שתף קטע נבחר

ראם-לייט: גרסה קלה לטנדר האמריקאי

הטנדר הכבד הגיע לישראל בגרסה קלה וזולה מבעבר, אך עדיין מותאם לבעלי רשיון ג' בלבד

חטיבת המסחריות של חברת סמל"ת, יבואנית הטנדרים מתוצרת ראם (לשעבר דודג' ראם), מתחילה לשווק גרסה קלה יותר של הטנדר הענק תחת השם 2500, אשר ישווק לצד ה-3500 הגדול יותר עם תג-מחיר נמוך יותר בכ-2,500 שקלים. מבחינת קהל היעד, ההבדל הגדול נוגע למשקל ההעמסה: בעוד גרסת ה-3500 מאפשרת העמסה של 1,870 ק"ג, גרסת ה-2500 מאפשרת העמסה של 1,080 ק"ג בלבד שכן היא קלה יותר משמעותית - נתון דומה לזה של טנדרים קלים דוגמת טויוטה היילקס או מיצובישי טרייטון. בכל מקרה, משקלו המרבי הכולל של ה-2500 עומד על 4536 ק"ג, ובכך מתאפשרת הטבת מס על "רכב כבד" במשקל מעל 4.5 טון.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

בנוסף לפער המשקלים, ה-2500 שאינו נדרש להתמודד עם משא כבד כל כך, מצויד מאחור במתלה ספירלי במקום עלים, ובכך הוא עשוי להציג נוחות נסיעה משופרת משמעותית לעומת אחיו הכבד. מלבד הבדלים אלה זהו אותו טנדר גדול מימדים, עם ממד אורך של למעלה מ-6 מטרים ורוחב של 2 מטרים. בחרטום שוכן מנוע טורבו-דיזל בנפח 6.7 ליטרים עם הספק מרבי של 370 כ"ס ומומנט אדיר של 110 קג"מ. כל הגרסאות מצוידות בתיבת שישה הילוכים אוטומטית ובהילוך כוח.

 

את הראם 2500 ניתן יהיה לקבל עם חמישה או שישה מקומות ישיבה. בגרסת ה-SLT יקבלו הרוכשים בין היתר מסך מגע בגודל "8.4 עם אפשרות צימוד לאפל קאר פליי, בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות אוורור-מיזוג מאחור, שקע 115 וולט וכוונון חשמלי לגב התחתון במושב הנהג.

 

רמת הגימור "לארמי" מוסיפה למפרט גם מושבי עור מחוממים ומאווררים, התנעה בשלט רחוק, חלון שמש בגג, גלגל הגה מחומם, תאורת קסנון, מצלמת רוורס ועוד. בגרסת ה"לימיטד" - שמגיעה עם חמישה מושבים בלבד - מתווספים חיישני גשם ותאורה, דוושות מתכווננות ועוד מספר פריטי עיצוב חיצוני ופנימי. אף אחת מהגרסאות לא מוצעת עם מערכות בטיחות אקטיביות.

 

המחירים יתחילו ב-230,000 שקלים לגרסת ה-SLT, 252,000 שקל ל"לארמי" ויגיעו עד ל-270,000 שקלים לגרסת הלימיטד הבכירה. 

 

הכותב חבר מערכת iCar

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים