוניות חדשות והורידה את מיצובישי (4,349) למקום שמיני למרות שאף היא מסרה השנה יותר. סוגרות את העשירייה רנו עם כמעט 4,000 מכוניות בשלושה חודשים, לפני שברולט עם 2,743 מכוניות חדשות מתחילת השנה.

 

נתוני הרבעון מאשרים גם את נתוני המכירות הראשוניים שפרסמנו, לפיהם יונדאי איוניק ההיברידית היא המכונית הנמכרת ביותר בישראל עם 4,149 יחידות שנמסרו עד עתה. כדי לקבל מושג עד כמה מרשים הנתון, נזכיר כי רק שמונה מותגים המשווקים בישראל מכרו יותר מכוניות בסך הכל. ההצלחה של יונדאי אינה מסתיימת כאן שכן גם הדגם השני בנתון המכירות שייך לה - טוסון ממנו נמכרו 3,754 מכוניות.

 

שוק הרכב רבעון 2018 ()

 

מיד אחרי שני דגמי יונדאי ממוקמים האחים לקונצרן: קיה ספורטאז' עם 3,453 מכוניות חדשות ופיקנטו עם 2,869, שני דגמים שהחזיקו בעבר בתואר המכונית הנמכרת ביותר בישראל בשנה שלמה. את חמשת הדגמים הפופולאריים ביותר משלימה יונדאי i10 הקטנה עם 2,869 מכוניות.

 

בשוק היוקרה שומרת מרצדס על ההובלה עם 1,912 מכוניות חדשות, תוך שהיא נהנית מירידה נדירה (8%) במכירות אודי שסיימה את הרבעון  עם 1,656 מכוניות חדשות. ב.מ.וו ממשיכה לשפר את תוצאותיה עם 1,248 מכוניות חדשות וגידול של 14% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. גידול מרשים יותר של 25% מציגה וולוו שסיימה עם 515 מכוניות חדשות. בשני המקרים מדובר בהצלחה גדולה של דגמים היברידים נטענים שזוכים לפופלאריות בשוק היוקרה עקב הטבות מס מפליגות. לקסוס (436) חמישית עם גידול של כ-10%.

 

לעומת ההצלחה של המותגים היותר-פופולאריים, מכירות מותגי יוקרה-נישה אחרים ירדו דווקא. למשל ג'יפ שרשם ירידה של 25% (225 מכוניות), קאדילאק עם ירידה של 20% (196) ואלפא רומיאו עם צניחה של 33% (147). יגואר (31) ומזראטי (35) מסרו כמחצית מהכמות שמכרו ברבעון הראשון של 2017. אסטון מרטין מסרה רק שלוש יחידות מתחילת השנה (אף אחת במרץ) לעומת שמונה אשתקד, פרארי מסרה רק מכונית אחת מתחילת השנה לעומת ארבע ברבעון הראשון של 2017).

 

צמחו מעט: אינפיניטי עם עלייה של 33% (157), לנד רובר ופורשה עם 20% (109 ו-69 בהתאמה).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי חי
פקקים על איילון - יומיום
צילום: אבי חי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים