yed300250
הכי מטוקבקות
    זמנים מודרנים  • 09.05.2023
    התקשרו לאריאלה
    אריאלה איילון

    הפנייה של אילנה שוהם: "בעקבות ניתוח שעברתי לכריתת הטחול הזהירו אותי הרופאים שלעולם יהיה לי אסור לקבל חיסון שמכיל נגיפים מוחלשים, אלא רק כזה שמכיל נגיפים מומתים. לאור האיסור הזה, שאם אחרוג ממנו אסכן חלילה את חיי, פניתי לקופת החולים שלי באמצעות רופא המשפחה בבקשה לקבל את החיסון החדש שנכנס השנה לסל התרופות – "שינגריקס", נגד שלבקת חוגרת, שהנגיפים בו מומתים. אחרי שהקופה סירבה לבקשתי פניתי למשרד הבריאות, ושם נאמר לי שאני עומדת בכל הקריטריונים ולא ברור להם מדוע סירבו בקופה לבקשה.

     

    על מה התרגזנו? על מי שידעו לטרוק בפני המבוטחת את הדלת במשפט לקוני ש"הבקשה נדחתה", אבל לא הקדישו רק עוד דקה אחת כדי להוסיף שהחיסון המדובר אכן אושר לסל התרופות, אבל טרם עלה למדפים בבתי המרקחת.

     

    למי פנינו? למכבי שירותי בריאות, משם נמסר: "חיסון שינגריקס למניעת שלבקת חוגרת ייכנס לסל הבריאות בישראל בתאריך 1.7.2023. מכבי שירותי בריאות תפעל בהתאם להנחיות משרד הבריאות לגבי הזכאים לקבל את החיסון".

     

     

    הפנייה של ריקי (בשל מחלת הנפש של בנה חל איסור זיהוי): "בני, בן 50, פגוע נפש ומוכר ככזה ברשויות הבריאות ובמוסד לביטוח לאומי. בכל חודש, במשך שלוש שנים, הוא קיבל קצבת נכות מהביטוח הלאומי וממנה הוא התקיים. אולם בחודשים האחרונים, בלי כל אזהרה, הופסקה פתאום הקצבה. כשביררתי מהי הסיבה נאמר לי שהוא לא צירף מסמכים המעידים על מצבו הנפשי. פנינו מיד לרופא המשפחה ולפסיכיאטר, ואת המסמכים שהם כתבו מיהרנו לשלוח אליהם. למרות זאת, חלף זמן והקצבה לא חודשה".

     

    על מה התרגזנו? לאחר בירור המקרה לעומקו, הפעם אנחנו משבחים את עובדי המוסד לביטוח לאומי, שהגדילו ראש ועשו כל מאמץ מול מטופל שלא שיתף פעולה, ובלבד שניתן יהיה להשיב לו את הקצבה שהופסקה.

     

    למי פנינו? לביטוח הלאומי, משם נמסר: "המטופל הגיע לוועדה הרפואית שמתכנסת בביטוח הלאומי בדצמבר 2022 ללא מסמכים רפואיים רלוונטיים, ואלה שהביא העידו על מצב נפשי שבו לא ניתן לאפשר לו זכאות. למרות זאת, על מנת לא לדחות את בקשתו ולאפשר לו להשלים מסמכים נעצר הדיון בוועדה והביטוח הלאומי המתין למסמכים הרלוונטיים כדי לאפשר לו למצות את תהליך זכאותו. לאחר מספר חודשים שבהם ניסינו לפנות אליו שוב ושוב ונותרנו ללא מענה, נאלצנו לדחות את הבקשה. רק ב־24.4.2023 המטופל הגיש את המסמכים וזכאותו אושרה".

     

    מנעו מכם תרופות חדשות? הרופא שאליו הופניתם אינו זמין? אף אחד לא אומר לכם מה הזכויות שלכם? אריאלה איילון, כתבת הבריאות שלנו, תנסה לעזור גם לכם. שלחו פרטים מלאים לאימייל:

    Ariela-a@yedioth.co.il, או התקשרו: 5152806־03  

     


    פרסום ראשון: 09.05.23 , 16:34
    yed660100