yed300250
הכי מטוקבקות
    זמנים מודרנים  • 28.03.2023
    התקשרו לאריאלה
    נתקעתם בסבך הבירוקרטיה הרפואית? כתבתנו תנסה לעזור לכם. והפעם: עברה ניתוח, חייבת פיזיותרפיה עוד השבוע – וקיבלה תור לעוד ארבעה חודשים
    אריאלה איילון

    הפנייה של ורד כגן: "לפני ארבע שנים עברתי ניתוח להחלפת מפרק ירך. כשהשתחררתי הביתה, המליצו לי לעבור פיזיותרפיה בקופת החולים, ותוך מספר ימים כבר זומנתי למכון, התחלתי לתרגל והשיקום התקדם נהדר. לפני חודש וחצי עברתי ניתוח להחלפת מפרק ברך. שוב השתחררתי עם המלצה לפיזיותרפיה, אבל נדהמתי לגלות שהתור הקרוב הוא רק לחודש יולי. מאחר שאין בידיי את האמצעים הכספיים למימון טיפולים באופן פרטי, אני למעשה שבויה בתאריך שקובעת לי הקופה. למיטב הבנתי זה זמן המתנה לא סביר, שעלול לסכן את הצלחת הניתוח. מה עושים?"

     

    על מה התרגזנו? גם אם במכון הקרוב למקום מגוריה של ורד תפוסת התורים מלאה ובשל עומס מטופלים אכן לא מתאפשר לקבוע לה טיפול מוקדם יותר, כמה קשה לעדכן אותה שהיא זכאית לקבל פיזיותרפיה גם במכונים שנמצאים בהסדר עם הקופה? בלי מאמץ, רק עם טיפת רצון טוב, ניתן והכרחי היה לעדכן אותה במידע החיוני הזה.

     

    למי פנינו? לפרופ' שמואל (סמי) דקל, מנהל היחידה להחלפת מפרקים אורתופדית מתקדמת בבית החולים אסותא תל־אביב, שהסביר: "אחרי כל החלפת מפרק, פיזיותרפיה אינה רק בגדר המלצה, אלא תנאי מקדמי לריפוי והצלחת השיקום. לצערי, מה שקרה לגברת עם תזמון התורים היה הפוך מהצורך הרפואי. אחרי החלפת משתל ירך, מועד התחלת התרגול לא ממש קריטי. לעומת זאת, אחרי השתלת מפרק ברך, מחשש להידבקויות, חובה להתחיל בפיזיותרפיה לכל היותר שבוע אחרי השחרור מבית החולים".

     

     

    הפנייה של נחמה, שביקשה לא להיחשף בשמה המלא מחשש שיבולע לה במקום עבודתה: "אני בת 72, וכבר 30 שנה בקירוב עובדת באותה חברה פרטית. במהלך השנתיים האחרונות קיבלתי מספר פניות מהביטוח הלאומי, ובין היתר התעדכנתי שאני זכאית לקצבת זקנה. אבל החשש שלי הוא שינקו ממשכורתי את סכום הגמלה, או שהגמלה עצמה תקטן. העבודה עבורי אינה רק לצורכי פרנסה, אלא לא פחות מזה, חשובה לבריאות הנפשית שלי. אז מה לעשות?"

     

    על מה התרגזנו? על מחלקת כוח האדם במקום עבודתה, שלא זימנה אותה לשיחת עדכון על זכויותיה מול הביטוח הלאומי.

     

    למי פנינו? לביטוח הלאומי, משם נמסר: "אם הכנסתך החודשית מעבודה נמוכה מ־8,719 בחודש ברוטו, הינך זכאית לקצבת אזרח ותיק מלאה. אם הכנסתך גבוהה מ־8,719 שקל אך נמוכה מ־12,638 שקל את זכאית לקצבה חלקית".

     

    מנעו מכם תרופות חדשות? הרופא שאליו הופניתם אינו זמין? אף אחד לא אומר לכם מה הזכויות שלכם? אריאלה איילון, כתבת הבריאות שלנו, תנסה לעזור גם לכם. שלחו פרטים מלאים לאימייל:

    Ariela-a@yedioth.co.il, או התקשרו: 5152806־03

     


    פרסום ראשון: 28.03.23 , 16:54
    yed660100