שתף קטע נבחר

פורד מציגה מסחרית היברידית-נטענת עם מאריך טווח

פורד חושפת גרסה היברידית-נטענת לטרנזיט קסטום, עם מנוע בנזין בנפח ליטר המשמש כמאריך טווח וטוען סוללה, מבלי להניע את הרכב ישירות

חצי שנה לאחר שהצהירה על תכניותיה לקו הדגמים החשמלי, חושפת פורד גרסה היברידית-נטענת של פורד טרנזיט קסטום, מסחרית ותיקה בגודל בינוני. אותה יחידת הנעה תמצא את דרכה גם לגרסת ה"טורנאו" המיועדת להסעת נוסעים (אך לא משווקת בישראל). שיווק באירופה צפוי להתחיל עוד לפני סוף השנה הנוכחית וביבואנית שוקלים בחיוב שיווק מקומי.

 

פורד טרנזיט PHEV ()
 

הטרנזיט קסטום עושה שימוש בהנעה היברידית-נטענת שונה מהמקובל כיום (גם אם מצאה דרכה לדגמים של יצרניות אחרות), בה מנוע הבנזין משמש כמאריך טווח בלבד וטוען ליחידה מבוססת החשמל, ואינו מניע עצמאית את הרכב. למנוע החשמלי הספק של 92.9 קילוואט (כ-126 כ"ס) ויחידת הארכת הטווח-טעינה תהיה מונעת בנזין מוגדשת בנפח ליטר, עם הספק של 125 כ"ס - למעשה המנוע מפיאסטה ופוקוס עדכניות.

 

סוללת 13.6 קוט"ש מעניקה טווח נסיעה חשמלי של 56 ק"מ וזמן הטעינה נע בין שעתיים ו-45 דקות ל-4 שעות ועשרים דקות, בהתאם לסוג העמדה. צריכת הדלק המשולבת, למרחק של 100 ק"מ עם סוללה מלאה, עומדת על 32.4 ק"מ לליטר - ואילו טווח הנסיעה המלאה של הרכב עומד על כ-500 ק"מ.

 

בורר מצבי נהיגה מאפשר לבחור בין ארבעה שונים: נסיעה חשמלית מלאה (כל עוד הסוללה טעונה), מצב "אוטומטי" המפעיל את מנוע הבנזין רק לפי הצורך, מצב "טעינה" בו מנוע הבנזין טוען את הסוללות, ומצב "שמירת סוללה" למועד מאוחר יותר, אשר עשוי להתאים לשם כניסה לערים שיטילו בעתיד מגבלות על תנועת כלי רכב עם מנוע בעירה פנימית.

 

בשל תוספת הסוללה הכבדה ברצפת הרכב, עומד כושר ההעמסה של הגרסה הנטענת על 1,130 ק"ג, 150 ק"ג פחות מגרסת הדיזל. נפח ההעמסה לעומת זאת לא נפגע, והוא נותר כבעבר על 8,300 ליטר. מול עיני הנהג מוצב מד טעינה במקום מחוון סל"ד ובאמצעות אפליקציית FordPass יוכל הנהג לבקר מרחוק את מצב הטעינה, לנווט לעמדות טעינה ציבוריות ואף לשלם עבור הטעינה דרך האפליקציה.

 

הכותב חבר מערכת iCar

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים