yed300250
הכי מטוקבקות
    זמנים מודרנים  • 14.03.2023
    התקשרו לאריאלה
    נתקעתם בסבך הביורוקרטיה הרפואית? כתבתנו תנסה לעזור לכם. והפעם: כמה זמן צריך לחכות להסרת נגע סרטני מהאף?
    אריאלה איילון

    הפנייה של סוניה שפיר: "אני בת 85. לפני מספר חודשים שמתי לב לנגע שצמח לי על האף. רופאת העור שבדקה אותי חשדה שמדובר בגידול סרטני מסוג קרצינומה, והפנתה אותי למרפאת מומחים בסניף לין בחיפה. חלפו חודשיים עד שהתקבלתי אצל מומחה בכירורגיה פלסטית וחודשיים נוספים עד שעברתי ביופסיה, מה שקרה ליתר דיוק ב־29 בנובמבר. לתדהמתי, התוצאה הפתולוגית שאישרה כי אכן מדובר בנגע סרטני הגיעה רק שלושה חודשים לאחר הבדיקה, וגם זה קרה אחרי שפניתי לכירורג שביצע אותה כדי לברר מה קורה. בעוד שמערך זימון התורים והדיווח מתנהל בעצלתיים, הנגע כבר התפשט לכל קדמת האף, כך שברור שיש להסיר אותו מהר. אבל גם זה לא קורה. למרות פניית רופאת המשפחה שלי למרפאת לין זומנתי לביצוע הניתוח רק בעוד חודש וחצי. זמן ההמתנה הארוך הזה והדאגה מהמצב ממש מענים אותי, גורמים לי ללחץ נפשי, ובעיקר יש לי תחושה שקופת החולים 'לא סופרת אותי'".

     

    על מה התרגזנו? בעיית זמינות התורים בכל אחת מהקופות מוכֶּרת ומחמירה בהתמדה. אבל אם כבר מגיע אדם עם גידול סרטני, בהחלט לא עניין שולי, אי־אפשר להתאמץ קצת, להגדיל ראש, להזיז תורים פחות דחופים או לחפש אולי מקום אחר שבו יש תור מוקדם יותר?!

     

    למי פנינו? לכללית, משם נמסר: "סוניה התקבלה לאחר פנייתך אצל הכירורג הפלסטי בלין לייעוץ טרום־ניתוח. בקשר לתלונותיה של המטופלת: היא המתינה חודש, ולא חודשיים כפי שציינה. עם זאת, תוצאות הביופסיה שבוצעה בנובמבר 2022 אכן הגיעו ב־2 בפברואר 2023".

     

    סוניה מעדכנת: "בזכות התערבותך כבר קיבלתי תור מוקדם יותר לניתוח".

     

     

    הפניות של אורי יוסף, יוכבד רענן, מרים גולדשידט, אתי בר ששת ואחרים: רק בשבועיים האחרונים התקבלו במדור פניות כמעט זהות של אנשים שעשו כולם אותו דבר: על דעת עצמם הם הזמינו ניידת של מד"א כדי שתוביל את יקיריהם לבתי החולים השונים, הגישו את הקבלה לקופת החולים - והיא סירבה לממן את העלות. אז נחזור ונרענן פעם נוספת את הנהלים: אמבולנסים של מד"א, שמיועדים להובלת חירום לבתי החולים, יש להזמין רק אחרי שמזכירות הקופה, או האחות במוקד הטלפוני שזמין 24/7, נותנים הפנייה, שיש בה גם אישור, שאת התשלום תממן הקופה. טעיתם והזמנתם על דעת עצמכם? ברוב המקרים תגלו שזה כמו להזמין מונית רפואית - שעליה אתם משלמים.

     

    מנעו מכם תרופות חדשות? הרופא שאליו הופניתם אינו זמין? אף אחד לא אומר לכם מה הזכויות שלכם? אריאלה איילון, כתבת הבריאות שלנו, תנסה לעזור גם לכם. שלחו פרטים מלאים לאימייל:

    Ariela-a@yedioth.co.il, או התקשרו: 5152806־03

     


    פרסום ראשון: 14.03.23 , 17:01
    yed660100