שתף קטע נבחר

מי מאיים על מגדל טראמפ?

בסוף השבוע בו נעצר חשוד ישראלי באיומי הסרק על מוסדות יהודיים, מתפרסמים דיווחים על איומים גוברים על מגדל טראמפ בשדרה החמישית

אחרי חודשים ארוכים של בהלה, שאלות וחשש בגל אנטישמיות חדש ומפחיד, גילינו בסוף השבוע שמאחורי האיומים האיומים על המוסדות היהודיים בארה"ב עומד לא אחר מאשר צעיר כבן 18 מאשקלון.

 

שוטרי יחידת הסייבר של משטרת ישראל בשיתוף פעולה עם ה-FBI. עצרו ישראלי בן 18, בעל אזרחות אמריקנית, בחשד שהיה אחראי לרוב איומי השווא לבצע פיגועים במוסדות יהודיים בארה"ב ובעולם בחודשים האחרונים. ככל הנראה הוא מעורב במאות מקרים.  החשוד שנעצר ביחד עם אביו נחשד בפרסום ידיעות הגורמות בהלה, חדירה למחשב כדי לעבור עבירה, העברת מידע כוזב במחשב, איומים, התחזות לאדם אחר במטרה להונות, סחיטה באיומים, ומטרד לציבור.

 

בדיון בהארכת מעצרו של הצעיר בבית משפט השלום בראשון לציון, אמר נציג המשטרה כי החשוד איים על מוסדות יהודיים ברחבי העולם בשנתיים-שלוש האחרונות. לטענת המשטרה מדובר במאות אירועים. "החקירה היא תולדה של אירועים שקרו בארץ ובחו"ל. מדובר במוסדות יהודים, קניונים, חברות תעופה ומגוון רב של מוסדות שונים. החקירה מנוהלת אצלנו בערך שנתיים וחצי", הסביר. כמו כן, סיפר נציג המשטרה כי בביתו של החשוד נתפסו חמישה מחשבים, כרטיסי רשת רבים ואמצעי מדיה דיגיטליים.

 

הצעיר הישראלי בדרכו להארכת המעצר. (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הצעיר הישראלי בדרכו להארכת המעצר.(צילום: AFP)

 

בחודשיים האחרונים ביקורת קשה נמתחה על התנהלות הנשיא דונלד טראמפ וממשלו בנוגע לאירועים האנטישמיים וטענו כי הממשל האמריקני אינו ממהר לגנות אותם.

כעת מסתבר שלא רק על אותם מוסדות יהודיים היו איומי סרק. גם מגדל טראמפ שבשדרה החמישית במנהטן הוא מטרה פופולארית.

 

השבוע פורסם כי בכל שבוע מאז השבעתו של הנשיא לנשיאות ישנן בין שתיים לשוש התראות בנוגע להטמנת פצצות במגדל.

עד כה, לא נמצאו כל חבילות או חפצים חשודים. למעשה, מרבית האיומים כבר לא מובילים לפינוי הבניין. למשטרה, לפי הדיווח, אין עדיין חשוד במעשה, אבל בדומה לאיומים על המוסדות היהודיים, נראה שגם מאחורי האיומים הללו עומד אדם אחד.

 

 הפגנת תמיכה בנשיא מול מגדל טראמפ, השבוע (צילום: AP) (צילום: AP)
הפגנת תמיכה בנשיא מול מגדל טראמפ, השבוע(צילום: AP)

 

בכל רגע נתון מסביב למגדל ישנן יחידות של משטרת ניו יורק ושל השירות החשאי. בכל פעם שנשמעת התראה, כך על פי הפרסום, אלו, עם צוות המגדל, עורכים סריקות, מגייסים כלבי משטרה אך טרם נמצא דבר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים