שתף קטע נבחר

הפגנה גדולה נגד החלטת האו"ם

בצהרי יום רביעי מתכננים מאוד מחברי הקהילה הישראלית והיהודית להפגין מול משכן האו"ם במחאה על ההחלטה ובקריאה לסגירתו

בסופהשבוע החגיגי שסימן לכולם באורות ובניסים שהגיעו חגי החורף, אף אחד לא ממש תפה את הדרמה של צהרי יום שישי. מועצת הביטחון של האו"ם אישרה  ברוב מוחץ את ההחלטה הקשה נגד ההתנחלויות הישראליות. 14 מ-15 חברות המועצה תמכו בהצעת ההחלטה וארה"ב, בשיאה של דרמה שעדיין מתנהלת בין ממשל אובמה לנתניהו, נמנעה. אישור ההחלטה התקבל במחיאות כפיים ובישראל, הרוחות עד רגע זה, סוערות.

 

סמנתה פאואר, שגרירת ארה"ב באו"ם מיהרה להסביר את המהלך ואמרה שמאז 2011 נרשם רק גידול בהתנחלויות, והרבה יוזמות לשיחות שלום נכשלו. "אובמה וקרי הזהירו בפומבי ובאופן פרטי שההתנחלויות יסכנו את תהליך השלום וגם את הסיכוי של ישראל להישאר מדינה, ויותר מכך, דמוקרטיה".

 

גם בקרב היהודים באמריקה החל מבול של תגובות. בעד או נגד ההחלטה, נגד האו"ם או בעד חיזוק ותחזוק הקשר בין ישראל וארה"ב לכל אחד היה מה להגיד.

הקול שלו היו שותפים כמעט כולם היו אלו שקראו נגד מועצת האו"ם. "לאו"ם יש פוטנציאל גדול מאוד", צייץ הנשיא הנבחר דונאלד טראמפ בטוויטר. "אבל כרגע זה סתם מועדון שאנשים נפגשים בו, מדברים ומבלים. כל כך עצוב".

 

חברי הקהילה היהודית בניו יורק החליטו מאז לעשות מעשה ובחרו להפנות את האצבע המאשימה למועצת האו"ם. ביום רביעי, בין השעות 12-2 במהריים הם מזמינים את כל מי שיכול להגיע לשדרה הראשונה ורחוב 45 במנהטן כדי למחות מול משכן המשלחת האמריקאית לאו"ם.

 

"אנחנו יושבים כאן ושומעים את החדשות וכואב לנו מה שהאו"ם מסוגל לעשות למדינה אחת", מסביר מו"ל מגזין ה-jewish voice אשר עומדים מאחורי ההפגנה. "זו אובססיה נגד מדינה אחת. קשה לנו לקבל את זה. אנחנו יושבים ושואלים מה אנחנו כיהודים יכולים לעשות. מה אנחנו יכולים לעשות כדי להגן על ישראל מפני המכות שפעם אחר פעם מגיעות אליה משם. החלטנו להתכנס ביחד כדי להודיע להם שמה שהם עושים זה איום ונורא. מאז ההחלטה", מדווחים, "יש לנו מאות ויותר של פונים שמבקשים לקחת חלק. אנחנו מבקשים מטראמפ עם תפיסת העולם שלו, לא לתת למועצת האו"ם את הסכומים שהיא מקבלת היום מארה"ב אשר עומדים על 8 ביליון דולר מדי שנה בעוד ששאר המדינות מעניקות רק 25 אלף דולר, חלקם גם לא משלמים בכלל. אגב גם עיריית ניו יורק לא גובה שכר דירה מהמשכן הגדול, ששווה הרבה מאוד כסף".

 

"שיבינו שהאו"ם לא נותן כלום". (צילום: EPA) (צילום: EPA)
"שיבינו שהאו"ם לא נותן כלום".(צילום: EPA)

 

רבנים מפורסמים ובראשם הרב שמולי בוטח יצטרפו להפגנה וינאמו ברחבה. "אנחנו מקווים שכמה שיותר אנשים יגיעו להפגנה ויבינו שהאו"ם לא נותן כלום. הוא ארגון עוין, לא רק לישראל, גם לאמריקה. ההפקרות, השנאה לנצרות, ליהדות ולחיים המערביים היא בוטה ואנחנו רואים את זה בכל מקום. נבקש מהנשיא החדש לבטל את זה לאלתר את הארגון ועל בסיס הרעיון שעל יסודותיו הוא נבנה, להתחיל ארגון חדש שיהיו בו חברות רק מדינות דמוקרטיות. אין סיבה לשבת עם מדינות דיקטטוריות באו"ם ואולי נתחיל משהו חדש".

 

המארגנים מבקשים מהקהל הישראלי להגיע ולתמוך בקריאה הנחרצת. "השחיתות באו"ם מתועדת, ידועה, זה לא חדש ואין מי שיפקח עליהם, איכשהו הם מעל הכל. זו לא הייתה התכנית המקורית. חייבים לעצור את זה. מדובר בדיוק באותה ביצה שטראמפ דיבר עליה לאורך כל ימי הקמפיין שלו".

 

בתום ההצבעה ביום שישי הסבירה פאואר את הסיבה כי למרות הידיעה שהאו"ם עוין כלפי ישראל, החליטו בארה"ב לא למנוע את ההכרעה. "אי אפשר לתמוך בהתנחלויות ובפתרון שתי המדינות גם יחד. לא הטלנו וטו על ההחלטה משום שהיא משקפת את העובדות בשטח ותואמת את המדיניות האמריקנית". השגרירה האמריקנית הדגישה כי מחויבות ארה"ב לישראל לא נעלמה, וכי הצבעת ארה"ב הערב לא מקטינה את מחויבותה לביטחון ישראל.

מארגני ההפגנה מפקפקים. "אם אנחנו מסתכלים על העבר של אובמה וסמנתה פאואר שהציעה בשנת 92 להשתמש בצבא כדי להכריח את ישראל לעשות שלום, אנחנו מבינים שהטענות נגדם בימים האחרונים לא מופרכות. ההפגנה היא רק ההתחלה. אני חושב שכולנו צריכים לעשות עוד הרבה יותר. צריכים לזעזע את וושינגטון".

 

המארגנים מקווים שההפגנה תהיה גדולה ועוצמתית וכך, יצליחו לעמוד מול מה שעומד בימים אלו על הפרק, ועידת פריז ב-15 בינואר. "חשוב להראות את הכוח שלנו בהפגנה בניו יורק כדי בין השאר להעביר מסר גם לבאי הועידה הזו, מהחשש שקרי, כפי שמנבאים, יכריז שם על מדינה פלסטינית".

 

ההפגנה תצא לדרך בין השדרה הראשונה ורחוב 45, ביום רביעי בשעה 12 בצהריים.

לפרטים נוספים: http://jewishvoiceny.com/


פורסם לראשונה 27/12/2016 22:50

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"מועדון שאנשים נפגשים בו". מפגינים מול משכן האו"ם
מומלצים