שתף קטע נבחר

התגעגעתם להאמר קשישא? קבלו דגם חדש ומודרני

רכב השטח האזרחי-צבאי שנמצא איתנו כבר עשרות שנים, מקבל גרסה חדשה ומעודכנת על אותו בסיס, עם מיגון משופר ומכללים מודרניים

למרות שהוא באמצע העשור הרביעי לחייו, רכב השטח הצבאי המפורסם והנפוץ בעולם עדיין משרת על מדים ביותר מ-50 צבאות שונים - לרבות צה"ל כמובן. אלא שמתחרים חדשים ועדכניים ממנו נושפים בעורפו, וזו סיבה מצוינת עבור AM ג'נרל היצרנית לחשוף גרסה מעודכנת תחת השם "NXT 360", בתערוכת הנשק והביטחון יורוסטורי בפריז.

 

 

אנדי הוב, מנכ"ל AM ג'נרל, אמר כי רכב השטח המעודכן פותח "על בסיס תגובות הלקוחות שלנו, ומייצג את הניסיון והמיומנות של מהנדסי החברה בצורך לספק פתרונות על בסיס הפלטפורמה המוכחת של ההאמר. הוא מספק רמת מיגון טובה יותר, אפשרות העמסה גבוהה יותר ושיפור בביצועים בכל תוואי שטח לרבות נסיעה עירונית". לדבריו, ניתן יהיה לרכוש אותו כדגם כל-חדש או אף כערכת הסבה להאמר הקיים.

AM ג'נרל האמר NXT 360 ()

קטגוריית כלי הרכב הממוגנים-קלים זוכה בשנים האחרונות לפופולאריות, שכן הם מאפשרים יכולת שטח וכושר תמרון טובים יחסית לייעודם. למרות שצבא ארה"ב בחר באושקוש L-ATV היקר משמעותית כמחליף להאמר הממוגן, הדגם שחשפה AM ג'נרל צפוי להיות זול משמעותית ועל כן לפנות לצבאות שונים בעולם.

AM ג'נרל האמר NXT 360 ()

בהתאם לדרישה לשיפור ברמת המיגון, ה-NXT 360 מאפשר הגנה בפני כדורים חודרי שריון ובעיקר שיפור ההגנה בפני מיקוש קל או רימוני יד. העיצוב אינו מותיר מקום לספק באשר למקור עליו הוא מבוסס, עם שינויים בולטים בחרטום הכולל כונס אוויר גדול על מכסה המנוע וסבכה שונה - שניהם לטובת שיפור יכולת צינון המנוע. "מגן חזירים" מסיבי המחובר לשלדה בגרסה שבתמונה, מאפשר ניגוח מכשולים שונים.

ה-NXT 360 מבוסס על שלדת הסולם המוכרת של ה-H1 עם מיתלי עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור. היצרנית מציינת כי מערך המיתלים שופר על מנת לתמוך טוב יותר במשקל כולל גבוה יותר (7.1 טון), המשפר את כושר ההעמסה (1.6 טון) מבלי לוותר על היכולת בשטח טכני.

 

צמיגי גודייר G275 MSA ייעודיים לכלי רכב ממוגנים במידה גדולה מהדגם היוצא (335/65) עוטפים חישוקי "22.5 ומאפשרים הפחתת צריכת הדלק ב-15%. לדברי היצרנית, הצמיג הזה עמיד יותר לשחיקה ומתמודד טוב יותר בנסיעה בקרקע רכה. צמד משאבות מאפשרות שינוי לחץ אוויר בצמיגים תוך כדי תנועה, בזמן קצר יותר ממערכת הניפוח בדגם הקודם.

 

יחידת ההנעה מבוססת עדיין על מנוע V8 בנפח 6.5 ליטר שמקבל מערכת הזרקת דלק אלקטרונית ומשחרר 250 כ"ס ו-63.6 קג"מ, תוספת של 60 כ"ס ו-11.1 קג"מ. תיבת ההילוכים האוטומטית חדשה עם שישה יחסים (6L85e) לעומת ארבעה יחסים בדגם היוצא (4L80e). כבעבר, תיבת העברה עם דיפרנציאל מרכזי מאפשרת הנעה קבועה-כפולה והילוך כוח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים