מתרסקות בדרום אמריקה: מאזדה וניסאן מובכות
צמד הסופר-מיני היפניות המשווקות אצלנו עם אבזור אירופאי וציון בטיחות נאה, נמכרות במרכז ודרום אמריקה עם אבזור בטיחות דל במיוחד. הציון המביך שקיבלו במבחן הריסוק שם מלמד עד כמה המערכות חשובות
הזרוע הלטינית של ארגון הבטיחות NCAP נוסדה ב-2010, במטרה לשפר את רמת הבטיחות של דגמים המשווקים במרכז ודרום אמריקה בעזרת לחץ על היצרניות, בדיוק כפי שקרה באירופה. יש להזכיר כי מבחני הריסוק שעורך הארגון עוד פחות מחמירים מאלה של ה-EuroNCAP, ובכל זאת.
מה שונה בגרסאות המיועדות לשוק הלטיני? הן מציעות רק צמד כריות אוויר (שש באלה המשווקות כאן), המיקרה אינה מציעה אפילו ABS (למניעת נעילת גלגלים בבלימה) המחויבת בחוק כבר שנים ארוכות. ה-2 כן מצוידת ב-ABS, אך אינה כוללת בקרת יציבות חשובה המחויבת כאן אף היא. אפילו אבזור בטיחות פשוט וסטנדרטי דוגמת התקן ייעודי לחיבור מושבי ילדים (ISOFIX) אינו מוצע במיקרה הלטינית.
העומד בראש החטיבה הלטינית של NCAP, אלחנדרו פוראס, אמר כי "תוצאות מבחני הריסוק משמשות כלי רב-עוצמה עבור הצרכנים, ודוחפות את השוק המקומי למכוניות בטוחות יותר. אבל (גם) הממשלות צריכות לקדם דירוג בטיחות, כדי להאיץ את השינוי עוד יותר. בנוסף הן צריכות לייצר תמריצים לשילוב אביזרי בטיחות אקטיביים כמו בקרת יציבות ובלימה אוטונומית בהתאם לדרישות הגלובליות".
