שתף קטע נבחר

פרוייקט הנתיבים המהירים: העבודות יחלו בשבוע הבא

סלילת המקטע הראשון בפרוייקט נתיבים מהירים, אותו מקדמים חברת נתיבי איילון ומשרד התחבורה, תחל בשבוע הבא. בסיום הפרוייקט, המתוכנן ל-2025, יוכלו נהגים להשאיר את רכבם הפרטי בחניוני ענק ולהגיע לתל אביב בשאטלים ללא תשלום

בשבוע הבא יחלו העבודות על מקטע ראשון בפרויקט "הנתיבים המהירים" בנתיבי איילון. מדובר בפרויקט שנועד לאפשר לציבור חלופה נוחה ויעילה לפקקי התנועה בכניסה וביציאה מתל אביב, ובמסגרתו ייסללו כ-75 ק"מ של נתיבים מהירים. הנתיבים מיועדים לתחבורה ציבורית, שאטלים ונסיעה שיתופית (רכב עם ארבעה אנשים) במרכז הארץ, לאורך נתיבי איילון וכביש החוף.

 

נתיבי איילון תחבורה ציבורית ()

בסיומו של הפרויקט, המתוכנן ל-2025 עשרות אלפי נהגים יוכלו להשאיר את רכבם הפרטי בחינם, באחד משני חניוני ענק המכילים כ-5,500 מקומות חניה כל אחד. לאחר מכן יוכלו הנהגים להגיע לעבודה באמצעות מערכת הסעת המונים. זו תתבסס על שאטלים של כלי רכב חשמליים, שיצאו בתדירות גבוהה החל מהשעה 06:00 ועד 23:00, ויגיעו למוקדי התעסוקה המרכזיים בתל אביב ובמתחם הבורסה ובחזרה.

 

נתיבי איילון תחבורה ציבורית ()

הנתיב הראשון יתווסף בקטע באורך 6 ק"מ באיילון דרום, בין מחלף השלום למחלף וולפסון. לדברי חברת נתיבי איילון מרבית העבודות יתבצעו בשעות הלילה, על מנת לצמצם את הפגיעה בתנועה לאורך הכביש, למעט במקרים חריגים. מספר הנתיבים הקיים כיום יישאר ללא שינוי בזמן העבודות.

 

נתיבי איילון תחבורה ציבורית ()

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', אמר כי "מיזם 'הנתיבים המהירים' נועד לעודד נהגים להשאיר את רכבם הפרטי מחוץ למטרופולין. בסיומו של הפרויקט יתאפשר לעשרות אלפי נהגים להשאיר את רכבם הפרטי באחד מחניוני חנה וסע שיועמדו לרשותם ללא תשלום, ולהגיע לעבודה באמצעות מערכת הסעות המונים חשמלית, חינמית ויעילה".

 

סמנכ"ל פרויקטים יזמיים בחברת נתיבי איילון, עוזי לוין, הוסיף כי "מדובר במגה פרויקט לאומי משמעותי, שנועד להקל על בעיות גודש התנועה במטרופולין ת"א. אין לי ספק שמדובר בבשורה של ממש לכל מי שנוסע בגוש דן, ושהציבור יבחר בתחבורה הציבורית ובמערך היסעים חינמי וישאיר את הרכב בחניון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נתיבי איילון תחבורה ציבורית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים