שתף קטע נבחר

מתגוננים מתוקפים: נהגי האוטובוס יצוידו בגז מדמיע

נהגי חברת האוטובוסים דן השביתו למשך שעתיים את העבודה לאות מחאה על תקיפת אחד הנהגים. בעקבות המקרה החליטו בהסתדרות: כל נהגי התחבורה הציבורית יצוידו בגז מדמיע

גז מדמיע לכל נהג: בעקבות תקיפת נהג האוטובוס בפתח תקווה לפני מספר ימים והשבתת פעילות האוטובוסים של חברת דן במחאה הבוקר (ב'), החליטו בהסתדרות במשותף עם ועדי העובדים לצייד נהגים בגז מדמיע לאחר שיעברו הדרכה על השימוש בו. במקביל, כך מודיעה ההסתדרות, "נבחנות דרכים נוספות למיגון הנהגים". ההחלטה התקבלה היום בפגישה שנערכה בין יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, וועדי העובדים בחברות התחבורה הציבורית.

 

 

נהגי חברת ״דן״ בפתח תקווה השביתו הבוקר (ב׳) את פעילותם למשך שעתיים, במסר ברור לממשלה ומשרד התחבורה כי הם מבקשים מהם לטפל בצורה רצינית יותר באלימות שמופנית אל נהגי אוטובוסים. השביתה, שבמהלכה התכנסו נהגי החברה בחדר הנהגים לישיבה דחופה בנושא בנוכחות בכירים בארגון, הגיעה לאחר שבלילה שבין יום חמישי לשישי האחרונים הותקף נהג של קו-לילה בעיר על-ידי אלמוני אשר הלם בו באגרופים ובעיטות ואף הלם בו עם פח אשפה. מעצרו של האלמוני (31) הוארך ביום שישי בבוקר.

 

במהלך הישיבה הצהיר יוסי קפילוטו, המשמש כיו״ר ועד נהגי דן, כי הפעם הנהגים לא יוותרו. יחד עם זאת הפציר בנהגים להפעיל שיקול דעת. ״תקחו אחריות על עצמכם, אם אדם לא רוצה נגיד לשלם, אל תתעמתו איתו, זה לא שווה את זה״.

 

דורון עזרא, מחזיק תיק התחבורה הציבורית בהסתדרות אמר כי "זה אבסורדי שנהג יוצא לעבודה בבוקר ולא יודע אם יחזור בערב. הודענו כהסתדרות שניתן גיבוי מלא לנהגים. יש הנחיה מפורשת - כשיש אלימות, לעצור מיד את הקווים. במקום שאנשים יעזרו לנהג, אנשים מצלמים ומעלים לרשתות. מצד אחד זה בסדר כי ככה מוצאים את התוקפים, מצד שני - תעזרו. תזמינו משטרה, תעצרו את התנועה, חיי נהגים לא פחות חשובים מתושבי פתח תקווה״.

 

אלמוני תקף נהג אוטובוס של חברת ״דן״ בפתח תקווה ()
תיעוד תקיפת הנהג

 

מי שנכחה בפגישה הייתה נהגת האוטובוס פאני שם טוב, אשר הותקפה בצורה קשה ב-4 באפריל על -ידי גבר ששבועיים קודם לכן עלה על הקו שלה ללא חולצה והיא העירה לו על-כך. בעקבות הפגיעה בה, שם טוב טרם חזרה לעבודה והבוקר סיפרה לראשונה על המקרה.

 

״כשהערתי לו חודשיים קודם לכן הוא איים עלי, אבל לא זכרתי אותו. יום אחד הוא נכנס לאוטובוס, התיישב ופתאום ניגש אליי והתחיל לתת לי אגרופים במהלך הנסיעה. למזלי נהגתי לאט ועצרתי את האוטובוס בצד בכדי להתמודד מולו. הוא קילל אותי, נתן לי אגרופים בראש. אם הייתי חלשה הייתי מתמוטטת על הכיסא. אבל אני מרחמת על התוקף שלי, הוא באמת איש מסכן״.

 

לדבריה כאשר ראתה את סרטון התקיפה מיום חמישי היא הייתה בהלם. ״אני מכירה את הנהג, כך שהייתי המומה וצלצלתי אליו לנחם. הוא היה מבועת, חבל שאנחנו באים לשרת את הציבור ומקבלים סטירה״.

 

לאחר הישיבה הוסיף דורון עזרא ואמר ל-ynet: ״מה שקרה היום בפתח תקווה זו יריית הפתיחה. הודענו כבר שבמקרה הבא נשבית את כלל התחבורה הציבורית. אנו דורשים ממשרד התחבורה לשמור על הנהגים. רעיון השבתת כלל התחבורה הציבורית נמצא על המדף״.

 

יו״ר ועד עובדי ״דן״ הוסיף ואמר כי בשנתיים האחרונות עלתה רמת האלימות כלפי נהגים. ״בפגיעה האחרונה ראינו שהבן אדם מתחנן על נפשו שלא יכו אותו. לצערי הרב, רשויות החוק והממשלה לא עושות שום דבר".

 

"עומד פרחח צעיר, חובט ומתעלל ללא רחם, מרסק פח אשפה על ראשו של אריה, הנהג הוותיק שלנו ב"דן" שמשרת ציבור 40 שנה, עבר את מלחמות ישראל, אב לילדים וסב לנכד. אדם בן 65 סופג על לא עוול בכפו מכות רצח והשפלה נוראה, ואין מושיע, אומרים בהנהלת חברת דן. "מי שחושב שלא 'ירדנו מהפסים' ואנחנו מדינה נורמלית, שיקום. זה מזעזע, האלימות בכל פינה ואי אפשר להמשיך כך. למה משרתי ציבור צריכים לסכן את חייהם כשהם יוצאים להביא פרנסה הביתה?", הוסיפו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תקיפת נהג האוטובוס - חבריו מוחים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים