שתף קטע נבחר

עיריית חדרה מציגה: בטיחות ירודה והסברים מביכים

היא מדורגת במקום גבוה ומדאיג ברשימת הערים הפחות בטוחות על הכביש, ובכל זאת עיריית חדרה מתמהמהת כבר ארבע שנים עם פתיחת מגרש הדרכה לאלפי ילדים, שמומן על-ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. עיריית חדרה: לא מצאנו מדריכים. הרשות: זו שערוריה בלתי נתפסת

מתחילת השנה גדל מספר ההרוגים בכבישים ב-9%. אבל יש ראשי ערים שככל הנראה פחות מוטרדים מנושא הבטיחות בדרכים. ראש עיריית חדרה למשל, צביקה גנדלמן. למרות שהעיר בראשה הוא עומד דורגה ב-2018 במקום הרביעי מבין 40 הערים בגודל בינוני במספר תאונות לנפש, עם שמונה תאונות עם נפגעים לכל אלף תושבים, כבר ארבע שנים שמרכז הדרכת בטיחות בדרכים לילדים בעיר סגור. המימון לכך אם תהיתם, הועבר זה מכבר.

 

מגרש הדרכה חדרה בטיחות בדרכים (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים)
מגרש ההדרכה בימים טובים יותר(הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים)

 

18 מרכזים כאלה מפעילה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והם משמשים תלמידי כיתות ג' עד ו' שמגיעים אליהם לפחות פעם בשנה לפעילויות בנושא בטיחות בדרכים. עבור ילדי בתי הספר הייסודיים מדובר בפעם הראשונה בה הם נחשפים לתכנים הקשורים בבטיחות בדרכים, כולל התנסות במסלולי ההדרכה, רכיבה נכונה על אופניים, שימוש בקסדה, חציית כביש בטוחה ועוד.

 

כיום, כשבני נוער וילדים רבים רוכבים על אופניים וקורקינטים חשמליים גם מתחת לגיל המינימלי שקבע החוק (16), זו אפשרות ייחודית מצד המדינה להעניק להם ידע מסודר ברכיבה בטוחה, באמצעות התנסות במגרשים הצמודים למגרשי ההדרכה ומדמים רחובות אמיתיים מבלי לסכן אותם בתנועה אמיתית.

 

מגרש הדרכה חדרה בטיחות בדרכים (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים)
חדרה: פעם הדריכו, היום דווקא לא(הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים)

 

פעילות המגרשים מבוצעת בכל מקום בשיתוף בין הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לרשות המקומית. המימון מגיע כולו מהרשות שמעבירה תקציב לשכר מדריכים ולתפעול ותחזוקת המרכז. סכום שנע בין 30 ל־90 אלף שקל בשנה. הרשות המקומית אחראית רק לגיוס אנשי הצוות. המגרש בחדרה אירח מדי שנה לא פחות מ-7,000 תלמידים מכל אזור חדרה, לרבות בנימינה, גבעת עדה, זכרון יעקב, יישובי אלונה ויישובי מנשה.

 

אלא שלפי דיווחי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים כבר ארבע שנים שהמגרש סגור. מתברר כי על אף שהוא מתוקצב בכל שנה מאז 2015, התקציב הזה לא מומש משום שבעירייה החליטו שלא לפתוח אותו. פניות רבות לעיריית חדרה לא נענו, גם לאחר שהמשנה למנכ"לית הרשות, צביקה דן, נפגש עם ראש העירייה צביקה גנדלמן לפני כשנה.

 

בעירייה הבהירו בתגובה לפניית "ידיעות אחרונות" כי גם אין כוונה לפתוח את המרכז מחדש. "הפעילות במגרש ההדרכה הופסקה לפני כמה חודשים בשל הקושי לגייס מדריכים ועובדים. בתחילת שנת 2020 עיריית חדרה נכנסת לפיילוט של מיזם 'שומרי הדרך' שיהווה חלופה". יש לציין כי "שומרי הדרך" הוא מיזם של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אולם אין לו קשר להדרכה בכלל והדרכת ילדים בפרט. במסגרת המיזם מותקנת מצלמת-דרך במכוניות מתנדבים שמתעדים נהגים אחרים בעת ביצוע עבירות תנועה, והסרטונים מועברים למשטרה.

 

בתגובה לדברי עיריית חדרה, אמרה הבוקר (א') ל-ynet דוברת הרלב״ד, מוריה מלכה כי אין כל אמת בטענות העירייה. "המגרש החשוב הזה שומם כבר ארבע שנים, ולא מספר חודשים כפי שטוענים בחדרה. לא נדרש מהם כלום, למעט למצוא מדריכים. יש כסף, יש מגרש, רק כנראה שהעירייה לא מוצאת את זה חשוב מספיק, על חשבון חינוך וחיי ילדים. זו שערוריה בלתי נתפסת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
כך זה נראה בעבר. היום - שומם
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים