שתף קטע נבחר

רכבת ישראל מציגה: קרונות לנכים, עם אופניים

קרון הנכים ברכבת אמור לאפשר למוגבלים נסיעה נוחה ובטוחה בתחבורה הציבורית. אלא שהחלטת הרכבת לאפשר בו הסעת אופניים חשמליים, הופכת עבורם את הנסיעה לא פעם לסיוט

ברכבת ישראל הוחלט בעבר לאפשר נסיעה נוחה ובטוחה למוגבלים ולכן הוקצבו בה מקומות מיוחדים לנכים. אלא שבמהלך השנים, עם ההתגברות בפופולריות של האופניים החשמליים והדוחק הכמעט-תמידי לנוסעים בשעות מסוימות, הוחלט לאפשר הסעתם באותם קרונות. לדברי אלי בוסקילה, נוסע קבוע ברכבת, המוביל מאבק נגד הפיכת קרונות למוגבלים לחניוני אופניים, הבעיה חמורה מכפי שניתן לדמיין.

 

 

"נכים עולים לקרון המיועד להם ומתמודדים עם אופניים חשמליים שחוסמים את כל הקרון", אומר בוסקילה. לדבריו, כל כך צפוף בקרון עקב האופניים עד כי הנכים לעיתים לא יכולים אף לרדת לשירותים. "זו סיטואציה מאוד קשה של נכים שעושים צרכים על עצמם לפעמים, כי הם נאלצים להשאר תקועים במעבר של הדלתות מבלי יכולת לרדת לקרון הנכים".

 

בוסקילה פנה לרכבת ישראל ונפגש לדבריו עם בכירים בחברה, אך מוסיף כי לצערו כבר שנתיים לא נמצא כל פתרון למצב. "לצערנו זה רק הולך ומחמיר כי כמות האופניים הולכת וגדלה. אני לא רואה שום עשייה או רצון לשפר את המצב. במקום, אני מקבל המון תלונות, עשרות סרטונים ותמונות של נכים שנאלצים להתמודד עם הבעיה".

 

ומה אומרים ברכבת? "מתן שירות לאנשים עם מוגבלויות הוא ערך ברכבת ישראל ואנו משקיעים בכך תשומת לב רבה, משאבים וגם מאמצים, התוצאה באה לידי ביטוי בצמיחה המבורכת של תיאומי נסיעות, המציגה עלייה של קרוב ל-35 אחוזים בתיאומי נסיעות בשנה האחרונה. צוותי רכבת ישראל פועלים מדי יום במטרה לבצע הסברה לרוכבי אופניים ולאכוף את הנהלים הנותנים עדיפות לנסיעת אנשים בעלי מוגבלויות. בכל רכבת מוצב פקח ובמידה ונוסע עם מוגבלות נתקל בקושי בשל עומס בקרון, מונחים צוותי הרכבת לסייע באופן מיידי לצד תוספת של קרונות אשר מגיעים כל העת ומוכנסים למצבת התיפעול".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים