שתף קטע נבחר

הכירו את SportsGuru

סטארטאפ השבוע שלנו הוא SportsGuru, אפליקציה המאפשרת לאוהדי ספורט להקליט סרטוני ווידאו קצרים עם דעות ופרשנות. הישראלים שמאחורי הרעיון עונים על השאלון שלנו

תעודת זהות:

מייסד: קן זמקוב

שנת הקמה:2015

שנות עבודה בניו יורק: שנתיים עם ארבעה עובדים

 

הרעיון מאחורי הסטארטאפ:

אפליקציה המאפשרת לאוהדים להקליט סרטוני ווידאו קצרים עם דעותיהם ופרשנותם. הפלטפורמה מסננת את התכנים הרלוונטיים והטובים ביותר, מוסיפה אנימציות וגרפיקות מקצועיות באופן אוטומטי ללא צורך בעריכה מצד המשתמש, ומפיצה את התכנים הנבחרים לאתרי תוכן ותחנות טלוויזיה. למעשה, החברה מספקת פתרון חדש להפקת והפצת תכני וידאו באיכות גבוהה ועלות נמוכה, על ידי שימוש בטכנולוגיה ומיקור המונים.

 

איך נולד הרעיון?

כאוהד ספורט, התקשיתי לאתר תכני וידאו טובים בנוגע לחלק מהקבוצות שאני אוהד. לרשתות הספורט הגדולות בארה״ב יש יותר מדי קבוצות שדורשות סיקור, ולכן ברוב המקרים, רק הסיפורים המרכזיים והקבוצות הגדולות זוכות לסיקור. ברמה המקומית (אתרי חדשות מקומיים וערוצי טלוויזיה) ישנם משאבים מצומצמים להפקת תכני וידאו לספורט וברשתות חברתיות קשה לאתר את התכנים הרלוונטיים. בנוסף, הפקת תוכן וידאו טוב ואיכותי דורשת ידע וכישורים. כל אלו הובילו אותי לחשוב: למה שלא נספק לאוהדים, שממילא יש להם המון ידע ודעות על ספורט, כלים פשוטים ליצירת תכני וידאו, ואז נפיץ את החלקים הטובים ביותר כתוכן מקורי?

 

מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטארטאפ?

מאז שעלה הרעיון לא יכולנו להפסיק לחשוב ולדבר עליו. קיבלנו את ההחלטה לקפוץ למים ולהקדיש 100% למיזם. ברגע שזה קרה, כל השאר היה נגזרת של עבודת מחקר ועבודת שטח. היו המון דברים שהיינו צריכים לפתור, חלקם קשורים למוצר ולשוק (למשל מה לבנות בתור MVP, איך לשווק, מי הצוות הדרוש לביצוע, כמה כסף צריך) וחלקם למבנה החברה (סוג חברה, הסכמי עובדים ושותפים, דרך אילו מכשירים פיננסים לבצע את הגיוס הראשון, ועוד)

 

למה שלא נספק לאוהדים, שממילא יש להם המון ידע ודעות על ספורט, כלים פשוטים ליצירת תכני וידאו. מייסד החברה  ()
למה שלא נספק לאוהדים, שממילא יש להם המון ידע ודעות על ספורט, כלים פשוטים ליצירת תכני וידאו. מייסד החברה

 

מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

אני גר בניו יורק כבר 11 שנה, כך שמבחינתי זה היה טבעי להתחיל פה. האקו-סיסטם לסטארטאפים היום הרבה יותר מפותח ממה שהיה כשהגעתי, גם עבור אמריקאים וגם עבור ישראלים. בין אם זה יותר משקיעים, עובדים פוטנציאליים, לקוחות מתעשיות שונות (מדיה ופרסום, פיננסים, אופנה, ועוד הרבה), אירועים וארגונים רבים סביב טכנולוגיה ויזמות, שטחי עבודה מתאימים, יכולת להגיע בקלות לכל מקום, ועוד.

 

מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?

אנחנו עדיין בתחילת הדרך ויש לנו כברת דרך ארוכה לפנינו. אבל נקודת הציון החשובה ביותר עד כה הייתה כשחתמנו על עסקת הפצת התוכן הראשונה שלנו עם חברת מדיה מובילה. הייתה לכך משמעות כפולה. ברגע שהמשתמשים שלנו ראו שהתכנים שהם מקליטים מופיעים באתרים מובילים כמו ה'ניו יורק דיילי ניוז' ו'לוס אנגל׳ס טיימס' זה הגדיל משמעותית את האמינות שלנו ואת כמות התכנים המוקלטים אצלנו. בנוסף, ההכנסות שהתחילו להגיע בעקבות ההפצה עזרו לנו לגייס סכום כסף נוסף מהר יותר וללמוד מההמטריקות החשובות בעסק שלנו.

 

לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?

היינו עושים יותר ניסויים יותר מהר. בנוסף, מגייסים עוד שותף עם רקע מתאים בשיווק תוכן כבר מההתחלה

 

מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?

לסטארטאפ שיושב בארץ, לדעתי הזמן הנכון להגיע הוא לפני השקת המוצר. הפידבק מהשוק הוא קריטי וקשה יותר לקבל את המידע הזה מרחוק. בנוסף, הרבה יותר קשה לסגור עסקאות כשמגיעים לנסיעה קצרה פעם בכמה חודשים או שבועות. ברגע שיש נוכחות קבועה בניו יורק, יש הרבה יותר הזדמנויות לפגוש לידים פוטנציאליים, לערוך פגישות המשך, ודברים פשוט מתגלגלים יותר מהר. יש גם יותר סיכוי ל׳סרנדיפיטי׳, מפגשים אקראיים באירועים ברחבי העיר שיכולים להוביל לאינטרודקשנס חשובים ולעסקאות.

 

מאז הקמת הסטארטאפ, כמה כסף גייסתם?

250 אלף דולר

 

מחפשים עובדים?

בהחלט. חפשו ב-

Http://SportsGuru.us

 

 

מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי SOSA NY.

WWW.IsraeliMappedinNY.com

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים