שתף קטע נבחר

“המשקיעים השנה יהיו יותר זהירים”

גיא פרנקלין, יוצר מפת הסטארטאפים הישראלים בניו יורק עם התחזית שלו לסטארטאפים המקומיים בשנת 2018

גיא פרנקלין, מנכ״ל סוסא ניו יורק ויוצר מפת הסטארטאפים הישראליים בניו יורק, עוסק כבר שנים בשוק הסטארטאפים הישראלים שמגיעים לארה״ב ועוקב אחר ההתפתחות שלהם כאן. בשנה הקרובה הוא צופה הצלחות גדולות. ״נראה יותר בינה מלאכותית, בעיקר במחשבים שיוכלו לבצע ניתוחים ולפעול בהתאם. לנו זה ייראה טבעי מכיוון שהממשקים הקיימים שאנו כבר מכירים היום הם של שמיעה דוגמת אלכסה, ראיה, דוגמת זיהוי פנים, קריאה, דוגמת ניתוח ואיסוף מידע מהודעות ועוד.גם השימוש ההולך וגובר בטכנולוגית הבלוקצ׳יין ומסחר במטבעות וירטואלים הוביל את החברות ישראליות לחפש פלטפורמות מסקרנות בתחום לשנה הקרובה״.

 

"הדבר יוביל לסגירת חברות קטנות שלא יצליחו לגייס".  (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
"הדבר יוביל לסגירת חברות קטנות שלא יצליחו לגייס". (צילום: shutterstock)

 

טרנד נוסף שיצבור תאוצה לדעתו של פרנקלין הוא האינטרנט של הדברים (IoT) כאשר מוצרים וחפצים נוספים יוכלו לתקשר דרך הרשת האינטרנט ובכך להקל על חיינו. ״דוגמא נחמדה היא מכונות הקפה הביתיות החדשות, שמצוידות בחיישנים שמתריעות על רמת המים במכונה, מתי מסתיים מלאי הקפסולות (לפי זיהוי השימוש) ועוד”.

 

בזירת סטארטאפים בניו יורק פרנקלין רואה שינוי מגמה: ״לדעתי נתחיל לראות השקעה של סכומים גבוהים יותר במספר סטארטאפים מצומצם יותר. אם עד לא מזמן ראינו השקעות של משקיעים פרטיים רבים בחברות בשלבים מוקדמים בלי מודל עסקי ברור, המשקיעים יהיו השנה יותר זהירים, כאשר הם רוצים להפחית את הסיכון ולהצטרף לסוס מנצח, גם אם מבחינתם יקבלו פחות אחוזים. הדבר יוביל לסגירת חברות קטנות שלא יצליחו לגייס”.

פרנקלין מאמין שהחברות הישראליות שיעשו השנה את אמריקה הן בין השאר הומיז, יוטפו, ויביטז וביזבו, שגייסו השנה סכומים משמעותיים ממשקיעים מובילים. וגם חברת קומפס שגייסה לאחרונה לפי שווי של שני מיליארד דולר.

 

 


פורסם לראשונה 29/12/2017 02:53

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נתחיל לראות השקעה של סכומים גבוהים יותר במספר סטארטאפים מצומצם יותר. פרנקלין
מומלצים