שתף קטע נבחר

גומרים, הולכים: האופניים שאי אפשר לגנוב

חברת "קאר טו גו" תפעיל פיילוט לשירות אופניים שיתופיים של מובייק בתשע ערים ומועצות אזוריות בארץ, שיפעל בשלב ראשון ללא תשלום. החידוש המרכזי: אין צורך בתחנות עגינה כמו בשירות הקיים כיום בגוש דן

 

 

תושבי רחובות, ראשון לציון, קריית ביאליק, קריית מוצקין, קדימה-צורן, והנופשים במלונות בים המלח ודרום הכינרת, ישמחו לדעת כי בחודשים הקרובים יושק פיילוט ראשוני, של אופניים שיתופיים. ערים נוספות שעשויות להשתלב במיזם בהמשך הן אשדוד, הרצליה וירושלים.

 (צילום: יעל אמיר) (צילום: יעל אמיר)
(צילום: יעל אמיר)
השירות ימוקם באזורים עם ביקושים נקודתיים, כדוגמת אזורי הופעות, אירועי תרבות רבי משתתפים, וזמני שיא בעונת התיירות. מודל זהה מופעל כיום במדינות רבות בעולם, ביניהן ארה"ב, אוסטרליה, גרמניה, אנגליה, איטליה וסין. למובייק, ענקית הטכנולוגיה הסינית לאופנים שיתופים, יש כיום מעל לתשעה מיליון זוגות אופניים, בהם משתמשים למעלה מ-200 מיליון רוכבים, ויותר מ-30 מיליון נסיעות מדי יום ברחבי העולם. קאר טו גו, מפעילת השירות כאן ייבאה לארץ עד כה 2500 זוגות אופניים, שאושרו על-ידי מכון התקנים. הצפי הוא שתוך שנה יפוזרו עוד אלפי זוגות נוספים.


המערך מופעל באמצעות אפליקציה, שתציין למשתמש היכן נמצא זוג אופניים פנויים הקרוב אליו. באמצעות האפליקציה ניתן לאמוד את זמן הנסיעה ואף לנעול אותם בסוף השימוש על ידי מנעול מובנה ופשוט לתפעול על הגלגל האחורי. בסיום השימוש תצטרכו לנעול את האופניים, ולהניח אותם בצד הדרך בפינה שלא תפריע למרחב הציבורי, או באחת הנקודות המסומנות בעיר כמתחם לחניית האופניים, מה שאינו מצריך מציאת תחנת עגינה פנויה ותקינה. כאמור, בחודש הראשון השירות יינתן בחינם, אך בהמשך ייגבה תשלום שינוע בין שניים לארבעה שקלים לחצי שעה, ללא תוספת תשלום בסופי שבוע ובחגים.

 

מבנה האופניים כולל שלדה מסיבית שמעמידה את המשקל העצמי על כ-20 ק"ג. הצמיגים אינם ממולאים באוויר אלא עשויים גומי דחוס, החוסך לחברה את הצורך בתחזוקה קבועה של ניפוח ותיקון תקרים על חשבון פגיעה מסוימת בנוחות הנסיעה ובאחיזה. את הכסא לא ניתן להוציא מהתושבת, בכבלי הבלמים, המוסתרים בגוף האופניים, לא יוכלו לפגום ובמקום שרשרת חיצונית יש כאן רצועה פנימית. מערכת GPS מובנית תסייע במניעת גניבות, ואזעקה מובנית בגוף האופניים תחל לפעול במקרה כזה.


פורסם לראשונה 26/02/2018 18:33

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים