שתף קטע נבחר

"פיאט תייצר רק מכוניות קטנות - 500 ופנדה"

סרג'יו מרקיונה העומד בראש קונצרן פיאט-קרייזלר מעוניין במהפיכה. ייצור דגמים זולים יוסט למזרח אירופה לטובת דגמי יוקרה, פיאט תייצר רק צמד מכוניות קטנות ומותג ג'יפ יגדל משמעותית

בתחילת חודש יוני צפוי סרג'יו מרקיונה, מבכירי תעשיית הרכב העולמית והאיש העומד בראש קונצרן פיאט-קרייזלר, להציג תכנית מהפכנית. לפי מקורבים להנהלת הקונצרן, כך מדווח בלומברג, יודיע מרקיונה על הסטת ייצור מכוניות זולות וקטנות מפסי ייצור באיטליה למדינות אחרות, זאת לטובת מכוניות יוקרתיות יותר מבית ג'יפ ומזראטי. במקביל יכריז על קיצוץ משמעותי בהיצע המכוניות שמייצרת פיאט ל-500 ופנדה הקטנות בלבד, ושדרוג מעמדו של מותג ג'יפ.

 

מיטו - לא עוד? ()
מיטו - לא עוד?

 

לפי סוכנות הידיעות, מטרתו הסופית של מרקיונה, העומד בראש הקונצרן (לשעבר רק פיאט) כבר 15 שנה, היא להכפיל פי 5 את רווחי החברה בזכות הגדלה קיצונית של מכירות מותג ג'יפ בכל העולם. הנתונים הפיננסיים של שיווק מכוניות מותג פיאט אינם מעודדים זה זמן רב, ובהתאם הוא יודיע כנראה על חיסול חלק ניכר מדגמי המותג. במקביל, גם אלפא רומיאו מיטו צפויה לאבד את מקומה באולם המכירות.

 

לדברי בלומברג, מרקיונה יעזוב את תפקידו בשנה הבאה, אך אינו מתכוון להמתין עם המהפיכה. מקורות בקונצרן מסרו כי הוא אינו צופה עתיד ריווחי למכוניות עממיות שייוצרו באירופה עקב העלות הגבוהה שמעורבת בכך. בנוסף, מרקיונה מאמין כי יש להסיט את תשומת הלב למכוניות היברידיות-נטענות וחשמליות בעשור הבא, ועובדה זו משפיעה אף היא על הכרזתו הצפויה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים