שתף קטע נבחר

בסיומו של קרב צמוד: זהו קונצרן הרכב הגדול בעולם

הקרב היוקרתי על המקום הראשון בטבלת יצרניות הרכב ממשיך זו שנה חמישית ברציפות. וגם הפעם, יש לשער, לתוצאות תהיה גם פרשנות שונה

בפער של 70 אלף מכוניות בלבד - פולקסווגן שוב מקדימה את רנו בקרב על תואר יצרנית הרכב הגדולה בעולם. קונצרן הרכב הגרמני שבבעלותו בין היתר המותגים אודי, סיאט, סקודה ופולקסווגן, מכר במהלך השנה החולפת 10.83 מיליון מכוניות חדשות בכל רחבי העולם ולא רק שבר את שיאו הקודם שנקבע ב-2017 (10.74 מיליון), אלא הקדים בכך את קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי שמכר באותה ב-12 החודשים 10.76 מיליון (10.6 מיליון ב-2017). בכך משלים הקונצרן הגרמני הענק שמחזיק בבעלות גם על המותגים פורשה, בנטלי ולמבורגיני, חמש שנים רצופות בפסגת שוק הרכב העולמי.

 

מנכ
מסיימים שוב בראש - פולקסווגן(צילום: EPA)

 

יש לציין כי הנתונים המצוינים של שני הקונצרנים הושגו בשנה החולפת למרות פרסומים שליליים יוצאי דופן - פולקסווגן עם ספיחי פרשת דיזלגייט וניסויים בגז על בני אדם, רנו עם סערת קרלוס גוהן היושב עדיין בכלא. בנוסף, בסיכום מכירות הקונצרן הגרמני מחושבים גם נתוני משאיות כבדות מתוצרת מ.א.ן וסקניה, שני מותגים השייכים לגרמנים. בחישוב כלי רכב פרטיים ומסחריות קלות, מסיים קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי בראש המכירות.

 

קרלוס גוהן - האיש החזק ברנו יושב במעצר (צילום: AFP) (צילום: AFP)
קרלוס גוהן - האיש החזק ברנו יושב במעצר(צילום: AFP)

 

 במקום השלישי סיימה טויוטה עם 10,49 מיליון מכוניות חדשות (10.35 ב-2017). בסך הכל נמכרו במהלך 2018 מספר עצום של 68.26 מכוניות חדשות, ושלוש המוזכרות מחזיקות לכן בנתח שוק מרשים של יותר מ-50%. במקום הרביעי יסיים כנראה קונצרן GM האמריקאי שמכר השנה את מותג הרכב אופל. הג'נרל, במשך שנים ארוכות הגדול בעולם, יסתפק השנה ב-8 מיליון כלי רכב ויקדים קת קונצרן יונדאי-קיה הקוריאני ששבר את שיאו ומכר במהלך 2017 כ-7.4 מיליון כלי רכב חדשים.

 

לאחר סיכום נתוני השנה החולפת עולה כי השוק הסיני - החווה האטה משמעותית - נותר הגדול בעולם עם 23.26 מיליון מכוניות - פחות מנתון המכירות של השנתיים שקדמו. בארה"ב נמכרו 17.2 מיליון מכוניות חדשות ומדינות באירופה כ-15.6 מיליון בסך הכל.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
פולקסווגן - שוב מספר 1
צילום: EPA
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים