שתף קטע נבחר

עוזב את העיר

ניו יורק ידועה כמוקד משיכה לאמריקאים ולחולמים מרחבי העולם. מנתונים חדשים עולה כי בשנים האחרונות יותר ויותר בוחרים לעזוב את העיר. למה?

אנחנו, כישראלים, רגילים שחלומות גדולים מלווים במטוס לאמריקה, תפוח גדול וג'ונגל מבטון שבו הכל יכול לקרות. אבל, כך נראה, גם החלומות לעיתים משתנים ולפי פרסומים חדשים, נראה שלא מעט תושבים שבעו מהתפוח. מסתבר שלמעלה ממיליון בני אדם עזבו את ניו יורק לחלק אחר של ארה"ב מאז 2010, למעלה מ-4.4%, המספר השלילי הגבוה ביותר ברחבי אמריקה.

 

מספר האנשים שנטשו את איזור ניו יורק, הכולל גם חלקים מניו ג'רזי, לונג איילנד, והאדסון ואלי, בשנה אחת היהקרוב ל-188,000 בשנת 2015 וכמעט 225,000 ב-2016. במקביל גם מספר המהגרים ממדינות זרות ירד מכמעט 182,000 ל160,000.

ובכל זאת העובדה שיש עדיין מהגרים שממשיכים להגיע לניו יורק והתושבים הקבועים מגדילים את משפחותיהם, מספר האזרחים של ניו יורק עדיין גבוה.

 

הזדמנויות חדשות (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הזדמנויות חדשות(צילום: AFP)

 

לטענת המנתחים בניו יורק פוסט, העזיבה מגיעה על רקע שיפור מתמיג בכלכלה האמריקאית בשנים האחרונות, וככל הנראה, עם הזדמנויות חדשות שנפתחות גם באיזורים אחרים בארה"ב רבים מעדיפים לתת צ'אנס לעבודות חדשות באיזורים בהם המחייה זולה יותר ומזג האוויר נוח יותר.

 

"ככל שהמצב הכלכלי משתפר, יש יותר ויותר מקומות עבודה מחוץ לניו יורק וערי מטרופוליטן, ופחות או יותר באותה הרמה.

ובכל זאת, גם עם הירידה האחרונה, איזור ניו יורק נשאר המאוכלס ביותר בארה"ב עם קרוב ל-24 מיליון תושבים.

ניו יורק סיטי, היעד המבוקש ביותר באיזור כמובן, עלולה על 2020 להכיל לא פחות מ-8.6 מיליון תושבים לעומת קצב הצמיחה של האיזור שלפי הנתונים, במגמת ירידה.

לשם המחשה, מיולי 2012 ליולי 2013, גדלה אוכלוסית האיזור ב-0.5%. מיולי 2015 עד יולי האחרון עלתה ב-0.1% בלבד.

 

עליה של 0.1% בלבד. (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
עליה של 0.1% בלבד.(צילום: shutterstock)

 

בשנים האחרונות יותר ויותר אמריקאים עוברים מאיזור ניו יורק ומזרח ארה"ב לאיזורים כמו פלורידה, טקסס ומדינות בצפון מערב ארה"ב. בדייטונה ביץ' שבפלורידה, למשל, קרוב ל-220,000 אמריקאים עברו בשש השנים האחרונות.

דנבר היא המדינה השניה בגודלה אליה היגרו אמריקאים בשנים האחרונות, אחריה יוסטון, דלאס, פורטלנד ואורגון, לפי בדיקה של Empire Center שפורסמה בפוסט. עיר נוספת שמוזכרת כמטרופוליטן במגמת שינוי היא שיקאגו, שקרוב לחצי מיליון מתושביה, 4.3% עזבו מאז 2010.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים