שתף קטע נבחר
 

בניגוד לחוק: נהגים ב-Gett מסרבים לנסיעות קצרות

חשבתם שמוניות דור-חדש המוזמנות בעזרת אפליקציה יתנהלו אחרת מהרגילות? אולפן ynet באמצעות הסטארט-אפ CrowdAction חושף: נהגי חברת גט אינם מוכנים לעשות נסיעות קצרות. תגובת החברה: מדובר במקרים בודדים

 

צילום: אלי סגל

צילום: אלי סגל

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

כאשר חדרו אפליקציות הזמנת המוניות בלחיצת כפתור לחיינו, הנחנו שהגיע הקץ לטרטור המתמשך הכרוך בהזמנה ונסיעה במונית. לפחות, שחסל סדר הבררנות הבלתי נתפסת של נהגי המוניות. אלה שלא מוכנים להגיע לרחובות פקוקים בשעות לחץ, אחרים ש"בדיוק מסיימים משמרת" ומוכנים לקחת נסיעה רק לכיוון ביתם, נהגים שממתינים בסבלנות לנסיעה ריווחית יותר ועוד. אך מסתבר שלמרות הזינוק האדיר לפנים מבחינה טכנולוגית - ובואו נודה על האמת, יש שיפור - הנהגים בכל זאת אינם מוותרים על מנהגי העבר.

 

גט ()

 

קחו למשל את חברת גט טקסי שהפכה לגט, ונחשבת לחלוצת השימוש באפליקציה להזמנת מונית. מסתבר כי נהגיה - גם אם לא כולם - מוצאים לנכון אפילו לבטל נסיעות קצרות תוך שהם יוצרים קשר עם המזמין ודורשים ממנו לבטל את הנסיעה. בהקשר זה יש לציין כי על פי חוק, אסור לנהג מונית לסרב להסיע נוסע, ללא קשר ליעדו.

 

הסטארט אפ CrowdAction, המגדיר עצמו כמי "ששם לעצמו למטרה להקטין את חוסר הסימטריה בין הצרכן הבודד לתאגידים הגדולים, תוך הענקת כלים משוכללים לצרכנים", זיהה ברשת אינספור טענות העוסקות בבעיית סירוב הסעת נוסעים על-ידי חברת גט. אתי חכימי מחולון התארחה באולפן ynet וסיפרה כי הזמינה נסיעה מקומית בתוך חולון, ונהג המונית התקשר אליה והסביר כי היא אינה בכיוון שלו - "תבטלי את הנסיעה ותקחי מונית אחרת", אמר לה.

 

מירב כהן, מנכ"לית 'קראוד אקשן', לא הופתעה. "המערכת שלנו זיהתה הרבה מאוד תלונות לפיהן אנשים מזמינים מונית וכיוון שזה לא מספיק משתלם לנהג, הוא מחליט שלא לקחת את הנסיעה. קראנו עשרות תלונות כאלה וזה מלמד על בעיה יותר עמוקה, והיא חוסר תחרות בענף המוניות. כי כשאין תחרות הם יכולים להיות בררניים ולומר: אני לוקח רק את הנסיעות המשתלמות ביותר, זה מלמד על כך שהביקוש הרבה יותר גדול מההיצע.

 

יש גם סיפור עם גט שהם לא מגיעים לאזורים שלמים בת"א, נגיד צפון ת"א מופקר מבחינתם, איך הם מסבירים את זה?

"הם גם לא מגיעים לירושלים. הם פועלים בתחומים מאוד מסויימים, הם מסבירים את זה ככל הידוע לי בזה שהם באיזשהי תכנית נסיונית שהולכת ומתרחבת. אבל חשוב לשים לב שגט השתלטה בצורה מאוד משמעותית על תחום המוניות".

 

תגובת גט: "חברת גט פועלת ומעניקה שירות בכל רחבי הארץ ומבצעת בהצלחה עשרות אלפי נסיעות מדי יום. מדובר במקרים בודדים והם מטופלים באופן נקודתי על ידי שירות הלקוחות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לא רוצים נסיעות ארוכות - Gett
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים