שתף קטע נבחר

"חזרת מצלמות המהירות נועדה לכיסוי הבור התקציבי"

לאחר הכרזת המשטרה על חזרת מצלמות המהירות לפעולה, עו"ד תומר גונן אומר באולפן ynet: "אני לא מבין איך פתאום נולדה חוות דעת שהכל תקין. אנחנו לא מוותרים"

סאגת מצלמות המהירות נמשכת: בסוף השבוע האחרון הודיע אגף התנועה במשטרת ישראל על חידוש אכיפת מהירות מופרזת, באמצעות מצלמות א3 נייחות, קצת יותר משנה לאחר שהוחלט להשעות את פעילותן. עו"ד תומר גונן, אשר מנהל את המאבק נגד השימוש במצלמות וחשף את התנהלותה הבעייתית של המשטרה, הגיע הבוקר לאולפן ynet, וטען כי חזרת המצלמות לפעולה נובעת מהצורך בכיסוי הגרעון בתקציב המדינה. צפו בריאיון המלא:

 

 

מנתונים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים המתפרסמים היום (א'), מספר ההרוגים מתחילת השנה עומד על 182 בני אדם, עלייה חריגה של כ-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. "רוב המומחים שהביאו את המצלמות לארץ, כמו ד"ר יעקב שיינין, טוענים שאין להן שום משמעות במניעת תאונות", אומר גונן, "המשמעות היחידה שניתן לחשוב עליה זה כיסוי הבור התקציבי. אני לא מבין איך חוות הדעת של הטכניון קבעה שיש בעיה קשה במצלמות ופתאום נולדה חוות דעת שהכל תקין".

 

גונן מוסיף כי "פסק הדין היחידי שממש ירד לעובי הקורה הוא של בית משפט השלום בעכו, שקבע שהמצלמות לא הוכחו כאמינות. אני לא חושב שבתיק מצלמות מהירות, מישהו יגיד אני מודה ותודה רבה, לאחר שביה"מש קבע שהמצלמות לא הוכחו כאמינות. אנחנו עדיין סבורים שיש מקום לנהל מחדש את כל הסיפור".

 

אז הקרב נפתח מחדש ואתם לא תותרו?

"אני לא רואה את עצמנו מוותרים. רק יצאנו לפגרת הקיץ, לא ראינו שום חומר חדש, נבקש את החומר ונראה איך נתחיל את זה עוד פעם. קיבלתי מאות הודעות של אנשים שזועמים על כך שהמדינה מייצרת חוות דעת שהכל תקין, כשהבדיקות בטכניון נכשלו. זה מאוד מוזר ותמוה".

 

יש לך איזה טיפ לנהגים הבוקר?

"אנחנו לא ממליצים לאף אחד לנסוע מהר או לעבור את המהירות המותרת. אבל אם נהג קיבל דו"ח מהירות ממצלמת א3, יש בהחלט מקום לבקש להישפט. אדם שקיבל את הודעת הקנס הביתה צריך לבדוק שלא עברו ארבעה חודשים מהיום שהיא תועדה, אחרת הקנס התיישן. מי שלא בטוח בעצמו כדאי שיפנה לייעוץ משפטי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
מצלמת מהירות
צילום: אוהד צויגנברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים