yed300250
הכי מטוקבקות
    זמנים מודרנים  • 16.05.2023
    התקשרו לאריאלה
    נתקעתם בסבך הבירוקרטיה הרפואית? כתבתנו תנסה לעזור לכם. והפעם: במשך שנה וחצי, משרד הבריאות לא התייחס למסמכים ששלח איש מבוגר בנוגע לכשירותו לנהוג
    אריאלה איילון

    הפנייה של לאה עבודי: "אני תושבת חדרה ומבוטחת במאוחדת. לשמחתי, בקרבת מקום מגוריי מקיימת הכללית שיעורי פילטיס, ולאורך השנים, בכל יום רביעי, במטרה לשמור על בריאותי ולהרבות בפעילות גופנית, השתתפתי תמורת תשלום בשיעור אשר מקיימת קופה שאיני מבוטחת שלה. אולם לאחרונה נאמר לי שלא אוכל יותר להשתתף בשיעורים כי אני לא חברת הקופה. לא הבנתי: גם עד היום לא הייתי מבוטחת של הכללית ובכל זאת אושרה ההשתתפות שלי, תמורת תשלום. אז מה קרה?"

     

    על מה התרגזנו? כששוללים השתתפות של אדם בכל פעילות שהיא, גם אם ממי שאינו מבוטח הקופה, מן הראוי להסביר לו למה זה קורה באופן מנומק ובאורך רוח, ולא רק בעקבות הפנייה שלנו.

     

    למי פנינו: לכללית, משם נשלח המענה הבא לגברת עבודי מטעם האחראית הכללית על השירותים שמחוץ לסל במחוז שרון/שומרון: "קיבלתי את פנייתך (דרך המדור התקשרו לאריאלה), ובשמחה הייתי ממשיכה לאפשר לך להתאמן. אך לצערי, ההוראה הגיעה ממשרד הבריאות ולא מהכללית ואין ביכולתי לשנות אותה".

     

     

    הפנייה של נתן בוקאי: "אני בן 75, בבריאות תקינה. לפני כשנה וחצי התבקשתי על ידי משרד התחבורה לשלוח מסמכים שמעידים על מצבי הבריאותי. את כל החומר שלחתי כבר באוקטובר 2021, לרבות אישור נוירולוג, ועד היום לא התקבלה תשובתם. בכל פעם שאני פונה למשרד הבריאות עונים לי כמו בתקליט שבור שמענה יגיע תוך 60 יום. לדעתי, עברו כבר כפולות רבות של 60 יום, והמסמכים שלי, שיעידו אם אני כשיר לנהוג או לא, עוד לא נבדקו. אני לא אדם צעיר, אני מעוניין לשמור על איכות החיים שלי ועל עצמאותי, אז למה העיכוב הזה?"

     

    על מה התרגזנו: בכל שבוע מתקבלות במדור לפחות שתי פניות באותו עניין, עם תלונות על אותו עיכוב מקומם. גם אם משרד הבריאות נאנק מעומס עבודה, אין כל הצדקה לעכב מענה בשנה וחצי. זה זלזול וחוסר אכפתיות.

     

    למי פנינו? למשרד הבריאות, משם נמסר: "אנו מצטערים על העיכוב בטיפול בבקשה. המלצת המרב"ד נשלחה לאגף הרישוי לאחר שהסתיימה הבדיקה הרפואית".

     

    מנעו מכם תרופות חדשות? הרופא שאליו הופניתם אינו זמין? אף אחד לא אומר לכם מה הזכויות שלכם? אריאלה איילון, כתבת הבריאות שלנו, תנסה לעזור גם לכם. שלחו פרטים מלאים לאימייל:

    Ariela-a@yedioth.co.il, או התקשרו: 5152806־03

     


    פרסום ראשון: 16.05.23 , 16:31
    yed660100