שתף קטע נבחר

לידיעת היחידה לאבטחת אישים: ממוגן חדש לוולוו

אחרי שלוש יצרניות היוקרה הגרמניות גם וולוו תציע גרסה ממוגן נגד ירי ורימוני יד. ה-XC90 הממוגן שוקל 4.5 טון אבל מבטיח לשמור על מאפייני ההתנהגות של הגרסה הרגילה ויעלה לכם שני מיליון שקל לפני מיסים

אחרי אודיב.מ.וו ומרצדס, גם וולוו חושפת גרסה ממוגנת ירי, על בסיס ה-XC90. הוא ישווק באירופה עם תג המחיר של שני מיליון שקלים (לפני מיסים), פי שמונה מחירו של XC90 רגיל.

 

וולוו XC90 ממוגן ()

את המיגון לרכב הפנאי הגדול של וולוו מייצרת חברת TRASCO הגרמנית, בעלת ניסיון של 35 שנה בתחום. כבסיס משמשת גרסת T6 עם מנוע 2.0 ליטר בנזין כפול מגדשים (טורבו וסופר צ'ארג'ר) המפיק 320 כ"ס בשידוך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה. רמת המיגון היא מהגבוהות לרכב אזרחי (VR8) עם הגנה בפני רובי סער (כמו קלאצניקוב או M16) ופיצוץ קל (מטעני צד מאולתרים ורימוני יד).

 

וולוו XC90 ממוגן ()

המיגון, עשוי פלדה (ברוחב 1 ס"מ) ושמשות משוריינות (5 ס"מ), מוסיפים 1.4 טון למשקל העצמי העומד על כמעט 4.5 טון. בהתאם מערכות המיתלים והבלמים הוחלפו על מנת להתמודד עם תוספת המשקל, לשמור על מאפייני התנהגות הכביש של הדגם הרגיל ולאפשר עמידה בתקני הרישוי לכביש ציבורי באירופה. תא המנוע כולל מערכת לכיבוי אש בעוד שמאחורי המושבים האחוריים פתח מילוט המאפשר יציאה מהרכב במידה והתהפך. החישוקים שונים ומחוזקים ועליהם מולבשים צמיגי אל תקר (ראנפלט) המסוגלים להתמודד עם מחסום דוקרנים.

 

וולוו XC90 ממוגן ()

בהמשך תוצע גם גרסאות ממוגנת קלות ל-XC90 ול-XC60 כנגד נשק קל. אלה מוסיפות רק כ-250 ק"ג למשקל העצמי ויעלו כ-160 אלף שקל בנוסף למחיר הרכב עצמו. הרכבת המיגון תתבצע בברזיל במטרה לשווק אותם באמריקה הלטינית הנחשבת כיום לאחד השווקים הגדולים בעולם לרכבים אלה בשל איום מתמיד של חטיפות לצורכי כופר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים