טויוטה קורולה הההיברידית מתייקרת - עוד לפני שהגיעה
מחירון הרכב החדש שפרסמה יוניון מוטורס מגלה כי טויוטה קורולה החדשה, משפחתית בה תולה היבואנית תקוות גדולות, התייקרה ב-1,000 שקלים עוד לפני שהגיעה ארצה. היבואנית: האשמה בשער האירו
חישוב המס הירוק החדש - שעורר סערה בשוק הרכב המקומי - ייכנס לתוקפו אמנם רק באפריל, אבל רבות מיבואניות הרכב בחרו לייקר את הדגמים השונים כבר עכשיו. בדרך כלל מדובר במכוניות שמשווקות זה מכבר, אך במקרה של טויוטה מדובר בהתייקרות יוצאת דופן לדגם שעדיין לא נחת בישראל: הקורולה החדשה.
המשפחתית הוותיקה והפופולרית שתגיע לראשונה גם בגרסה היברידית, האמורה לסייע לה לשמור על אטרקטיביות בשוק שמעדיף רכבי פנאי שונים, תגיע אמנם רק במחצית השניה של פברואר, אך מחירה יעמוד על 133 אלף שקלים לגרסה הבסיסית - 1,000 שקלים יותר מהמחיר שפורסם רק לפני שלושה שבועות ובו רכשו את הרכב לקוחות רבים שכבר שילמו מקדמה. לטענת היבואנית, המחיר התייקר בשל עליית שער האירו.
גרסת הבנזין הרגילה עם מנוע 1.6 ליטרים, תעלה אף היא 133 אלף שקלים בעוד גרסת ה-Sense ההיברידית שמוסיפה למפרט גם שמשות כהות מאחור, מסך גדול יותר בלוח המחוונים וכניסה ללא מפתח, תעלה 135 אלף שקלים.
גם דגמים נוספים להם מייעדת היבואנית התוהי מכירה צנועים יותר, התייקרו. האייגו הקטנטנה התייקרה ב-1,000 שקלים, רכב הפנאי C-HR התייקר בשיעור דומה בגרסאות ה"סיטי" וה"קלאב" ואילו באגף המסחריות נרשמה התייקרות של 2,000 שקלים בדגמי פרואייס והיילקס.
מחירי טויוטה יאריס, פריוס, קאמרי ולנדקרוזר נותרו ללא שינוי, וכך גם לגבי הראב 4 החדש.
את שנת 2018 סיימה טויוטה עם כ-28 אלף מכוניות חדשות, ירידה של כ-10% לעומת שנת 2017. הדגם הנמכר ביותר של טויוטה בשנה היוצאת היה הקורולה עם כ-5,800 מסירות ומעט אחריו ה-C-HR עם כ-5,600 יחידות.
הכותב חבר מערכת iCar