שתף קטע נבחר

בא לחדש את אמריקה

מושיק גלאמין מגיש כבר שנים תכנית עיצוב בתים פופולארית בישראל, אבל הווידאו שצילם בבית משפחת נתניהו העלה את הפרסום שלו לרמה אחרת. אז עכשיו הוא מנסה לעשות גם את אמריקה. מי יודע, אולי גם יהיה סיור בבית הלבן

מנחה הטלוויזיה והיוצר מושיק גלאמין, פתח לאחרונה את העסק המוכר שלו מישראל, גם כאן בארה"ב. 'אינסטבלוק', החברה של גלאמין ואחותו, מדפיסה תמונות על בלוקים מיוחדים של עץ שאפשר להניח או לתלות בבית. "אנחנו חיים בעידן בו אנשים לא מדפיסים תמונות בכלל, אבל ביום מצטלמות פי שניים תמונות יותר ממה שצולמו בעשור האחרון", הוא מספר בראיון ל'ידיעות אמריקה'. "התמונות היחידות היום שתראי בבית בישראל הן על מגנטים מאירועים. אנחנו מביאים משהו מוחשי וחי שאי אפשר אפילו להדפיס שניים ממנו כי הטקסטורה של החומר מעניקה לו חיים חדשים”.

 

חיים חדשים הוא מכיר מקרוב. הקריירה של גלאמין עברה כמה וכמה גלגולים עד שהגיעה למקום הנכון. הוא החל את דרכו כחבר בלהקת הנוער 'השכנים של צ'יץ'', שגילתה לעולם את הבסטי שלו, יעל בר זוהר, יהודה לוי ונועה תשבי. בהמשךהנחה בתוכנית הנוער 'אקזיט', שיחק והשתתף בסדרות טלוויזיה שונות, עד שהצליח לחבר בין האהבה שלו ליצירה ועיצוב ובין המסך.

 

- ()
"ישראלים מכל העולם נדלקו על הרעיון". גלאמין

 

"תמיד אהבתי בתים", הוא מסביר. "תמיד הייתה לי משיכה לבתים. לא ידעתי את זה ולא הבנתי שזה הדבר שהכי נחרט בזכרוני, אבל היום אני מבין שאני זוכר כל בית שהייתי בו בילדות שלי. יש לי זכרון מטורף לחללים וחוץ מזה אגב, אני לא זוכר כלום”, הוא צוחק. "הייתי בטלוויזיה, שיחקתי, ערכתי ולא הצלחתי במיוחד, אהבתי להגיש ולהנחות, ובחיים הפרטיים שלי, כל בית שהתחלתי לגור בו עיצבתי תמיד בעצמי. פשוט עושה את הכל. החברים שלי ראו שיוצא יפה וביקשו גם הם, וככה יצא שהתחביב הפך להיות משהו שאני עושה יותר ויותר. לפני שמונה שנים, אחרי יום צילום בטלוויזיה שהרגשתי בו מאוד לא מסופק, הבנתי שאני רוצה לעשות משהו טוב יותר על המסך. ככה נולדה התכנית 'בא לחדש’".

 

בימים אלו משודרת כבר העונה השביעית של התכנית שבמסגרתה הוא מגיע לבתים ומשדרג להם את אחד החדרים בבית. כך גם התגבשה אצל גלאמין ההבנה בנוגע לעיצובים בבתים ישראלים. "גיליתי שאנשים מאוד אוהבים להכניס טרנדים הביתה, אבל הרבה פעמים זה פשוט נראה אותו דבר. תחשבי למשל על שלטים כאלו שאנשים תולים בבית. כולם אותו דבר. אני כל יום רואה לפחות שלושה בתים של לקוחות והדברים חוזרים על עצמם”.

 

ביחד עם אחותו, חשב מושיק על רעיונות שיכולים להשתלב בבתים ועדיין לא להיראות כמו טרנד חולף. "התחלנו להדפיס על כל מיני רהיטים תמונות. לא תמונות אישיות, בעיקר של אייקונים. הדפסתי את זה בגודל מיוחד ובאופן שאפשר לתלות וגם להעמיד. יום אחד היה לי יום צילום לתכנית אחרת שלי שנקראת ‘בבית של’. במסגרת התכנית בכל פעם ביקרתי סלב אחר והגעתי לבית שלהם לשדרג את אחד החדרים. כשהגעתי לבית של רותם סלע המהמ-מת", הוא מדגיש, "החלטתי לקחת את הרעיון של בלוקים מעץ שאני עושה ולהדפיס עליהם תמונות משפחתיות, אישיות. התגובה שלה גרמה לי להבין שיש פה בינגו מטורף ואני לא צריך להדפיס דברים שאני רוצה אלא מה שהאנשים רוצים”.

 

אחרי שכמעט כל חבריו הסלבים המקומיים הצטיידו ביצירותיו, החל, ביחד עם אחותו במכירה אונליין וההצלחה הפתיעה אפילו אותו. "התגובות היו מדהימות", הוא מודה. "בתחילת הדרך אחותי הייתה מכינה הכל מהבית, שולחת ואורזת, אבל מהיום הראשון חבר שלי שמבין בשיווק אמר לי 'אתה חייב נקודות מכירה בקניונים בארץ'. מצאנו מדפסת שמדפיסה במקום ופתחנו לפני שנתיים דוכן ראשון בעזריאלי וראינו שזו הצלחה מסחררת. היום כבר עם 10 סניפים בישראל”.

 

החלום האמריקאי, הוא מודה, תמיד היה שם, המתין להזדמנות שלו. "מהיום שפתחנו הגיעו ישראלים מכל העולם שנדלקו על הרעיון והציעו לנו כל מיני שיתופי פעולה. רבים גם ניסו להעתיק את הרעיון, לשמחתי איש לא צלח. חיכינו להתבסס בישראל וקיווינו מאוד להגיע לאמריקה.

 

 (צילום: אור גפן) (צילום: אור גפן)
(צילום: אור גפן)

“התחלנו בפיילוט לדוכן בפלורידה. אחותי נסעה לחודש לאורלנדו, פתחנו דוכן בקניון ומהר מאוד הבנו שבאמריקה המציאות שונה. הריטייל בקניונים באמריקה מאוד נחלש ומה שבישראל עובד, בארה"ב התקלקל. אני חושב", הוא מוסיף, "שלצערי קצת הרסנו את הרפיוטיישן של אנשים שעובדים בעגלות. שיטת מכירה שהייתה פופולארית בארה”ב הפכה את אמינות האנשים בדוכנים מאוד מעורערת. ראינו שאנשים יותר נבהלים מלגשת לדוכן וכשפונים למישהו, הוא ישר בורח ממך”.

הם החליטו להעביר לארה"ב מכונות מיוחדות ולהתמקד בשיווק אונליין. "עשיתי טיול של חודש בערך שכלל את ניו יורק, מיאמי ואורלנדו ואני חייב להגיד שגיליתי שהבתים בארה"ב חייבים את זה.

 

“מצד אחד נראה שלאמריקאים יש הרבה יותר שפע, מצד שני כשאת נכנסת לבתים, גם אם מאוד יפים, ברוב המקרים יש בהם מעט מאוד סגנון אישי.

בארץ", הוא טוען, "אנשים מוסיפים לבית קצת יותר מהעולם האישי שלהם. אוספים, זכרונות. כמובן שזה כללי, אבל בתחושה שלי יש משהו מאוד מאורגן ואמריקאי בעיצוב, שהוא פיין אבל פחות משדר את הנשמה.בישראל, שוני התרבויות והאנשים מוביל לגיוון גדול יותר. בארץ כולם רוצים מאוד להיות שונים ובאמריקה כולם רוצים להיות דומים זה לזה”.

 

ויש לו גם כמה עצות: "בית זה אוסף של בחירות. כל בחירה מתוך רגש, משהו שמשמח אותך, מרגש ונוגע, היא בחירה טובה. ברוב המקרים, כשמדובר בעיצוב, מיקום נקודות החשמל קובע את הסדר של החדר וזה חבל. אני גם מציע שאנשים יהיו אגואיסטים בבית שלהם, לא לחשוב על אורחים שמגיעים פעם בחודש. נוחות היא במקום הראשון, להכניס דברים שאתם אוהבים. אנשים שיש להם דברים רגשיים בבית, יאהבו יותר להיות בבית. תופעה טיפוסית נוספת היא שיש לאנשים נטייה להימשך לסט. זה אולי משתלם אבל התוצאה הסופית מאוד לא אותנטית. איך אתם מרגישים בפארק, כשרצה אישה בחליפה ורודה של קדס. אין בזה נשמה. אני בעד שילוב ואני בעד ללבוש הכל ורוד, אבל גוונים שונים, טקסטורה מעניינת. תכניסי את הפריטים היפים שאת אוהבת בורוד”.

 


כמובן שלא נוכל לסיים מבלי להתייחס גם לקשר של גלאמין עם משפחת נתניהו. החיבור נולד, כפי שסיפר, בתיווכו של יאיר נתניהו, שגלאמין נתקל בו בבר בתל־אביב, "הוא אמר לי, ‘אין, מתים על התוכנית שלך אצלנו בבית", תיאר גלאמין. "אתה חייב לבוא לראות איך אנחנו גרים'. הוא סיפר שבחורף ממלאים את המסדרון והמדרגות בדליים בגלל הטפטופים. אמרתי שאני מת לבוא לראות ואפילו לצלם את זה באופן אישי".

 

גלאמין ביקר במעון הרשמי ונפגש עם הגברת נתניהו פעמיים: פעם אחת לפגישה אישית ופעם נוספת,מול המצלמות. אחרי פרסום הסרטון שלו מסייר בבית ראש הממשלה, נדהם ממצבו הרעוע, הרשת געשה ולמרות שציפה לרעש, הסערה הפתיעה גם אותו."ארבעה ימים של טירוף, שלא חוויתי כמוהו בחיים. אנשים חשבו שבחרתי בדרך פוליטית ושהבאתי לניצחונו של ביבי בבחירות”.

 

הוא מספר לנו שהסערה עדיין רודפת אותו. "זה עורר הרבה הדים כי זה היה בטיימינג מאוד מעניין. הסרט יצא לפני פרסום דו"ח המבקר ומראה סרטון די אוביקטיבי של מצב בית ראש הממשלה בשפה שלי ובהומור שלי. למדתי שהתקשורת יכולה להיות שמאלנית כפי שלא הבנתי אף פעם. אחרי המתקפה שחוויתי הבנתי לליבם של משפחת נתניהו ולהגיד לך את האמת, זה לא נראה לי פשוט בכלל להיות בתפקיד ציבורי. התקשורת ואפילו החברים מהברנז'ה, חלקם ניתקו איתי קשר. להיות בעל דעות ימניות גליויות בתל אביב זה מאוד נדיר. אני חושב שמסתתרים ימנים בארון”.

 

בעבר סיפר שהקשר עם המשפחה עדיין חברי ויש אפילו התכתבויות בטלפון מפעם לפעם, היום הוא מספר שהקשר קצת פחות הדוק. "יש לי למשפחה הרבה כבוד והערכה, אבל היום אנחנו לא בקשר. אני מניח שלרה"מ יש דברים חשובים יותר", הוא מסביר בהבנה.

 

אגב כשהוא מסכם ומציין שאת האינסטבלוק ניתן למצוא גם בארה"ב, הוא רומז כי בדרך 'מסתורית', הבלוקים עם הצילומים של מלאניה ודונלד מצאו את דרכם היישר אל הבית הלבן.

 

גלאמין מגיע מעתה לביקורים תכופים בארה"ב ומקווה בקרוב גם לפתוח נקודת מכירה ראשונה בניו יורק.

 

 instablock.me

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים