שתף קטע נבחר

ספטמבר השחור של אודי: צלילה חופשית במכירות

חטיבת מכוניות היוקרה של קונצרן פולקסווגן סוגרת חודש ספטמבר נוראי עם צניחה של עשרות אחוזים כמעט בכל שוק רלוונטי. האשמה: תקני מדידת צריכת דלק חדשים ומחמירים

מותג היוקרה הגרמני מציג: קריסת מכירות בספטמבר. מותג הרכב אודי חווה בשנים האחרונות צמיחה מרשימה במכירות, גם בישראל עם שמירה על המקום הראשון בקטגוריית הפרימיום כמעט באופן רצוף. כל זאת למרות שעד לפני מספר שנים מצא עצמו במצב נחות מסחרית מול שני הגדולים - מרצדס וב.מ.וו. אלא שבחודש ספטמבר החולף נרשמה צלילה חסרת תקדים במכירות. האשם בה: תקן מדידת צריכת דלק חדש.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ynet מסביר - צריכת דלק:

מבטיחים לכם 20 ק"מ לליטר? תשכחו מזה

איזו מכונית הכי חסכונית בישראל

מדריך לנהג המיואש: כך תחסוך בדלק יקר

 

ירידה של עשרות אחוזים

מנתונים שתפרסמו לאחרונה עולה כי בהשוואה לספטמבר 2017 רשמו באודי עלייה רק בשווקי הרכב (החשובים למדי) של מקסיקו, סין וארה"ב, עם שיפור של 24.6%, 12.5% ו-1.2% בהתאמה. אלא שמספרים אלה לא עזרו לאודי בסיכום המכירות העולמי, בו נרשמה ירידה חדה של 22%.

 

ועד כמה שנתון זה מפתיע, הירידה באירופה קיצונית הרבה יותר. המכירות באירופה בלבד ירדו בספטמבר בלא פחות מ-55.5% - נתון בלתי נתפס למותג מבוסס ומצליח. לנתון זה תרמו ירידות חדות במרבית השווקים, עם נתון קיצוני במיוחד של 69.4% בגרמניה, מדינת האם. בחמש הגדולות של אירופה נרשמו ירידות מתונות רק במעט (בין 50 ל-60 אחוזים).

 

בגלל הזיהום - ב.מ.וו מפסיקה את ייצור ה-M3

אודי עוצרת את ייצור רכב הפנאי הספורטיבי

יצרניות הרכב מתלוננות: לא נעמוד בתקני זיהום מחמירים

 

WLTP

הסיבה לנתונים המפתיעים נעוצה, כך מודים (גם אם לא לציטוט) מקורות בפולקסווגן ובאודי העולמית, בהכנה לקויה לקראת כניסת תקן מדידת צריכת דלק WLTP החדש. התקן העדכני (ר"ת Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) אמור להתאים טוב יותר את נתוני צריכת הדלק הממוצעת המתפרסמים על-ידי היצרניות לשימוש יומיומי אמיתי, בניגוד לתקן הקודם - NEDS (ר"ת New European Driving Cycle) - שפותח בשנות ה-80 והפגין סטיות קיצוניות לרעה, ולמעשה גרם לאורך שנים ארוכות להטעיית הציבור.

 

2002: נתוני האמת של צריכת הדלק נחשפים 

 

"הקונצרן לא היה מוכן טוב מספיק לשינוי הדרמטי. לא ברמת ההכנה לבדיקות והתאמתן, ולא ברמה הטכנית (מנועים ומערכות פליטה). התהליכים כעת ארוכים ומורכבים בהרבה ולכן נרשמים עיכובים של ממש לקראת בדיקות תקן הדרושות לשיווק", כך מקורות בקונצרן. "הבעיות האלה גרמו לעצירת שיווק וייצור של דגמים שונים - בכל קבוצת פולקסווגן - עד להשלמת תהליכי ההומולוגציה נדרשים", הוסיפו.

 

באופן רשמי הסבירו באודי את הצניחה במחסור חמור במכוניות לאחר חודשיים (יולי-אוגוסט) של מבצעים שונים בכל הנציגויות. עוד אמרו שם כי צוואר הבקבוק שנוצר צפוי להשתחרר בחודשים הקרובים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים