שתף קטע נבחר

ב.מ.וו סדרה 1 - החל מ-199 אלף שקל

ב.מ.וו מתחילה לשווק בישראל סדרה 1 חדשה, בה זונחת היצרנית את ההנעה האחורית בניסיון לשפר את מרחב המחיה לנוסעים. ויש גם גרסה היברידית-נטענת ל-X3 ו-M2 אולטרה-ספורטיבית

ב.מ.וו מתחילה לשווק בישראל את סדרה 1 חדשה, דור שלישי למשפחתית הקומפקטית של היצרנית הבווארית העובר - לראשונה מאז הושק לפני 15 שנים - מפלטפורמת הנעה אחורית לקדמית. תג המחיר מתחיל ב-199 אלף שקל ל-118 בסיסית (התייקרות של 4,500 שקלים) ועד 370 אלף שקל ל-135M הבכירה (32.5 אלף שקלים יותר).

 

 

כבסיס משמשת פלטפורמה המשותפת לדגמי מיני ודגמי הפנאי הקטנים (X1 ו-X2) של ב.מ.וו, אך בשונה מקודמתה היא תוצע אך ורק במרכב חמש דלתות ותוותר על שלוש הדלתות המוכרת. בהשוואה לסדרה 1 היוצאת היא רחבה ב-3.5 ס"מ (180 ס"מ), גבוהה ב-1.5 ס"מ (143.5 ס"מ) אבל קצרה בסנטימטר (432 ס"מ) וב-2 ס"מ בבסיס הגלגלים (267 ס"מ). היצרנית מבטיחה מרחב מחיה טוב יותר ליושבים מאחור (3+ ס"מ לברכיים ו-2+ ס"מ לראש), תודות לתצורת ההנעה והתקנת המנוע לרוחב. תא המטען גדל ב-20 ליטר (380 ליטר) והוא כעת בעל מפתח רחב יותר (בכ-6.5 ס"מ).

 

ב.מ.וו סדרה 1 ()
רשימת האבזור בגרסת הבסיס נעדרת אבזרים כמו בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, ומצלמת נסיעה לאחור, ומסתפקת במסך מגע בגודל "8.8 ("6.5 בעבר) עם צימוד Apple CarPlay, מראות מתקפלות חשמלית, חיישני חניה מלפנים ומאחור וחישוקי "17 קלים.

 

אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התראת שטח מת (כולל תנועה חוצה מאחר והתראה על פגיעה מאחור) וערנות נהג. הגרסה הבכירה (239 אלף שקל) כוללת בנוסף מצלמת נסיעה לאחור, מפתח חכם, חלון שמש ובקרת שיוט אדפטיבית. ה-135M מוסיפה בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור מנופי שליטה בהילוכים מאחורי ההגה, בולמי זעזועים אדפטיביים וחישוקי "18 קלים.


ב.מ.וו סדרה 1 ()

ה-118 הבסיסית מצוידת במנוע טורבו-בנזין בעל שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (140 כ"ס, 4 יותר מבעבר), בשידוך לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד (שמונה הילוכים אוטומטית בעבר). הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 8.5 שניות (קיצוץ 0.2 שניות) בדרך ל-213 קמ"ש מרביים.

 

הגרסה הבכירה היא ה-135M שמצוידת במנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר המפיק 306 כ"ס, 34 כ"ס פחות מיחידת השישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר ב-140M היוצאת. השידוך הוא לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה עם דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה מכאני. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 4.8 שניות (0.2 שניות יותר), בדרך ל-250 קמ"ש מרביים.


ב.מ.וו סדרה 1 ()

במקביל משיקה היצרנית הגרמנית שתי גרסאות חדשות לדגמים קיימים שינחתו כאן במהלך השנה. הראשונה היא גרסה היברידית נטענת ל-X3 המכונה xDrive30e. היא עושה שימוש ביחידה דומה ל-330e עם שילוב מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר (184 כ"ס) ומנוע חשמלי (109 כ"ס) התפוקה עומדת על 292 כ"ס בשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה.

 

ב.מ.וו X3 xDrive30e ()

הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות ו-210 קמ"ש מרביים, 0.2 שניות יותר ו-30 קמ"ש פחות מגרסת 30i הרגילה. מצברי ליתיום-יון בקיבולת 12 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה נקי מזיהום של בין 41 ל-46 ק"מ עד למהירות של 135 קמ"ש. מיקום המצבר מביא להקטנה של 100 ליטר בנפח תא המטען (450 ליטר).

 

ב.מ.וו M2 CS ()

מהצד השני של המתרס מציגה חטיבת הביצועים של היצרנית גרסת קצה ל-M2 המוערכת. ה-M2CS תיוצר במהדורה מוגבלת של 2,200 יחידות ומצוידת באותו מנוע שישה צילינדרים בנפח 3.0 טווין-טורבו מה-M2 קומפטישן, אבל ההספק עלה ל-450 כ"ס (40+ כ"ס), בשידוך לתיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה כפולת-מצמד. הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-4 שניות (4.2 שניות לידנית) בדרך ל-280 קמ"ש מרביים, קיצוץ של 0.2 שניות ותוספת של 30 קמ"ש בהשוואה לקומפטישן.

 

ב.מ.וו M2 CS ()

היא עושה שימוש בחלקי מרכב מקרבון לרבות מכסה מנוע (בעיצוב שונה עם פתח אוורור גדול) גג, מסיטי אוויר בפגוש הקדמי והאחורי וספוילר על דלת תא המטען. שינויים נוספים הם בולמי זעזועים אדפטיביים (מוצעים לראשונה בדגם), בלמים גדולים יותר (400 מ"מ וקאליפר שש בוכנות מלפנים, 380 מ"מ וארבע בוכנות מאחור) וצמיגי מישלין פיילוט-ספורט קאפ 2. כאופציה מוצעים בלמים קרמיים המקנים עמידות טובה יותר בפני דעיכה והפחתה של המשקל הלא מוקפץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים