שתף קטע נבחר

טויוטה פריוס חדשה. בארה"ב גם עם הנעה כפולה

המכונית ההיברידית של טויוטה זוכה לעדכון קל מוקדם, ומוצגת עבור השוק האמריקאי גם בגרסת הנעה כפולה שלא תשווק אצלנו

טויוטה חשפה בתערוכת לוס אנג'לס מתיחת פנים לפריוס, המציעה כעת אפשרות להנעה כפולה. לדברי יוניון מוטורס, יבואנית המותג לישראל, גרסה כפולת הנעה לא תשווק בישראל, אך יש להניח כי הפריוס מתוחת הפנים תגיע ארצה במהלך 2019.

טויוטה פריוס ()
טויוטה פריוס

 

השינויים במראה המכונית ההיברידית הפופולרית בעולם מסתכמים בחרטום עם יחידות תאורה צרות וחדות יותר, פגוש קדמי שונה עם פתחי אוורור מודגשים, פנסי ערפל קטנים יותר, יחידות תאורה אחרות מאחור וחישוקים שונים. בתא הנוסעים יש כעת מסך מגע ברזולוציה גבוהה יותר, תצוגת נתונים עלית וטעינה אלחוטית לסמארטפון.


טויוטה פריוס ()
טויוטה פריוס

 

החידוש העיקרי כאמור הוא באפשרות להנעה כפולה שעשויה להיות בלעדית עבור השוק הצפון אמריקאי, ובה יש תוספת מנוע חשמלי המחובר ישירות לגלגלים האחוריים. טויוטה אינה מפרסמת את נתוני ההספק של המנוע הצנוע, אך מציינת כי הוא פועל באופן אוטומטי מתחילת נסיעה ועד מהירות של 10 קמ"ש ומשתלב על-פי הצורך עד מהירות של 70 קמ"ש. בטויוטה מבטיחים כי מצברי הניקל-מטאל אינם פוגעים בנפח תא המטען או מרחב המחיה לנוסעים.


טויוטה פריוס ()
טויוטה פריוס


טויוטה לא פרסמה פרטים אודות יחידת ההנעה הראשית, המחוברת לגלגלים הקדמיים, אך זו תמשיך כנראה להתבסס על שילוב בין מנוע 1.8 ליטר בנזין (במחזור אטקינסון) למנוע חשמלי בהספק משולב של 122 כ"ס. גרסת הנעה קדמית "רגילה" שתוצג בתערוכת בריסל בעוד מספר שבועות תהיה מצוידת במצברי ליתיום-יון במקום ניקל-מטאל שיאפשרו ניצול טוב יותר של המנוע החשמלי וצריכת דלק נמוכה בהתאם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים