שתף קטע נבחר

בן, בת, איקס

אם לא יהיו הפתעות, תחל בקרוב עיריית ניו יורק להנפיק תעודות לידה שיאפשרו לבחור באופציה ‘איקס’ ליד קטגוריית המגדר

ראש העיר ביל דה באסיו, ביחד עם ראש מועצת העיר קורי ג’ונסון, הגישו השבוע הצעה להוסיף בתעודות הלידה המונפקות בניו יורק, לצד קטגורית המגדר של מיל היילוד - זכר ונקבה, גם את האופציה ‘איקס’.אחת הסיבות שהובילו להצעה היא התקווה שטרנסג'נדרים לא יצטרכו בעתיד מכתב מיוחד מרופא כדי לשנות את המין בתעודות הרשמיות.

 

"הצעה זו תאפשר לטרנסג'נדרים ולמי שמגדירים את עצמם כאי-מינים, לחיות עם הכבוד וההערכה הראויים להם, ולהפוך את עירנו ליפה יותר", אמר דה בלסיו.

כבר בשנת 2016 החלה עיריית ניו יורק להנפיק 'אינטרסקס' , מעין מסמך לתעודת הלידה שמסייע למי שחשש להגדיר את מין היילוד. החלטה זו אמורה להחליף את אותו פתרון זמני. "אינך צריך רופא כדי שיאמר לך מי אתה ואינך נזקק לחוות דעת או אישור רופא כדי לשנות את תעודת הלידה שלך שתשקף את האני האמיתי שלך”, אמר ג'ונסון. "חקיקה פורצת דרך זו תהפוך את תעודות הלידה של ניו יורק מתאימות עבור כולם, ותשלח מסר חזק לעולם שניו יורק עובדת עבור כולם. עכשיו, יותר מתמיד, חשוב לנו כנבחרים להציג את הערכים שאנחנו מאמינים בהם , ולצאת במסר לתושבים שלנו שיש להם את הגיבוי שלנו ואנחנו מכבדים אותם על מי שהם".

 

- ()
"להפוך את עירנו ליפה יותר", דה בלאסיו

 

"אנו יודעים כי היכולת לחיות את המגדר האותנטי שלך ואת הביטוי המגדרי היא קריטית לבריאות הגופנית והנפשית", אמרה נציבת הבריאות של ניו יורק ד"ר מרי באסט. "עכשיו יותר מתמיד, אנחנו חייבים להבטיח כי כל האנשים יכולים לחיות את חייהם הטובים והבריאים ביותר”.

 

הדיון סביב נושא המגדר עולה רבות בשנים האחרונות ונראה שמגיע לשיאו. להגדרת החוקר תומאס לאקור, רק בטעות החליטה האנושות לחלק את בני האדם לזכר ולנקבה, כשהדרך היחידה להפריד בין בני האדם הייתה זו הפיזית, בין פין ובין נרתיק.הפילוסופית רבקה ריילי קופר טענה למשל, שמין הוא ספקטרום. לדבריה הפמיניזם פיתח את המושג 'מגדר' במובן שמשמעותו שחלק מההבדלים בין נשים לגברים הם מוכוונים ע"י החברה, מה שפמיניסטיות מכנות 'סוציאליזציה מגדרית’.הפמיניזם ראה במלה 'מין', מושג בעל משמעות של דיכוי. לכן, טענה, אין פלא להתנגדות הדוגלים בו למונח, ובחירתם בשימוש ב'מגדר'. המגדר הוא מצב קיים נתון לשינוי. יש הרבה זהויות, אדם יכול לראות את עצמו כ'מגדר' ומין אינו בינארי, הוא ספקטרום.

 

- ()
פורצת דרך טרנסג’נדרית. לברן קוקס

 

הטענה שהמין האנושי הוא הרבה יותר משני מינים, מובילה להרבה מאוד שאלות ופתיחות לאלטרנטיבות. ישנו גם מחקר שפורסם על ידי קלייר איינסוורת' לפני שלוש שנים ובו היא מנתחת מקרים רבים התומכים בטענה הביולוגית כי המין איננו בינארי. היא מתארת את המין כמכלול, תוך שהיא מתארת דוגמאות של מקרים שונים ומוכיחה שהגדרת המין עשויה להשתנות לאורך זמן.

 

שאלה שרבים מאיתנו ככל הנראה מעולם לא התעכבנו עליה, וקיבלנו כעובדה מוגמרת, שחור ולבן, הופכת בשנים האחרונות להיות הרבה יותר אפורה ממה שנראה היה. הפתיחות הגוברת משחררת ומשמחת רבים ומעלה לצד הביקורת, תהיות בחינות אצל כולנו.

 

בשבוע הבא ייערך דיון בועדת הבריאות של העיר ואם זו תאשר, ייערך שימוע להחלטה בחודש יולי והצבעה כבר בספטמבר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים