שתף קטע נבחר

קווי הלילה ב-2016: צמיחה של 20%, יותר ממיליון נוסעים

הפרויקט עליו הכריז משרד התחבורה לפני כעשור רושם הצלחה נוספת. זינוק של 20% במספר המשתמשים במהלך 2016 ולראשונה - יותר ממיליון נוסעים בשנה. למרות סיוע מוכח בהקטנת מספר תאונות הדרכים, קווי הלילה אינם פועלים בכל הארץ בימי שישי

אחרי 10 שנות פעילות, יותר ממיליון נוסעים בשנה. פרויקט קווי הלילה שמטרתו המקורית הייתה הסעת בני נוער אל וממרכזי הבילוי במהלך חופשות וחגים, רשם הצלחה נוספת ב-2016. אשתקד נסעו באוטובוסים המופעלים בשירות כמיליון נוסעים, זינוק מרשים של כ-20% לעומת נתוני אשתקד. כך עולה מנתוני הרשות הארצית לתחבורה ציבורית שהעביר משרד התחבורה ל-ynet. לדברי שר התחבורה, ישראל כץ, "קווי הלילה חוללו מהפכה של ממש בהרגלי הבילוי והנסיעה של צעירים רבים. נערים שנסעו בקווי הלילה לפני 10 שנים נוסעים בהם גם היום, וימשיכו לנסוע בהם גם בעתיד".

 

ניסוי קווי הלילה הראשונים: 2007 בתל אביב

קווי לילה ראשונים בירושלים

לאתר קווי הלילה

 

קווי לילה - התעדכנו באתר ()
קווי לילה - התעדכנו באתר

 

בסך הכל נסעו בקווי הלילה השונים מיליון ו-93 אלף נוסעים, לעומת 886 אלף נוסעים בשנת 2015. זאת בכמה עשרות קווים שמפעיל משרד התחבורה עד השעה 04:00 בכ-100 ישובים בכל הארץ. כיום פועל השירות במהלך כל השנה בסופי שבוע, עם ביקוש ער במיוחד, כך נתוני המשרד, בחופשות מבית הספר ובעיקר בחופש הגדול. אוגוסט 2016 היה גם חודש השיא של הפרויקט מבחינת מספר נוסעים - 170 אלף.

 

במשרד התחבורה אומרים כי סקר חדש שנערך בקרב בני 14-30 העלה כי כ-30% מהם יוצאים לבילוי בעזרת קווי הלילה. ברשות הארצית לתחבורה ציבורית אומרים כי העלייה החדה במספר הנוסעים נובעת מהרחבת מערך קווי הלילה לישובים חדשים, כמו-גם הגדלת תדירות הנסיעה. הנסיעה בקווי הלילה זהה לנסיעה בקווי אוטובוס במהלך כל שעות היממה - הן במחיר הנסיעה והן אמצעי התשלום וההסדרים הנהוגים לרבות חופשי-חודשי, חופשי-יומי והנחות שונות.

 

יש להזכיר כי הפרויקט החל ב-2007 באופן ניסיוני בערים ירושלים ותל אביב, בהן הופעלו קווי אגד ודן (בהתאמה) בודדים תוך מטרה לחקות את מערך קווי הלילה של לונדון, לאחר מכן הורחב הפרויקט בהדרגה לשאר חלקי הארץ. בהקשר זה יש להזכיר כי קווי הלילה אינה פועלים בכל הארץ גם ביום שישי, הנחשב ליום בילויים עמוס במיוחד, זאת למרות הנתונים החד-משמעיים בנוגע לסיוע בהפחתת מספר תאונות הדרכים. לפי אתר קווי הלילה, "כמו כל קווי האוטובוס בישראל, גם קווי הלילה פועלים מתוקף תקנות התעבורה. באזורים בהם מותרת הפעלת תחבורה ציבורית בלילות שישי - פועלים גם קווי הלילה".

 

לדברי השר כץ, "אנחנו רואים בקווי הלילה פרויקט בעל עדיפות לאומית. מדובר בשירות מציל חיים, פשוטו כמשמעו. מחקרים גילו כי באזורים שבהם פועלים קווי לילה חלה ירידה משמעותית במספר תאונות הדרכים והנפגעים. נמשיך לפתח ולהרחיב את השירות החשוב הזה כדי שכל מי שרוצה לנסוע בלילה יוכל לעשות זאת בבטחה ובמחיר שווה לכל נפש", הוסיף כץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים